 |
Kazalo |
 |
 |
Sodelujemo |
 |
Arnes |
Učiteljska.net gostuje pri Arnesu. |
SIO |
Slovensko izobraževalno omrežje |
|
 |
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: torek, 22.01.2008, 19:04 Naslov sporočila: 20. Kdaj se zgodi notranja motivacija? |
|
|
Tisti, ki se trudite z branjem mojega pisanja, se verjetno sprašujete, kako prelisičim učence, da opravijo vse naloge ali še celo kakšno več, kot je potrebno za to, da predelajo predpisano učno vsebino. Kako neki, podkupim jih!
Sama nisem nikoli in še vedno ne verjamem, da se 9 ali, če hočete 15 letni, učenci učijo zato, ker je to koristno za življenje, jim ponuja možnost za uspešnost in podobno, torej iz notranje motivacije. V najboljšem primeru se najdejo učenci, ki se prizadevno učijo zato, ker želijo ustreči bodisi učitelju, staršem, starim staršem ali pa pač radi dobijo lepe ocene.
Ocene in točke! To v resničnem življenju šteje.
Kako naj otrok razume, da mu bodo zahtevana znanja v življenju koristila? Učni načrt, žal, predpisuje, kup vsebin, ki večine učencev niti najmanj ne zanimajo, zato to uspe zgolj pri redkih vsebinah in posameznih učencih. Večina težko razume, čemu morajo osvojiti neka znanja in določene spretnosti, kljub temu, da učitelji točimo krvav pot, da bi učencem pomagali povezati znanje z življenjskimi situacijami.
Učenje za znanje je še tako oddaljeno, da kar boli. Kar spomnite se na pravilnike o ocenjevanju, NPZ-je, pogoje za vpis, pogoje za pridobitev štipendije!
Dokler se bodo lahko učenci vpisali na izbrano srednjo šolo in dijaki na fakulteto pa študentje na podiplomski študij, ali pridobili štipendijo, samo,
če bo njihov uspeh primeren oz. število točk zadostno, po drugi strani pa niti ne bo pomembno, kaj dejansko znajo, trdim to.
Iskreno upam, da bom doživela spremembo!
Trditi si celo upam, da notranje motivacije ne premorejo niti mnogi študentje, ki so že odrasle in zato upravičeno pričakujemo tudi odgovorne osebe. Kljub temu, da oni hodijo po lastni želji, v neobvezno in izbrano stavbo učenosti. Za razliko od osnovnošolcev, ki so nenazadnje otroci, z vso pravico še nezreli in poleg tega nimajo nobene možnosti izbire šole! Osnovna šola je obvezna. Me res zanima, koliko učencev bi prišlo v šolo, če jim ne bi bilo treba? Po zakonu jo moraš obiskovati in zaključiti osnovnošolsko obveznost, šele potem lahko izbiraš.
Ali pa tudi ne? Od nečesa pač moraš živeti. No, nekateri preživijo tudi drugače…
Sprašujem se, kdo bi hodil v službo, če ne bi dobil plače? Redki in zgolj tisti, ki je za preživetje ne potrebujejo… No, jaz že nisem med njimi. Dejstvo je, da brez moje službe naša družina ne bi mogla niti približno dostojno živeti. Morda bi veljalo na tem mestu omeniti, da ne prihajam v službo samo in zgolj zaradi denarja, ker potem, garantiram!, ne bi bila več v šolstvu. Res je, v službo hodim TUDI zaradi denarja! Priznam…
Na srečo pa je na moji poklicni poti še vedno ogromno notranje motivacije, ki pa se je, roko na srce, pojavila šele, ko sem zaključila obvezno formalno izobraževanje. Za kolikor toliko spodobno službo pač potrebuješ formalno izobrazbo, diplomo, ki potrjuje, da si uspešno pogoltnil toliko in toliko teorije. Kako pa se znajdeš v službi, je že naslednje poglavje!
Pravo učenje se pravzaprav prične v resničnem življenju, ko prideš v službo in ugotoviš, da pojma nimaš, kako se lotiti zadeve! Postopno se naučiš tisto maso teorije, za katero se ti med študijem niti sanjalo ni, kje točno bi ti koristila, povezati z delom in tu se potem prične, ali pa tudi ne, notranja motivacija za učenje.
Pa ne trdim, da teorija ni potrebna ali pomembna, da ne bo pomote!
No, pa me je spet zaneslo, kajne? V naslednjem zapisu pa o tem, kaj je pri našem pouku korenček in kaj palica, ali če hočete, sirček in past!
Se beremo! _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
Kaja zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 18. apr 05, pon, 17:18 Sporočila: 225 Kraj: Slovenj Gradec
|
Objavljeno: torek, 22.01.2008, 19:32 Naslov sporočila: |
|
|
Prosim, čimprej! Hvala.
Lp od KJ _________________ Lp od Kaje |
|
Nazaj na vrh |
|
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: četrtek, 24.01.2008, 18:38 Naslov sporočila: |
|
|
, takoj, ko se srečam nekje med domom in šolo si bom naročila. Velja?!
Tale teden je nor , poleg hudo močnega vpliva polne lune (doma in v službi), je tu še papirologija bližajoče se ocenjevalne konference... Samo, da se zadeve malo umirijo
Se beremo! _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
mojcaka Novopridruženi
Pridružen/-a: 26. feb 09, čet, 10:30 Sporočila: 3 Kraj: lj
|
Objavljeno: četrtek, 26.02.2009, 10:41 Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo!
Jaz bi samo omenila, da učenje za ocene predstavlja zunanjo motivacijo in ne notranjo. Notranja motivacija je, ko je sama aktivnost namen, se pravi učenje, ker nas nekaj zanima in ker se radi učimo. Če se učimo za oceno (nagrado) in prihodnost pa smo motivirani od zunaj.
Sta pa obe enako pomembni.
Lp! |
|
Nazaj na vrh |
|
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: četrtek, 26.02.2009, 11:26 Naslov sporočila: |
|
|
Drži. Saj v tem vidim problem...Vse preveč je samo zunanje! Čeprav je celo ta boljša od nikakršne .
Prav lep pozdrav _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
mojcaka Novopridruženi
Pridružen/-a: 26. feb 09, čet, 10:30 Sporočila: 3 Kraj: lj
|
Objavljeno: torek, 02.06.2009, 11:29 Naslov sporočila: |
|
|
Živjo!
Spet razmišljam o notranji/zunanji motivaciji.
Se bi sploh dalo vplivati na notranjo motivacijo učencev?
Z načinom poučevanja?
Poznate kakšno literaturo?
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: torek, 02.06.2009, 20:33 Naslov sporočila: |
|
|
Literature (teorije) je kar nekaj, problem je v praksi . Papir marsikaj prenese, realna situacija pa še več.
Zdi se, da je čisto preveč spremenljivk ... Če jih naštejem samo nekaj:
- interes za zahtevano učno vsebino (predmet) vsakega posameznika,
- delovne (učne) navade,
- učni tip učenca (avditiven, vizualen in kinestetičen z vsemi možnimi kombinacijami),
- sposobnost učitelja predstaviti še tako dolgočasno vsebino,
- materialni (tehnični) pogoji na šoli,
- sodelovanje in podpora staršev,
- klima v oddelku,
- socialno - ekonomski status družine in otrokovo družbeno okolje, v prvi vrsti družina (odnos do učenja in pogoji zanj - ali je znanje vrednota) ...
In če ostanemo samo pri naštetih pa jih je zagotovo še kar nekaj ter se gremo malo kombinatoriko, je jasno, zakaj je to taka umetnost.
Ustrezen pristop k učencu (izbira zanj zanimivih učnih metod) - atraktiven, dinamičen pouk in pozitivna naravnanost za učno delo tudi v domačem okolju sta zagotovo ena boljših kombinacij. Žal, prav nikoli ne moremo pripraviti pouka in imeti takega pristopa, ki bi ustrezal vsem učencem ...
Sama sem si pomagala z literaturo, ki sem jo navedla v svojih zapisih. Pri nekaterih mi je uspelo ... Morda bodo tudi tebi v pomoč!
Prav lep pozdrav in veliko uspeha želim prav vsem. _________________ Razredničarka Miša
Nazadnje urejal/a Razredničarka Miša torek, 02.06.2009, 20:39; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
mojcaka Novopridruženi
Pridružen/-a: 26. feb 09, čet, 10:30 Sporočila: 3 Kraj: lj
|
Objavljeno: torek, 02.06.2009, 20:37 Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovor! |
|
Nazaj na vrh |
|
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: torek, 02.06.2009, 20:42 Naslov sporočila: |
|
|
Malenkost!
Če ti uspe pogruntati kakšno novo zvijačo, s katero ti je uspelo prelisičiti učence, da so se z užitkom učili, jo pa le zaupaj v Spletni zbornici . Boš? _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
|
|