Razredničarka Miša zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: četrtek, 14.02.2008, 17:05 Naslov sporočila: 24. Kakšne dodatne naloge so privlačne? |
|
|
Dodatne naloge so zanimiva reč. Nekateri učenci si jih želijo, kljub temu, da imajo že z rednimi šolskimi obveznostmi precej dela, drugi spet niso pripravljeni narediti niti procenta več, kot je to nujno potrebno, kljub temu, da jim redno učno delo ne povzroča nobenih preglavic.
In te bomo težko premaknili, če nam pri tem ne bodo pomagali starši! Sploh, če naloge niso take, da učence res pritegnejo.
Najpomembnejše je torej, da so naloge privlačne in izzovejo radovednost.
Zelo pomemben pogoj v današnjih časih je tudi ta, da učenci za rešitev naloge ne porabijo veliko časa in energije.
Za začetek jim zato podtaknem kratke in zanje zanimive naloge. Iskanje odgovorov na konkretna vprašanja. Saj veste, sirček!
Vedno se sicer ne ujamejo, nekateri sploh nikoli, kljub vsemu pa večkrat kot če ga ne bi nastavila! Zato sirčke pridno nastavljam…
Nekaj primerov vprašanj:
Kako deluje ključavnica? Kaj so mumije? Kako nastane koralni greben? Zakaj so izumrli dinozavri? Kako so izdelovali papirus? Zakaj imamo letne čase? Zakaj mora biti voda očiščena? Kako ljudje izkoriščamo nafto? Kako so nastale gore? Kdo so bili faraoni? Zakaj so zgradili Kitajski zid? Kaj je to svetovna vojna? Zakaj dežuje? Kako letalo spreminja smer? Kako nastane elektrika? ipd.
Še več idej za vprašanja ponuja v svojem prispevku Nataša in pravzaprav je prav ta prispevek spodbudil nastanek dodatnih nalog, ki jih tu predstavljam.
Na katero vprašanje bodo poiskali odgovor sami izberejo v mapi, kjer je osnovna ponudba »izzivalnih« vprašanj.
Če taka osnovna naloga - vprašanje zbudi v učencu večje zanimanje, jo ekspresno – dokler je motivacija še prisotna, razširim v raziskovalno ali projektno nalogo. To, če in kako želi zadeve bolj raziskati, ugotovim ob pogovoru z učencem, ko prinese rešeno nalogo. Takrat se neformalno pogovoriva, kaj ga je pritegnilo pri izbranem vprašanju, kaj bi si še želel izvedeti o tem, če je užival, kaj mu je bilo všeč in zakaj… Raziskovalno nalogo potem pripravim zanj, individualiziram jo s pomočjo informacij, ki sem jih dobila ob razgovoru. Učenec tako začuti, da se tudi meni zdi pomembno, da nalogo uspešno reši sam in sem mu hkrati vedno pripravljena priskočiti na pomoč.
Priprava teh nalog mi ne vzame veliko časa. V otroških enciklopedijah, atlasih, leksikonih in slovarjih poiščem teme, ki so se izkazale učencem zanimive. Sestavim vprašanje ter navedem literaturo, kjer se odgovor skriva.
Sam »obrazec« naloge sem oblikovala tako, da učence nevsiljivo navaja na citiranje virov in iskanje po literaturi. Učenci izberejo vprašanje, poiščejo knjigo, ki je navedena kot vir in v njej poiščejo odgovor na vprašanje. Odgovor lepo oblikujejo, lepopisno zapišejo na obrazec in opremijo s sliko. Lepo izpolnjen obrazec – nalogo prinesejo v šolo.
Vse rešene naloge vedno dobijo mojo pozornost in pohvalo. Izpolnjene liste razstavimo, da si vsi lahko ogledajo, kakšen je odgovor na vprašanje in nenazadnje, kako je učenec nalogo rešil.
Raziskovalne naloge in projekte učenci, ki to želijo, predstavijo ustno ali pa jih pustijo v učilnico, da jih sošolci lahko preberejo.
Z usmerjanjem in nasveti učencu poskrbim, da učenec nalogo vedno uspešno reši. Letošnja generacija učencev je pri tem delu zelo uspešna in prizadevna. Pa tudi nalog in vprašanj imam na voljo iz leta v leto več… Kako pa vi pripravljate dodatne naloge za svoje učence? Sporočite.
Lep pozdrav _________________ Razredničarka Miša |
|