 |
Kazalo |
 |
 |
Sodelujemo |
 |
Arnes |
Učiteljska.net gostuje pri Arnesu. |
SIO |
Slovensko izobraževalno omrežje |
|
 |
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: ponedeljek, 07.01.2008, 22:41 Naslov sporočila: 16. "A je za oceno?" |
|
|
Uf, kar iz kože bi skočila, ko so moji učenci dobili kakšno nalogo pa sem iz klopi zaslišala: »A je za oceno?« Če je za oceno se splača bolj potruditi, sicer pa je vseeno.
Poznate?! Kako naj jim dopovem, da ni vseeno?!
Vedno znova sem ugotavljala, da se pričnejo zares učiti šele, ko se splača in nič prej. Pa dopovej, če moreš, da se ne morejo vse, v mesecu ali celo več,
predelane snovi, naučiti v popoldnevu ali dveh…
Seveda sem večkrat poskušala z zelo konkretnimi primeri pojasniti, zakaj se je treba učiti sproti in se dnevno pripravljati na pouk. No, naj opišem svoj zadnji poskus…
»Učenci, ali lahko pojeste naenkrat 3 kilograme bonbonov?« Takoj so znali odgovoriti, da ne, ker bi jim bilo slabo.
»Kaj pa, če bi jih lahko pojedli preko celega meseca?« Strinjali so se, da bi to šlo.
»No, potem pa ne razumem…« (Tu je sledil daljši premor in so me zelo radovedno opazovali, česa ne razumem.)
Nadaljevala sem: »Zakaj pa potem mislite, da se vso snov, ki smo jo spoznavali cel mesec in jo bomo končno ocenjevali, lahko naučite v enem popoldnevu?«
Zdaj so bili tiho učenci.
Jaz pa ne, jasno, saj sem učiteljica! Nadaljevala sem s svojo, sam vrag ve katero že, pridigo, ki jo verjetno vsi poznate…
Torej, skupaj smo ugotovili, da se mora tudi učna snov porazdeliti na daljši čas. Potrebno je ponavljanje in utrjevanje, urejanje in povezovanje podatkov ipd.
Strinjali so se, da bi se mnogo lažje naučili in zapomnili snov, če bi se učili sproti. In tu se je zadeva končala.
Jasno, da ni bilo zato nič bolje! Moje pihanje, moledovanje in pridiganje ni, ponovno!, prav nič zaleglo.
Še vedno sem dnevno ob ustnem ali pisnem preverjanju ugotavljala, da nekateri niti ne vedo, kaj smo se učili zadnjo uro, za kakšno nazaj pa sem komaj upala potipati.
To se mora prenehati! Saj ja hodijo v šolo zato, da se kaj naučijo… Kako naj to storim?
Odločila sem se, da bom, če je to potrebno, pač vsak teden »ocenjevala«. In nekega ponedeljka sem jim svojo odločitev predstavila.
Enostavno sem jim pojasnila, da bomo vsak teden pregledali znanje preteklega tedna. To dejavnost sem celo poimenovala.
PZPT! Umetelna kratica pomeni preverjanje znanja preteklega tedna.
Skoraj jih je kap! Moji ljubi učenci so bilo postavljeni pred dejstvo, da bodo ob ponedeljkih imeli čas, da se pripravijo na nov teden, sicer pa bodo pisali:
ob torkih družbo, ob sredah naravoslovje in tehniko, ob četrtkih slovenščino in ob petkih matematiko. Groza!!!
In začeli smo s PZPT-ji. Rezultati so obetavni… Več o tedenskem preverjanju in »ocenjevanju« znanja pa v mojem naslednjem zapisu!
Lep pozdrav _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
pikapokica Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 3. jul 07, tor, 4:53 Sporočila: 70
|
Objavljeno: torek, 08.01.2008, 19:07 Naslov sporočila: |
|
|
Sicer bom malo "off topic", samo vseeno:
Kaj pa naj jaz storim z "mojimi", ki mi delajo ogromne disciplinske težave pri izbirnem predmetu, ker "saj imam tri izbirne, se mi ocena od tega vašega pač ne bo štela na koncu"?
Pri mojih še ocena ne pomaga
Predlogi so dobrodošli
Aja, pa še tole: a je ta Vaš način zakonsko ok? Ker se starši vse preradi vtikajo v vse, kar se jim ne zdi pošteno, pa tudi, če sploh ni govora o ocenah. Ali to tedensko preverjanje potem kje upoštevate? Nevednica jaz  |
|
Nazaj na vrh |
|
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: torek, 08.01.2008, 20:40 Naslov sporočila: |
|
|
, žal se take zadeve res dogajajo. Verjamem, da si zato slabe volje in izgubljaš nepotrebno energijo zaradi takih... , no učencev skoraj ne morem reči, kajne.
Discipliniranje s pomočjo ocen ti pa močno odsvetujem. Najti boš morala drugačen način. Dogovor, kompromis... Včasih nam lahko močno pomaga dobro sodelovanje s starši, včasih si z njimi ne moremo prav nič pomagati...Recepta za ukrepanje ni, žal!
Pri enem zaleže en prijem, pri drugem spet drug pa še ta ne ob vsaki luni . Izkušnje, vsaj na naši šoli, kažejo, da pri takih učencih "zapenjanje" in grožnje ne pomagajo. Najbolje, da se pozanimaš, kako delajo z njimi tvoji kolegi, ki jih tudi učijo, oni ti bodo najbolj znali pomagati.
Če učenci ne delajo je pač njihova odločitev, nimajo pa nobene pravice, da pri učenju motijo ostale. Pa se ti učenci zavedajo, da mora biti ocena,
kljub temu, da je predmet tretji, pozitivna? Če znanja ne bodo pokazali, verjetno ne bo.
Rezultate si zabeležim pri sebi, da imam pregleda nad tem kaj učenec zna in kje ima težave, vpišem in upoštevam pri oceni pa jih ne, saj gre le za preverjanja, ki so pred ocenjevanjem.
Na tako ocenjevanje bi se lahko pritožili, vsekakor!!! Prvič jih je preveč na teden, drugič pa bi bilo čisto preveč pisnih ocen.
Včasih mi ti rezultati pomagajo pri zaključevanju ocen, če je učenec med oceno pomagajo pri MOJI odločitvi ali gre ocena gor ali dol.
Sprotno preverjanje znanja nam zakon pravzaprav predpisuje, prav tako smo dolžni seznaniti učence in njihove starše o znanju in napredku.
Torej, se zakona držim še bolj kot kdo drug
Lep pozdrav _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
pikapokica Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 3. jul 07, tor, 4:53 Sporočila: 70
|
Objavljeno: sreda, 09.01.2008, 15:13 Naslov sporočila: |
|
|
Ta tedenska preverjanja najbrž nosite domov, da jih v miru pregledate?
Ja, saj vem, da z ocenami in grožnjami ni nič, hotela sem samo ponazoriti, kako si izbirne predmete razlagajo učenci Kolegi z njimi nimajo takih problemov, vsaj tisti, s katerimi sem do sedaj govorila, ker so njihovi predmeti obvezni...
Ima lahko učenec popravni izpit iz izbirnega predmeta? Najbrž že Čeprav dvomim, da bi jih to kaj umirilo - če zadevo predstavim lepo, ne kot grožnjo, temveč kot dobronameren nasvet, da naj si ne zapletajo življenja po nepotrebnem. Grozim ne, ker to ni moj stil, zaleže pa itak ne, to sem videla že, ko sem še sama hodila v šolo  |
|
Nazaj na vrh |
|
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: sreda, 09.01.2008, 16:02 Naslov sporočila: |
|
|
Res je, preverjanja popravim doma in jim jih vrnem naslednjo uro predmeta. Za to sta dva razloga, če ne utegnem popraviti isti dan imam še en dan časa in dobro je, da imajo zvezke s seboj, da liste lahko takoj prilepijo vanje in ni možnosti, da bi se "izgubili".
Npr. PZPT iz DRU pišejo v torek in ga dobijo v četrtek, NIT pišejo ob sredah in jim ga vrnem ob petkih, prav tako jim vrnem SLO v petek...
Glede na to, da ne učim izbirnih predmetov, pravilnika v tem delu ne poznam tako zelo natančno, vendar se mi po spominu valja podatek, da se v spričevalo res vpišeta dva predmeta (boljši oceni), če ima učenec tri izbirne predmete, vendar mora biti turi tretji IP ocenjen pozitivno. Naj me, prosim, kdo popravi, če to ne drži!
Aja, pa še nekaj... Na Učiteljska.net se kar tikamo !
Lep dan _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
|
|