Razredničarka Miša zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: sreda, 26.12.2007, 21:31 Naslov sporočila: 12. Omogočimo načrtovanje tudi učencem |
|
|
Ko sem v priročniku 50 korakov od teorije do prakse dobre šole. Anderson, Jim.(1997) prebrala, da je učinkovito, če učencem predstavimo, kaj jih čaka v tednu, ki sledi in jasno določimo, kaj je učiteljevo delo in delo učencev, se mi je posvetilo. To bom naredila tudi jaz!
Pri svojem pedagoškem delu pogosto izhajam iz lastnega doživljanja in sprejemanja stvari. Torej, če jaz ne maram presenečenj, kot je npr. to, da pri malici izvem, da popoldne nadomeščam sodelavko, ki je ostala na bolniški, jaz pa imam že do zadnje sekunde splanirano, kaj bom – bi delala popoldne, lahko sklepam, da tudi učenci ne marajo, da tik pred zdajci izvedo kaj jih čaka pri pouku.
Meni npr. ni težko nadomeščati odsotne sodelavke, če to vem kakšen dan prej in se na nadomeščanje lahko pripravim. Zato sem predvidevala, da bodo učenci bolje in lažje delali, če bodo na vsebine pripravljeni in bodo imeli čas o njih razmisliti ter načrtovati, kaj bi lahko oni o napovedani vsebini pripravili.
Pripravila sem si obrazec za tedenski načrt, ki se nahaja na tejle povezavi Tedenski načrt
Vpišem kratek naslov vsebine pri posameznih predmetih ter opišem cilje teh vsebin v učencem in staršem razumljivem jeziku pod rubriko Kaj moram znati. V zadnjo rubriko vpišem naloge, ki jih bodo morali v rešiti: strani v učbeniku, naloge v delovnem učbeniku, naslove UL…
Sledi tabela v katero učenci sami vpisujejo, kaj morajo še narediti, da bodo opravili svoje dolžnosti.
Opozorim jih tudi na posebnosti v tednu (dnevi dejavnosti, preverjanja, ocenjevanja) in ponudim možne dodatne naloge.
Na koncu pa je del za samoevalvacijo, kjer se po koncu tedna podpišemo vsi: učenec, učitelj in starši.
V petek jim načrt predstavim, preko vikenda pa učenci pripravijo evalvacijo minulega tedna, ki jo v ponedeljek, pred začetkom pouka, pregledam in tako hitro ugotovim, kaj je bilo učencem všeč in kaj jim je povzročalo težave.
Jaz, moji učenci in starši smo s takim načinom seznanjanja z nalogami in cilji zadovoljni.
Kaj pa vi? Sporočite, kaj pa vi menite o tem!
Lep pozdrav _________________ Razredničarka Miša |
|