 |
Kazalo |
 |
 |
Sodelujemo |
 |
Arnes |
Učiteljska.net gostuje pri Arnesu. |
SIO |
Slovensko izobraževalno omrežje |
|
 |
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: četrtek, 06.12.2007, 14:54 Naslov sporočila: 6. Ključ uspešnega dela je v motivaciji! |
|
|
Jasno, da se zavedam, da nisem odkrila tople vode. To vemo vsi! Dejstvo pa je, da smo v času študija slišali le: »Učence motiviramo in potem…« Aha, motiviramo, krasno! Takrat se vsa zelena in brez izkušenj v poučevanju nekako nisem zavedala, da o tem, kako to naredimo, niso prav veliko povedali, pravzaprav nič. In mi nismo spraševali. Saj še nismo vedeli, da nas to v resnici najbolj zanima.
To KAKO MOTIVIRATI UČENCE? se sprašujem zdaj! Zdaj, ko iz izkušenj vem, da je motivacija salamensko kompleksna in težavna zadeva. Tisti predlogi in ideje, da preberemo zgodbico ali pokažemo sličico, preberemo uganko ipd. že zdavnaj ne deluje več. Tudi to vem šele zdaj! Prepričana sem, da današnji otroci potrebujejo drugačne impulze. V sodobnem svetu, ko že slikanice pa igrače nenazadnje tudi računalniki govorijo in delujejo skoraj sami, take običajne zadeve žal, ne spodbudijo več učencev k učnemu delu. Na mojo, vašo ali, če hočete, našo smolo pač ne. Premalo je vsebin, ki so za učence tako privlačne, da se učijo zgolj zato, ker jih resnično zanima in resnično deluje notranja motivacija.
Zadnja dva dneva so bili moji učenci neznansko motivirani in so vsi po vrsti delali tako kot si lahko učitelj samo želi. Trudili so se po svojih močeh in dali vse od sebe, kljub temu, da snov ni bila kdove kako privlačna. Ko sem bila že neznansko ponosna sama nase, kako krasno sem jih znala motivirati, sem danes, resda malo razočarana, ugotovila, da to ni bila moja zasluga. Ampak moji učenci so bili resnično krasni! Ugotovila sem, da v resnici zato, ker jih je na tihem skrbelo, kako bo, ko jih bodo obiskali parkeljni in Miklavž.
Jaz pa zdaj intenzivno razmišljam, kako bi tako, notranjo, motivacijo zagotovila preko celega šolskega leta. Da bi se učenci učili brez prisile, prošenj, dopovedovanja, groženj…
Ima kdo od vas kakšen nasvet? Namig? Karkoli!
V pričakovanju vaših izkušenj z motiviranjem učencev vas vse lepo pozdravljam!  _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: nedelja, 09.12.2007, 20:24 Naslov sporočila: Ključ uspešnega dela je v motivaciji učencev IN učitelja |
|
|
Med brskanjem po literaturi sem naletela na knjigo z zanimivim naslovom – Učenje brez prisile v 28 korakih. To je to! To iščem. Kako prelisičiti učence, da se bodo hoteli učiti! Pripraviti pouk tako, da bo zanimiv in privlačen. To knjigo MORAM prebrati!!!
Že v knjižnici, se mi je zdela broširana knjižica neskončno zanimiva. Hudomušne in privlačne ilustracije Aloisa Jesnerja, kaj morem, sem pač vizualno precej dojemljiva oseba, so bile precejšen del motivacije za branje. Takoj, ko sem začela brati pa sem nanje enostavno pozabila. Ta človek, Bernd Badegruber, ki je krasno, strokovno in hkrati zelo poljudno, opisal svoj način vodenja pouka, me je naravnost očaral. On dejansko VE IN RAZUME, kaj pomeni poučevati. S svojim pisanjem popolnima nevsiljivo prepriča, da pozna način razmišljanja, ali morda še bolje, delovanja, tako učencev kot učiteljev in staršev. Pa ne le to, ponudi tudi ideje, možnosti, pokaže možno pot. Vse v smislu, vzemi ali pusti, pri meni deluje.
Branje me je, res neverjetno, HKRATI pomirilo in razburilo. Nor občutek, res! Ugotovila sem, da se iste dileme dogajajo tudi mnogo pametnejšim in bolj izkušenim od mene. To me je potolažilo . Ali ni to človeško? Ko spoznaš, da nisi samo ti v zagati… Po drugi strani pa, ker sem knjigo dobesedno pogoltnila, v manj kot dveh urah, je preveč idej in doživljanja vsebine povzročilo hiperaktivnost mojih misli. To moram poskusiti, pa tole tudi ni od muh, kako naj čimprej vse to preizkusim, naredim…
Zdaj prebiram knjigo počasi, po žličkah in urejam svoje misli ter prilagajam ideje tako, da bodo ustrezale meni, mojim učencem in mojim staršem. Kar na slepo, brez dobre priprave na drugačen način dela pač ne upam začeti revolucije!
Toplo priporočam branje in upam, da bo všeč tudi vam. Knjigo je izdal Regionalni Izobraževalni Center v Radovljici leta 1995 in jo žal, po mojih informacijah, ni več mogoče kupiti, na srečo pa je dosegljiva v knjižnicah. Vabim vse, ki knjigo poznate in tiste, ki jo boste morda res prebrali, da nam posredujete svoje izkušnje z njo. Skupaj nam bo morda uspelo najti naš sir.
Lepo vas pozdravljam! _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
|
|