Učiteljska.net Prijava
Prijava
Včlanite se
Včlanite se
Spletna zbornica
Spletna zbornica
Devetka.net
Devetka.net
 
Kazalo
Spletna zbornica
» Iskanje
» Prijava za pregled zasebnih sporočil
» Tvoja podoba
» Seznam članov
» Skupine uporabnikov
» Pomoč
Učna gradiva
» Iščite
» Pregled povpraševanja
Koristno
» Devetka.net
» Izbrana spletna orodja
» Izbrani programi
» Zanimivosti
Informacije
» O Učiteljski.net
» Skrbniki
» Avtorji
» Statistika
» Nagradni natečaji
» Pišite Pišite
» Novice RSS RSS

Sodelujemo
Arnes

Arnes

Učiteljska.net gostuje pri Arnesu.
SIO

SIO

Slovensko izobraževalno omrežje
Učiteljska.net » Seznam forumov » Starši in učitelji

Objavi novo temo   Odgovori na to temo
prenavljanje učnih načrtov
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
KarEna
Gost





SporočiloObjavljeno: četrtek, 09.08.2007, 14:22    Naslov sporočila: prenavljanje učnih načrtov Odgovori s citatom

Sem mama dveh otrok, ki še ne obiskujeta šole, vendar bomo nekoč prišli tudi do tega, zato me zanimajo že zdaj spremembe, ki se dogajajo na tem področju. Po elektronski pošti sem dobila spodaj pripeto besedilo. Kolikor slišim od ostalih mam (seveda ne vseh), je že sedaj učni načrt natrpan, prezahteven, glede na spodnje besedilo pa otroke čaka še več. Koliko je kaj res na tem? Imate v šolah enake izkušnje? Res ne upoštevajo mnenj učiteljev?

Pripeto besedilo:

Preverite: Nove šolske sisteme soustavarjajo ženske zaposlene na
ministerstvu, ki ne vejo kaj je družinsko življenje in družinska
sreča.


Seznani s tem čimveč staršev , in strokovnih delavcev v šolstvu prosim...

Zdi se mi prav, da tudi javnost ve, da se prenavljajo učni načrti.

Nova vlada meni, da otroci premalo znajo, zato so učnim načrtom
dodali kar precej snovi, oz. po domače povedano, so precej učne snovi
premaknili en razred nižje. Popravljam: nameravajo zelo v kratkem in
po hitrem postopku premakniti. Zato da bi upravičili poseg v šolski
učni načrt, so "vključili"

tudi učitelje. Pri nas smo imeli 50 minut časa, da pregledamo vse
učne načrte za prvo triado, se pravi 50 minut časa za 18 načrtov
proučiti, primerjati, predlagati spremembe, prebrati dooolgo anketo in
jo tudi izpolniti. Vsakemu laiku je jasno, da je to naše sodelovanje
pač samo zato,

da lahko odkljukajo sodelujoče, ni pa namenjeno resničnemu
sodelovanju - enako kot se je dogajalo pri uvedbi devetletke.
Pogovarjala sem se z več učitelji iz različnih koncev slo in povsod je
bilo zelo podobno. Večina učiteljev se s predlaganimi spremembami ne
strinja. Imamo sicer možnost internetnega sodelovanja oz. prispevanja
svojega mnenja (kar sem sama prebrala, so učitelji vsi proti
spremembam, na vseh srečanjih v živo, kjer sem sodelovala so tudi
ogorčeni in nezadovoljni), vendar glede na pretekle izkušnje, dvomim v
merodajnost ali realno upoštevanje le-tega (internetnega

pritoževanja namreč). Javnost do tega menda nima pravice glasovanja,
saj o spremembah niti ve ne kaj dosti, niti se očitno javnost vladi ne
zdi primerna za to, da bi jo kaj dosti seznanjala s tem, saj se
spremembe sprejemajo na hitro. Snovalci sprememb trdijo, da so
zmanjšali število ciljev, ki jih mora otrok doseči. V prvih treh
razredih je resnica taka, da so po dva cilja slovnično združili v
enega samega, pa še kakšnega dodali. Ves čas učitelji tulimo, da so
sicer reči, ki jih v posameznih razredih učimo,lahko primerne otrokovi
stopnji, vendar da jih je preveč, da bi jih lahko kvalitetno utrdili,
da bi se otroku usedli v njegovo bistvo, da vse snovi lahko zgolj na
hitro obravnavamo, časa za kaj več pa ni. Tako se otroci naučijo
večino reči na pamet, za en teden ali dva, potem pa reči pozabijo.
Dolgoročno ne znajo prav dosti, kar se izkaže tudi na mednarodnih
testih. Ker nimajo dobrih, utrjenih osnov, ne morejo graditi neke
širine, vsaj sama tako menim. Obstoječim učnim načrtom pa dodajajo
snov! Prestavljajo jo en razred nižje, otroci so pa eno leto mlajši.
Kako se bo otrok lahko naučil še več, če še sedaj večine reči ne
razume, ne poglobi znanja, ampak zgolj memorira detajle (celjski
ravnatelj, ki je odstopil zaradi razmer v šolstvu, jih je označil za
papagajsko učenje in zelo se strinjam z njim)!?
Če povem samo primer, ki me zelo bode v oči: učenje ali ne-učenje
črk, branja in pisanja, naj bi bilo premaknjeno iz 2. v 1. razred, ali
vsaj naj bi bila možnost za to po izboru šole, učenje seštevanja do 20
s prehodi vred naj bi bilo v 1. razredu, v drugem do 100 s prehodom, v
tretjem razširitev do 10.000 . Decimalke naj bi se začele v 3. razredu
, ker so tam deli celote, ki sodijo zraven, če pa se učitelje vpraša,
so pa še deli celote odveč.... Okolje je nabutano z mnooožico fizike,
snovi je preveč, naravnih okolij pa skoraj ni...skratka, stroka je
zgrožena nad predlogom sprememb.
Sami pa ne moremo nič, tako kot pri uvedbi 9-letke nismo mogli nič.

Prosim starši, zahtevajte vpogled v spremembe učnih načrtov. Za vaše
otroke gre!!! Tudi za tiste, ki so zdaj stari eno leto ali manj.

Naj vam povem, da so tudi sicer v šolstvu predlogi sprememb zelo
kruti za otroke. Plačevali naj bi nas, po domače povedano, po glavah,
po številu učencev, ki jih učimo. Jasno je, da si bodo šole
prizadevale imeti čim več otrok v razredih, da bodo male šole
dobesedno izumrle, ne v desetih, ampak v petih letih. Takih sprememb
je še več, pa v bistvu še učitelji težko pridemo do podatkov, kaj
nameravajo, ker jih pošiljajo samo ravnateljem. Špara se pa na
otrocih. Na vaših in naših otrocih. Ljubljana bo ukinila nadstandard
ene cele vzgojiteljice na razred. Jankovič hoče stadion namesto
kvalitetnega izobraževanja. Namesto da bi se vzgojiteljica v polnem
delovnem obsegu uvedla še v 2. razred ali vsaj cel čas vzgojiteljica v
1. razredu po celi slo, se je ukinja pol v prvem. Skratka, kako si
predstavljajo, da se človek lahko polno posveti vsakemu otroku, če jih
ima neprestano 28 v razredu?
Kako lahko o vsakem otroku sploh ve, kaj dela in čuti? Normativi so
grozljivi. Izgovarjajo se na Evropo. Edina reč, v kateri smo res
dobri, so bili normativi, zdaj moramo Evropo ujeti, ne bo ujela ona
nas, mi gremo dol k njej, saj moramo biti podn v edini reči, kjer smo
bili res fajn.

Malo sem se razpisala, ampak povem vam, morate vedeti! Prosim,
vključite se vsaj v spoznavanje sprememb, le tako boste imeli čisto
vest pred svojimi otroki, da ste zanje storili vse. In iz izkušenj vam
povem, če je otrok v totalnem stresu v šoli, trpi cela familija. Ni
druge šanse. Omogočite mu zgledno in normalno šolanje. Edino tako bo
kaj znal poglobljeno in z razumevanjem.

p.s.: učiteljice, prosim še vašo pomoč, mnenja in pobude, pa seveda
informacije o ostalih spremembah in predlogih
Nazaj na vrh
Mladen
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 7. okt 06, sob, 7:51
Sporočila: 82
Kraj: Ljubljana

SporočiloObjavljeno: četrtek, 09.08.2007, 21:17    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

KarEna, ni razloga za paniko.

Meni osebno se zdi tole sporočilo precej prenapihnjeno.
Confused

Realno se kaj dosti ne bo spremenilo.

Kar nekaj reform gre v pravo smer pa to ni nikjer omenjeno. Rolling Eyes

Kar pa se tiče prenatrpanosti učnih načrtov, preobremenjenosti ipd. se NE STRINJAM, da so učni načrti prenatrpani. Vsaj na razredni stopnji ne.

Problem vidim drugje: učenci imajo veliko izvenšolskih dejavnosti, starši so čedalje manj doma z njimi zaradi služb po drugi strani pa imajo (pre)velike ambicije.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
daja
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 16. jan 07, tor, 23:05
Sporočila: 15

SporočiloObjavljeno: sreda, 22.08.2007, 15:56    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jaz pa mislim, da je stvar kar resna! Gre se za to, da se je ob pripravi prenovljenih UN "kao" upoštevalo mnenja učiteljev praktikov, kar pa niti približno ne drži. Na forumu zavoda za šolstvo smo vsi kričali v en rog, da spremembe niso potrebne oz. celo škodljive. Vsi smo začutili, da se gre samo za metanja denarja v nek mlinček, najmanj pa za korist otrok!!! Zato se gre! Naših mnenj pa itak nihče ni upošteval! Škoda, da so skenslali forum, da nihče več ne more videti v katero smer so tekle debate
_________________
Lep dan vam želim!
Daja
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
saso
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 21. jul 06, pet, 20:55
Sporočila: 44

SporočiloObjavljeno: četrtek, 23.08.2007, 14:56    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

tudi v šolstvu se ne moremo izgoniti kolesjem ekonomije...tako pač je...vse skupaj potegne za sabo en veliki finančni sistem...

to je tako, kot gledate eno reklamo po tv in se zavedate da bi to blo fajn imet: ko to stvar imate pa ugotovite da bi lahko brez nje živeli čisto normalno... Confused denar se pa obrača...

Laughing

kolk je potrebno in koliko ni..ne bomo mogli sami odločiti ker nismo dovolj vplivni...saj veste tisto: en sam je delal spremembe ...

lahko se odločimo da ostane tak sistem še naprej pa se bo čez kakih nekaj let spremenil v drugeih elementih..ahko pa imamo čez nekaj let že drugo spremembo:)
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
daja
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 16. jan 07, tor, 23:05
Sporočila: 15

SporočiloObjavljeno: petek, 24.08.2007, 5:25    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pa ja, sej to štekam, da se tudi v šolstvu vse vrti okrog denarja ampak mi gre vseeno na jetra, da nekdo, izrablja mojo strokovnost zato da on bogati...ma, pa saj je brez veze filozofirat. Bo, kar bo, mi učitelji pa bomo itak pridno in vestno izpolnjevali naloge ministrstva in ZZŠ in se hkrati učili o preprečevanju lastnega izgorevanja!!! Revolucije pa ne,,
_________________
Lep dan vam želim!
Daja
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Učiteljska.net » Seznam forumov » Starši in učitelji Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem
V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme
V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
Na vrh
Bottom left graphics Učiteljska.net © 2003, 2004 Nataša
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
Bottom right graphics