 |
Kazalo |
 |
 |
Sodelujemo |
 |
Arnes |
Učiteljska.net gostuje pri Arnesu. |
SIO |
Slovensko izobraževalno omrežje |
|
 |
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
hp Vešč uporabnik

Pridružen/-a: 15. feb 08, pet, 12:43 Sporočila: 30 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: ponedeljek, 18.02.2008, 12:56 Naslov sporočila: kriteriji pisnega ocenjevanja |
|
|
Sin hodi v tretji razred devetletke. Januarja so pisali preverjanje znanja iz matematike in sicer so pisali: računanje (+,-,*,:); ena stran, geometrijo; eno stran in tekstno nalogo, katera se je raztegnila oz. razčlenila čez celo stran. Glede na to, da je imel vse prav se mi zdi da je pisal super. Tukaj pa se skriva problem, kajti moj otrok je preprosto spregledal eno nalogo, v kateri je moral narisati en večkotnik in označiti ogljišča. glede na to, da je vse rešil, je imel pri pisnem ocenjevanju označeno, da delno dosega razultat, kljub temu, da je prav poimenoval vsa telesa in like, da je pravilno označil ogljišča oz. da je v delu geometrije imel vse prav. zanima me ali se vam ne zdi, da je to malo preveč strogo ocenjevanje tako malih otrok, kajti nas še na fakulteti niso tako strogo ocenjevali?.
lep pozdrav, Nina |
|
Nazaj na vrh |
|
admin Administrator

Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55 Sporočila: 1335 Kraj: Lj
|
Objavljeno: ponedeljek, 18.02.2008, 14:26 Naslov sporočila: |
|
|
Verjamem, da te je prizadelo. Tako, kot sem napisala že pri prejšnjem odgovoru, nujno je, da se pogovoriš z učiteljico. Prav lahko se namreč zgodi, da tisto, kar se zdi tebi dokončno in usodno, sploh ni tako. Kaj skušajo doseči učitelji s takimi ocenami, morajo staršem zadosti natačno in razumljivo pojasniti. Če se starš z oceno ne strinja iz kateregakoli razgloga, je tu najprej pogovor in primerjava in utemeljevanje ocene. In verjetno se že na tej stopnji pokaže, da je prihajalo do nesporazuma.
Vsekakor te prosim, da nam sporočiš, kako je pogovor oz. reševanje tega problema uspel. Že zato, da si lahko pomagamo z izkušnjami.
Hvala! _________________ Lep pozdrav, Nataša |
|
Nazaj na vrh |
|
Saša Čadež zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 22. feb 05, tor, 18:46 Sporočila: 120 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: ponedeljek, 18.02.2008, 20:00 Naslov sporočila: |
|
|
Pridružujem se mnenju Nataše.
Prepričana sem, da v končnem opisu ocene pri matematiki ob zaključku leta, ta spodrsljaj sploh ne bo prišel do izraza, če sicer vsebine zna. V tem testu pa je tako dejansko bilo, kajne? Torej se ne godi krivica.
Če je sin dobil pri tem novo izkušnjo, da mora preden odda test, še enkrat natančno preveriti, če je vse ustrezno rešil, je to pravzaprav še boljše znanje. Novo in pomembno življenjsko znanje! Pri delu moram biti zelo natančen, sicer lahko pokvarim ves svoj trud in ne pokažem svojega dejanskega znanja...
Zdaj imaš najmanj dve možnosti!
Lahko sinu pomagaš razumeti, zakaj je pomembno biti natančen in mu omogočiš, da se iz tega nauči, kako bo test reševal naslednjič.
Druga možnost je, da posreduješ pri učiteljici in se bo ob tem posledično naučil, da lahko mama posreduje, kadar mu kaj ne uspe... To zna biti pa zelo nadležno, predvsem zate, saj vaju čaka še mnogo učnih let in tudi kakšna dejanska krivica.
Vsekakor se nujno oglasi pri sinovi učiteljici, če kljub našim odgovorom, še vedno vidiš v tem problem, da ga skupaj rešita.
Sporoči, kako je šlo
Lep pozdrav _________________ Saša |
|
Nazaj na vrh |
|
saso Vešč uporabnik

Pridružen/-a: 21. jul 06, pet, 20:55 Sporočila: 44
|
Objavljeno: ponedeljek, 18.02.2008, 20:32 Naslov sporočila: |
|
|
odvisno je tudi od tega kako je učiteljica oblikovala kriterije za reševanje te naloge - kakšni so bili za doseganje cilja oz. delno doseganje. Prepričan pa sem, da bo učiteljica v spričevalu tudi natančno iz standarda znanja oblikovala poved, kaj otrok zna in pri čemer ima še težave.
Vsekakor svetujem pogovor pri učiteljici.Prepričan pa sem, da ima sin možnost doseganja standarda znanja tudi izboljšati, saj je to tudi cilj preverjanja in ocenjevanja. _________________ Kaj ti je deklica, da si tak žalostna?
Kaj mi je, nič mi ni, srce me boli... |
|
Nazaj na vrh |
|
Kaja zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 18. apr 05, pon, 17:18 Sporočila: 225 Kraj: Slovenj Gradec
|
Objavljeno: ponedeljek, 18.02.2008, 21:29 Naslov sporočila: |
|
|
Sem učiteljica v prvi triadi, ki je zmeraj dajala učencem možnost, da so reševali preizkuse znanja naknadno, ker so npr. spregledali nalogo, ker so mislili, da se rešuje drugače, ker niso prebrali navodila itd.
Dokler ni lani moj sin za takšno napako v četrtem dobil mastno trojko v redovalnico. Spregledal je drugo nalogo, ki se je nanašala na prvo in se reševala v prvi nalogi, spregledal je in ni dopolnil ene besede, drugače pa test bleščeče napisal glede na zahtevano, sama bi mu dala štirico. Na govorilnih urah sva z možem previdno vprašala glede tega, če se mogoče ne zdi učiteljici prav, da glede na to, da je videla nepopolno napisan test, da bi mi vrnila in bi ga do konca ure dopolnil in sva dobila nazaj odgovor, da ona to že ne bo delala in če bo to naredila enkrat, bo to delala do konca leta.
Torej sem začela učence pripravljati na to možnost, da lahko dobijo slabšo oceno ne zaradi neznanja, ampak preprosto zaradi spregledane naloge. Mislim, da je boljše, da to delam jaz v tretjem razredu, ko zato otrok še ne dobi resnično slabe ocene, le zapis o delno doseženem cilju, ko pa zaradi "razvajenosti" v četrtem, ko bo dobil oceno, ki mu lahko vpliva na končno oceno. (Čeprav sem ravno danes zopet vrnila dvema svojima učencema preizkus znanja, da sta izpolnila nalogo, ki sta jo elegantno spregledala, ker sta mislila eden to, drugi pa to (izgovori). Včasih res nimam srca.)
Lp od KJ _________________ Lp od Kaje |
|
Nazaj na vrh |
|
hp Vešč uporabnik

Pridružen/-a: 15. feb 08, pet, 12:43 Sporočila: 30 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: ponedeljek, 25.02.2008, 21:36 Naslov sporočila: |
|
|
Vsem hvala za odgovore in sporočam vam, da sem upoštevala vaš nasvet glede pogovora in učiteljica je ugotovila, da je sina res prestrogo ocenila in je pisno oceno tudi popravila, saj je v vseh ostalih nalogah dokazal, da snov razume, katere so vsebovale enake učne elemente kot naloga katero je spregledal. Še enkrat hvala in lep pozdrav vsem,
Nina |
|
Nazaj na vrh |
|
admin Administrator

Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55 Sporočila: 1335 Kraj: Lj
|
Objavljeno: torek, 26.02.2008, 10:10 Naslov sporočila: |
|
|
Kako prijetno je prebrati povratno informacijo, še posebno takrat,ko je problem rešen v dobro obeh strani! _________________ Lep pozdrav, Nataša |
|
Nazaj na vrh |
|
Vem-pojma-nimam Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 14. mar 08, pet, 10:33 Sporočila: 10
|
Objavljeno: četrtek, 27.03.2008, 13:07 Naslov sporočila: |
|
|
Da mi ne bo kdo očital, da sem po naravi nergač, bom še tu malo "ponergal"
Hvalabogu nisem učitelj in verjetno nikoli ne bi bil, pa čeprav bi dobil vso potrebno izobrazbo! Ocenjevati znanje učencev 2 ali 3x letno in rezultate vpisovati v neke "dosežene - nedosežene standarde" se mi zdi približno tako, kot če bi peljal avto na mehanični pregled na vsakih 10 let in na 3 straneh pavšalno opisal svoje videnje o tem kaj se mi zdi, da bi bilo potrebno popravit, če bi bilo sploh kaj potrebno popraviti... ampak glej ga šment - navkljub rednem dolivanju olja, mu ga je lastnik pozabil doliti ravno, ko je bil avto na servisu...
Kaj hočem rečt? Z bivšimi ocenami od 1 do 5 ni bilo nikoli nič narobe. Vsi, tako učitelji, ko otroci, kot starši smo vedeli vsaj približno pri čem smo. In bolj pogosto je bilo ocenjevanje, bolj natančno smo vedeli kako napredujemo.
Sedaj imamo pa standarde. |
|
Nazaj na vrh |
|
admin Administrator

Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55 Sporočila: 1335 Kraj: Lj
|
Objavljeno: četrtek, 27.03.2008, 13:16 Naslov sporočila: |
|
|
Tako preprosto tudi ni bilo. Najbrž se ti zdi, da je bilo dobro zato, ker nismo poznali drugega. Z opisno oceno je tako otroku kot učitelju in staršu sporočeno, kje so pomanjkljivosti. Številčna ocena je bila samo neke vrste nagrada, opisna pa služi namenu učenja: nekaj se naučiti in če kaj ne znaš, tam postoriti, kar je treba. Seveda ima vsaka opcija svoje dobre in slabe strani, tako kot vse v življenju. Od rojstva dalje - nekdo se že rodi kot kralj, nekdo pa z odlično podlago za učenje matematike (kar se seveda ne izključuje ) _________________ Lep pozdrav, Nataša |
|
Nazaj na vrh |
|
admin Administrator

Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55 Sporočila: 1335 Kraj: Lj
|
Objavljeno: četrtek, 27.03.2008, 13:25 Naslov sporočila: |
|
|
Se pa zelo strinjam s prvim delom tvojega pisanja o dolivanju olja.  _________________ Lep pozdrav, Nataša |
|
Nazaj na vrh |
|
Vem-pojma-nimam Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 14. mar 08, pet, 10:33 Sporočila: 10
|
Objavljeno: četrtek, 27.03.2008, 13:27 Naslov sporočila: |
|
|
Če si se kot starš vsaj malo pozanimal in pogledal rešene teste, si kaj hitro ugotovil kaj zna oz. ne zna, povedati pa je znal to staršem tudi učitelj/ca. Problem pa je po mojem bil drugje in sicer v tem, da praktično nihče niti starši niti učitelji niti učenci niso več videli "smisla šolanja" pač pa zgolj ocene v šoli. Posledično pa se to vidi sedaj pri odrasli generacij, ki ne briljira nevem kako v primerjavi z ostalimi nacijami. |
|
Nazaj na vrh |
|
admin Administrator

Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55 Sporočila: 1335 Kraj: Lj
|
Objavljeno: četrtek, 27.03.2008, 13:33 Naslov sporočila: |
|
|
Oh, vzrokov za vse to je veliko, na vseh koncih in krajih. Od staršev do otrok do okolja do šole do učitelja, pa učbeniki pa preveč informacij pa .... noro stvari. In vsaka generacija je pač po svoje drugačna. In kljub vsem pomanjkljivostim gre svet naprej (kar morda tudi ni tako zelo dobro ) _________________ Lep pozdrav, Nataša |
|
Nazaj na vrh |
|
hp Vešč uporabnik

Pridružen/-a: 15. feb 08, pet, 12:43 Sporočila: 30 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: četrtek, 27.03.2008, 15:43 Naslov sporočila: |
|
|
Ker sta se tako razpisala, moram pa še jaz nekaj dodati. Moj sin (obiskuje 3.razred) ima lep pregovor, katerega sedaj tudi jaz uporabljam in sicer TO SE ŽELIM NAUČITI, ČE SE BOM POTRUDIL, BOM ZMOGEL!
Sicer se pa tudi jaz strinjam, da je bilo v prejšnem sistemu veliko lažje za nas starše, kot za učitelje in otroke, ko so bile ocene. Tako smo vsi vedeli pri čem smo.
Lep dan še naprej _________________ To se želim naučiti in če se bom potrudila, bom zmogla. |
|
Nazaj na vrh |
|
admin Administrator

Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55 Sporočila: 1335 Kraj: Lj
|
Objavljeno: četrtek, 27.03.2008, 16:07 Naslov sporočila: |
|
|
Jaz pa še vedno mislim, da zdaj bolj vemo, pri čem smo. Merila so drugačna, nismo jih še navajeni. To je tako kot s tolarji in evri. Ali pa še prej z dinarji in tolarji.
Zakaj veš bolj, kaj zna tvoj otrok, če je dobil tri - proti temu, da učiteljica napiše: "poštevanka, pa zapis črke b še ne gre" (malo poenostavljam)? _________________ Lep pozdrav, Nataša |
|
Nazaj na vrh |
|
hp Vešč uporabnik

Pridružen/-a: 15. feb 08, pet, 12:43 Sporočila: 30 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: četrtek, 27.03.2008, 16:14 Naslov sporočila: |
|
|
Saj imaš prav, ampak jaz se še nisem navadila na ta način ocenjevanja. _________________ To se želim naučiti in če se bom potrudila, bom zmogla. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
|
|