 |
Kazalo |
 |
 |
Sodelujemo |
 |
Arnes |
Učiteljska.net gostuje pri Arnesu. |
SIO |
Slovensko izobraževalno omrežje |
|
 |
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
LARA Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 2. feb 07, pet, 21:52 Sporočila: 11 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: četrtek, 07.02.2008, 18:47 Naslov sporočila: narek in branje v 4.r. |
|
|
Sem začetnica v 4.razredu.
Rada bi povprašala, če kdo ve ali se res v 4.r. ne sme pisati narekov za oceno in da se tudi branja ne sme ocenjevati za oceno.
Hvala za odgovore in lp
Sara _________________ LARA |
|
Nazaj na vrh |
|
Saša Čadež zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 22. feb 05, tor, 18:46 Sporočila: 120 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: četrtek, 07.02.2008, 19:37 Naslov sporočila: |
|
|
no, nikjer ne piše, da se ne sme. Problem nastane, da nimaš standardov na podlagi katerih bi lahko oblikovala oceno.
Standardi znanja pri slovenščini so "drseči", kar pomeni, da jih morajo učenci doseči do zaključka triletja (v tvojem primeru do konca 6. razreda). Posledično to pomeni, da npr. ne smeš zahtevati, da pravilno zapiše vse začetnice ali uporabi ustrezno končno ločilo na koncu povedi, ker mora to znati do konca 2. triletja. Isto je pri branju, nikjer ne piše, kako mora brati, standard ob koncu 2. triletja je: "Učenec tiho prebere neznano umetnostno besedilo in ga razume." Nikjer ne piše, da mora brati gladko !
Rešitev bi bila, da greš pogledat v standarde ob zaključku 1. triletja, vendar tudi tu nimaš nobene trdne podlage za ocenjevanje. Tam boš našla standard "Učenec piše po nareku." Vsak učenec, ki bo nekaj zapisal, je pisal po nareku! Naslednji standard pa ni povezan z narekom: "Učenec v besedilu najde in popravi temeljne slovnične in pravopisne napake, veliko začetnico na začetku povedi, v osebnih in bližnjih zemljepisnih imenih." Niti ni jasno, kaj so temeljne napake in zadeva ni povezana z narekom. Pri branju pa je standard enak kot v 2. triletju.
To je razlog, zakaj se večina učiteljev v 4. razredu ocenjevanju branja in nareka izogne. Vsak se lahko zapiči v oceno in ti jo moraš utemeljiti, učni načrt pa te ne podpre... Žal, zato se celo odličnjaki, ki dobro poznajo pravopisna pravila podpisujejo z malo začetnico in to se jim ne zdi prav nič groznega
Lep pozdrav _________________ Saša |
|
Nazaj na vrh |
|
Mojcula Vešč uporabnik

Pridružen/-a: 30. jul 07, pon, 17:41 Sporočila: 76 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: četrtek, 07.02.2008, 20:34 Naslov sporočila: |
|
|
No, to, da je (ponekod, če prav razumem) ocenjevanje branja in narekov v 4. razredu lahko "sporno" dejanje, je pa zame res čisto nekaj novega. V standardih je poleg mnogih, res mnogih bolj ali manj smiselnih ciljev, napisano (za 4. raz.) tudi: "...Po poprejšnji pripravi berejo glasno in z glasom (so oblikujejo) literarno stvarnost..." In zakaj, lepo prosim, se tega branja ne bi ocenjevalo? Imamo petstopenjsko ocenjevalno lestvico, ki jo v okviru aktiva ubesedimo (upam, da smo vsaj v okviru aktiva sposobni vskladiti mnenja, kakšno branje je odlično, kakšno prav dobro itd.). Jasno pa je, da se pri ocenjevanju težko izognemu določenemu subjektivnemu vplivu, zato je toliko bolj pomembno, da imamo naše - interne standarde zapisane in, da so tako učenci kot tudi starši seznanjeni z njimi.
Enako velja pravzaprav za vse predmete in vsa ocenjevanja. Zakon nam daje smernice, ki so za nas sicer obvezujoče, hkrati pa nudi dovolj širine, da lahko učitelji tudi na tem področju uveljavimo svojo avtonomijo (če jo hočemo, seveda).
Pa uspešno ocenjevanje (da ne bo kdo mislil, da uživam v njem ) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
|
|