|
Kazalo |
|
|
Sodelujemo |
|
Arnes |
Učiteljska.net gostuje pri Arnesu. |
SIO |
Slovensko izobraževalno omrežje |
|
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Agata Novopridruženi
Pridružen/-a: 15. avg 06, tor, 15:46 Sporočila: 2
|
Objavljeno: torek, 15.08.2006, 16:15 Naslov sporočila: Zložena letna učna priprava - kombiniran pouk |
|
|
Zdravo,
letos sem dobila enkratno priložnost - poučevati v kombinaciji prvega do tretjega razreda. Do sedaj sem poučevala angleščino v nižjih razredih, varstvo, nadomeščala v tretjem razredu in imela kombinacija tretjega in četrtega razreda osemletke.
Vedno, tudi letos sem naredila letno delovno pripravo za angleščino. Sodelovala sem pri individualnih pripravah za določene predmete npr slovenščino v prvi triadi. Nisem pa pa videla še kake konkretne zložene priprave za prvo triado. Zanima me predvsem oblika letne zložene, kot tudi dnevne zložene priprave.
Sama sem za dnevno učno pripravo mnenja, naj bo takšna, da mi bo res pomagala pri izvedbi ure, ne pa kr nekaj. Ko sem imela kombinacijo tretjega in četrtega razreda, ravnatelju ni bila všeč uporaba dveh barv - za vsak razred druga barva. Res pa, da nisem pisala delo učitelja, ker tega nisem preprosto pri izvedbi potrebovala. Zdelo se mi je, da se razbere iz samega kontesta. Z florescentno sem pobarvala dejavnosti učencev, kjer je bila potrebna moja aktivna navzočnost. Tokrat bom verjetno morala preit na strogo klasiko: učenec:učitelj.
Kaj si pa o dnevnih pripravah mislite vi?
Radabom prebrala vsako Vaše mnenje na to temo. Zelo bom pa vesela, če bi mi kdo poslal kako stran zložene letne delovne priprave za kombinirani pouk prve triade ozr. dnevno pripravo za en dan.
Da bi najboljše izkoristili zadnje počitniške dni vam želi
Agata
hvala _________________ Agata |
|
Nazaj na vrh |
|
matka Gost
|
Objavljeno: torek, 15.08.2006, 16:23 Naslov sporočila: |
|
|
S pripravo ne morem pamagati, pač pa se čudim ravnatelju, da ima poleg vseh obveznosti še čas za take ... kaj naj rečem?
Namesto takih pikolovskih naj raje prisostvuje pouku, pa bo videl, kaj in kako je priprava pripravljena in uporabljena.
Sicer pa, zdaj ko se vse dela na računalniku, je enostavno vnesti mašila, ki bodo zadovoljila vse prizadete.
Pa bo volk itd...
lp Matka |
|
Nazaj na vrh |
|
jablana zaslužen uporabnik
Pridružen/-a: 31. mar 06, pet, 21:57 Sporočila: 232 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: torek, 15.08.2006, 17:36 Naslov sporočila: |
|
|
Letna priprava je pravi elaborat, vsaj zame, ki učim v 4. razredu.
Dnevne priprave pa jaz ne pišem, kaj dela učenec kaj učitelj, pišem dejavnosti in postopke, to kar jaz potrebujem pri pouku.
Ravnatelj ima ček listo po kateri ocenjuje učiteljevo delo. Tam je zajeto vse: metode, oblike pouka, aktivnost učitelja in učenca itd. Priprave pravzaprav sploh ni treba za njega, pouk mora bit izveden profesionalno. Ravnatelj mora pri hospitaciji opazit vse elemente pouka. Tvoja pisna priprava mu olajša delo. (hehe) Priprava je samo dokaz, da si se pripravljala na pouk.
Jaz jih delam sproti, ker imam vsako leto drugačne učence, ki jih zanimajo druge stvari - v zvezi z učno snovjo. Tako je tudi meni delo zanimivo. Imam pa še stare priprave (lanske). Včasih ne uspem naredit na novo, pa uporabim lansko (če slučajno pride kontrola v razred). Nekatere so tudi odlične in jih ne nameravam zavreči.
LP Mirjana |
|
Nazaj na vrh |
|
Alenka@ zaslužen uporabnik
Pridružen/-a: 3. okt 05, pon, 16:31 Sporočila: 188
|
Objavljeno: torek, 15.08.2006, 19:02 Naslov sporočila: |
|
|
Letno pripravo naredim tako podrobno, da imam z dnevno čim manj dela. Brez dnevne grem pa težko v učilnico.
V pripravi se mi zdita zelo pomembni rubriki "cilji" in "učna sredstva in pripomočki" - tako vem, kaj želim doseči in s čim si bom pri tem pomagala (v kombinaciji so ta pomagala zelo pomembna). Kadar menim, da bom kaj zapletla, si napišem tudi potek dela, a ne učitelj-učenec (le to, kar se bo dogajalo).
Po mojem mnenju v prvi triadi najlaže zlagaš SPO in SLO (da o vzgojnih predmetih sploh ne govorim), še lažje pa bi bilo, če učbeniki in delovni zvezki ne bi bili tako didaktično usmerjeni (kar je sicer odlično, a ne za kombinacijo), kar ti zlaganje strašno oteži. Najlaže zložiš uro, če velik del gradiva pripraviš sama ali pa gradivo (učne liste ipd.) za en razred pripraviš na podlagi delovnih zvezkov za drugi razred (prilagodiš).
Če gre za hospitacijo, potem napišem podrobnejšo (ena ura na dveh listih + delovni listi ipd.), sicer imam za cel dan pripravo napisano na enem listu. KER TO JE PRIPRAVA ZAME!!!
Če ti slika pomaga, da hitro vidiš, kje si, je prav, da uporabljaš barve, debele črke, večje-manjše, poševne, prevlečene s fluorescentno, obkrožene ... Jaz sem začela delati z računalnikom, ko so bili barvni tiskalniki še dragi in le za poslovno rabo, zato imam najbrž strogo popredalčkano in v glavnem v črnem (itak sem tak tip). Ravnatelj naj bo vesel, da je ura dobro izvedena, ne pa, katere barve si pri tem uporabila.
V kombiniranih oddelkih smo se trudile izdelovati zložene priprave, a se največkrat ustavi predvsem zaradi učbenikov in delovnih zvezkov. Sestaviš jo že, a jo je potem težko uporabljati. Sama sem jo pred leti zložila za SLO - potem pa sem uporabljala le berilo za določen razred, jezikovne prvine sem pa nekako prilagajala, ko sem dovolj poznala cilje določenega razreda in seveda (kar je še bolj pomembno - po meojem mnenju) predznanje in sposobnosti učencev.
Joj, kdo bo bral to solato!?
Agata, a si videla, da je na strani http://www.dups.si/ tudi dopisovalnica za kombinirani pouk. Žal pa je še zeeeeeelooooooo prazna. Mogoče jo bomo kar ukinili |
|
Nazaj na vrh |
|
admin Administrator
Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55 Sporočila: 1335 Kraj: Lj
|
Objavljeno: torek, 15.08.2006, 19:12 Naslov sporočila: |
|
|
Take solate še veliko, prosim!!!!! _________________ Lep pozdrav, Nataša |
|
Nazaj na vrh |
|
jablana zaslužen uporabnik
Pridružen/-a: 31. mar 06, pet, 21:57 Sporočila: 232 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: sreda, 16.08.2006, 8:59 Naslov sporočila: |
|
|
Ja, se strinjam: dnevna priprava je minimalna, samo v pripravo pa spadajo vsi dodatki: učni listi, naloge za skupine itd. - priloge.
Ti učni listi pa so solo, jih lahko uporabim po premisleku, ko ugotovim, kaj učencem manjka.
Priprava na enem listu za ves teden: moje kolegice na prvi triadi jo imajo, jaz pa v četrtem razredu malo težje, tudi zato, ker naj ne bi več imeli "celostnega pouka". Potem pa imej medpredmetne povezave...Tudi se že vpletajo drugi učitelji: GVZ, tuj jezik, ŠVZ ... v razred.
Eh, vse bomo počasi poslali sem pa si naj vsak vzame, kar mu rabi.
LP Mirjana |
|
Nazaj na vrh |
|
naett Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 3. avg 06, čet, 9:13 Sporočila: 28 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: nedelja, 20.08.2006, 7:21 Naslov sporočila: |
|
|
Mene pa nekaj zanima. Letos bom prvič učila v OŠ. Mora vsak učitelj napisati svojo letno pripravo? Vem samo to, da se v 8. in 9. razredu, zaradi nivojskega pouka, priprave delajo za en tede sproti, v sodelovanju z drugim učiteljem. Tako so mi rekli. Uvodno konferenco imamo šele drugi teden.
Kako se piše letno pripravo? Za vsak razred posebej ali je letna za vse npr. 6. razrede enaka in se potem sprotne priprave razlikujejo med pos. razredi? Moraš pri letni že vedeti, katere učbenike, berila itd. boš uporabljal? Kaj pa so to učni listi? Je to nujno to, kar sam napišeš. Je učni list vaja ali so na njem npr. vprašalnice za sklone, pravila, tabele?
No zaenkrat bo dovolj vprašanj, da vas preveč ne utrudim:) Hvala za odgovore in LP |
|
Nazaj na vrh |
|
admin Administrator
Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55 Sporočila: 1335 Kraj: Lj
|
Objavljeno: nedelja, 20.08.2006, 8:06 Naslov sporočila: |
|
|
Hudo mi je, ko berem, kako si vržena v dogajanje, kjer moraš biti 100 %, drugače se ti že prvi teden vse sesuje. Ni druge, kot da se povežeš s svojimi kolegi in kolegicami, gotovo je na šoli veliko takih, ki se še spominjajo svojih začetkov in ti bodo pripravljeni pomagati.
Menim, da si hodila in zaključila Pedagoško fakulteto, če lahko učiš. Če tam teh osnovnih informacij (učni list, letna priprava, sprotna priprava) nisi dobila, je nekaj hudo narobe na tej ustanovi.
Ne bodi huda, če ti delam krivico, toda tvoje pisemce se mi zdi bolj provokacija, kot resna stiska (učenci bi morali vedeti že na koncu prejšnjega šolskega leta, katere učbenike bodo potrebovali, brez letne priprave si bosa, letna priprava je TVOJA in ne kar povprek za vse 6. razrede, učni list je pripomoček, ki ga ustvariš sama ...).
Če pa je resna stiska in na šoli ne boš dobila ustrezne podpore, upam, da se bo našlo veliko kolegic, ki ti bodo pripravljene vsaj takole pomagati. Ampak zadrege so tako velike, da ne vem, kako bi to lahko uspelo teden pred začetkom. _________________ Lep pozdrav, Nataša |
|
Nazaj na vrh |
|
jablana zaslužen uporabnik
Pridružen/-a: 31. mar 06, pet, 21:57 Sporočila: 232 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: nedelja, 20.08.2006, 18:10 Naslov sporočila: |
|
|
Ja, tako se zgodi tudi učencem: nenadoma se jim zazdi, da nič ne znajo in ..... mi jim določimo, da se niso nič učili in vrtamo v njih in jih še bolj zmedemo.
Saj se boš znašla, malo pomoči in potrpljenja pa bo vse ok.
Verjetno nisi edina učiteljica za ta predmet, malo se "prilizni" kolegici pa ti bo pomagala.
Iz izkušenj vem, da so mlade profesorice kar prevzetne, mislijo, da vse obvladajo... potrudi se, da boš prijazna sebi in okolju. Tako boš sama največ pridobila.
Četudi se ti zdi, da včasih več znaš kot okolje: bodi zadovoljna, to je tvoja prednost, ki jo lahko s pridom izkoristiš, samo "prodajaj" (ceneno razprodajaj s soljenjem pameti) je ne.
LP Mirjana |
|
Nazaj na vrh |
|
Agata Novopridruženi
Pridružen/-a: 15. avg 06, tor, 15:46 Sporočila: 2
|
Objavljeno: sreda, 06.09.2006, 19:33 Naslov sporočila: papirji ... |
|
|
zdravo,
pa smo že ,,zalaufali''. Plujem na barki, ki se včasih malce nevarno nagne, a imam dober občutek, da bom zmogla.
Vse letne delovne priprave še nisem uspela dokončati ozr. oddati. Delo poteka zeeeeelo počasi. Zbrala sem si kr nekaj priprav, večina za nekombiniran pouk. Nekatere mi zelo prav pridejo. Sledim nasvetu Alenke in ne pišem ničesar, kar ne bi bilo funkcionalno.
Nekaj tednov ali celo kak dober mesec bo trajalo, da se bomo vsi navadili drug na drugega. Otrokom se počitnice še zelo poznajo; počasnejši so še in nekatere stvari od lanskega šolskega leta so kar pozabili. Imam veliko prednost, saj sem jih imela lani v oddelku podaljšanega bivanja in jih dobro poznam. V petek štartam s krožkom angleškega jezika in se že veselim vseh dejavnosti, ki jih bom izvedla.
Dilema se mi pojavlja pri poučevanju TJA v 4. in 5. razredu, saj sem na sestanku aktiva doživela hladen tuš. Ne maram podcenjevanja razrednih učiteljic s strani učiteljev, ki učijo v zadnji triadi. Dobila sem strogo direktivo, naj se držim učbenika kot pijanec plota. Angleščino sem učila v kombinaciji že pred leti tri leta. Naredila sem zloženo pripravo in nisem slepo sledila učbeniku po straneh. V dveh letih je bila obdelana enako količina snovi kot, če bi slepo sledila temam v učbeniku. Sedaj si ne upam nič. Razmišljam globoko v sebi, kako bi naredila, da bi bil volk sit koza cela.
Učiteljica sem poleg vsega tudi zaradi tega, ker mi ta poklic omogoča kreativnost, vsaj tako sem si mislila. Ljudje smo si različni in ne verjamem da bi dva učitelja naredila identično pripravo in jo seveda identično tudi izvedla. Sama si vsako leto delam dnevne priprave. Kopiram sicer cilje, metode, oblike, a vedno znova spreminjam dejavnosti in prilagajam vse skupaj učencem. Na žalost je bilo porabljenih veliko besed o načinu zgodnjega poučevanja angleščine zgolj kot velika iluzija. Poučuje se jo pa kot v drugi triadi. Potem se mi res ne zdi nič čudnega, da je otroci nimajo preveč radi.
Lep pozdrav vsem in čim več uspehov _________________ Agata |
|
Nazaj na vrh |
|
Alenka@ zaslužen uporabnik
Pridružen/-a: 3. okt 05, pon, 16:31 Sporočila: 188
|
Objavljeno: sreda, 06.09.2006, 20:03 Naslov sporočila: |
|
|
Samo tole bom rekla: pomembni so cilji, ki jih moraš uresničiti, pot do njih si izbereš sama. Braniti moramo svojo strokovnost in avtonomijo, a seveda na korekten način z ustreznimi utemeljitvami.
Glede usposobljenosti pa še vprašanje. Imaš zaključeno usposabljanje za poučevanje angleščine v 2. triadi? Si hkrati profesorica razrednega pouka? Če da, potem imaš že precej argumentov za to, da braniš svoje poglede na delo z učenci. |
|
Nazaj na vrh |
|
jablana zaslužen uporabnik
Pridružen/-a: 31. mar 06, pet, 21:57 Sporočila: 232 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: četrtek, 07.09.2006, 18:46 Naslov sporočila: |
|
|
Poznaš pregovor: najboljše donijo prazni sodi?
Iz izkušenj ti zaupam: največ komande imajo učitelji-ce, ki naredijo samo to, kar morajo.
Se strinjam: pomembni so cilji, če jih dosežeš, bodo lepo tiho.
Kar zaupaj sebi, še prehitro se naveličajo/mo in se utrudimo.... in delamo še samo, kar od nas zahtevajo.
Vsaka kreativnost je dobrodošla. Tudi velja: kdor dela, dela tudi napake.
Ti se kar potrudi in pridno delaj, merilo so zadovoljni otroci in starši, predvsem starši so tvoji raz-sodniki.Če bodo starši zadovoljni s tvojim delom, si na konju.
LP Mirjana |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
|
|