 |
Kazalo |
 |
 |
Sodelujemo |
 |
Arnes |
Učiteljska.net gostuje pri Arnesu. |
SIO |
Slovensko izobraževalno omrežje |
|
 |
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
zigarom Novopridruženi
Pridružen/-a: 1. mar 11, tor, 16:28 Sporočila: 4 Kraj: Štajerska
|
Objavljeno: sobota, 25.10.2014, 11:15 Naslov sporočila: Priprava pisnega ocenjevanja znanja |
|
|
Pozdravljeni,
Prosila bi, če mi lahko poveste, kako mora biti pripravljeno pisno ocenjevanje znanja v OŠ. Stvar je v tem, da sem želela od učiteljice dobiti točkovnik, ki ga ni bilo na listu ter kriterij za naloge ocenjene z več točkami.
Pri popravi se je namreč zgodilo, da hči ni vedela kaj mora odgovoriti pri dveh vprašanjih, da bi dobila vse točke.
Ko sem za to poprosila učiteljico, sem dobila odgovor, da dajem otroku potuho,..., ne bi ponavljala.
Torej, zanima me samo, kako morajo biti pripravljena pisna ocenjevanja znanja in ali mora biti razdelan kriterij za točkovanje pri večjem številu točk in ali lahko kot starš ta kriterij vidim.
Hvala za odgovor. |
|
Nazaj na vrh |
|
Mojcula Vešč uporabnik

Pridružen/-a: 30. jul 07, pon, 17:41 Sporočila: 76 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: sreda, 05.11.2014, 10:45 Naslov sporočila: |
|
|
Kolikor je meni znano, preizkusi morajo biti opremljeni s točkovnikom (za kriterije nisem prepričana). Nesmiselno se mi zdi, da tega na preizkusu ni, saj se z jasnim točkovanjem izognemo nesporazumom in slabi volji. Morda bi bil smiseln še en umirjen razgovor z učiteljico. Srečno! |
|
Nazaj na vrh |
|
Saša Čadež zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 22. feb 05, tor, 18:46 Sporočila: 120 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: sreda, 05.11.2014, 20:01 Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
Ocenjevanje znanja je silno kompleksna zadeva in težko bi bilo na kratko pojasniti, kako mora biti oblikovano. Lahko pa poskusim. Vsako, in ne le pisno, ocenjevanje znanja mora biti pripravljeno tako, da preverja, če oz. v kolikšni meri otrok dosega standarde znanja predpisane z učnim načrtom.
Poznamo minimalne, temeljne in pa tudi višje standarde znanja, uporabljajo se različne taksonomske stopnje, najpogosteje po Bloomu: poznavanje, razumevanje, uporaba, analiza, sinteza, vrednotenje, evalvacija.
Skladno s standardi se sestavljajo naloge tako, da njihovo reševanje zahteva različno raven znanja: od povezovanja, nalog izbirnega tipa za preverjanje minimalnih standardov znanja na eni strani, do esejskih vprašanj na drugi strani, kjer se zahteva ne le poznavanje pojmov in vsebin temveč tudi vrednotenje ter uporaba znanja na novih primerih.
Učitelji praviloma sestavljamo pisna ocenjevanja znanja tako, da vsebujejo naloge vseh taksonomskih stopenj. Dobro sestavljeno ocenjevanje znanja je sestavljeno tako, da v primeru, da učenec pravilno reši vse naloge, ki zahtevajo minimalni standard znanja piše zadostno (2), če poleg tega pravilno reši tudi nekaj nalog, ki zahtevajo temeljni standard znanja lahko doseže oceno 3 oz. 4 ali celo 5. V primeru, da reši tudi zahtevnejšo nalogo lahko doseže oceno odlično (5) tudi, če je pri reševanju naredil kakšno napako. Naloge si v takem testu sledijo od lažjih k težjim.
Na kakšen način učitelj ocenjuje, je njegova strokovna odločitev: pisno, ustno, ocenjevanje dejavnosti ali izdelka, ... Prav tako je njegova odločitev, katere naloge bo izbral in kako jih bo točkoval. Ocenjevalna lestvica (to pomeni, koliko % je za zd(2), koliko % je potrebnih za oceno 3 itd.) je stvar odločitve učitelja oz. dogovora strokovnih aktivov in šole. Vedeti je potrebno, da je mogoče sestaviti test, kjer 100% pomeni oceno dobro 3 (če so v njem naloge, ki preverjajo samo minimalne standarde in npr. eno naloga, ki preverja temeljni standard).
Kriteriji ocenjevanja morajo biti poznani tako učencem kot staršem, običajno jih učitelji predstavimo na začetku šolskega leta. Nujno pa jih mora učitelje predstaviti učencem pred preverjanjem znanja, ki mora biti pred ocenjevanjem. Kriterija ni treba napisati na pisno ocenjevanje, prav tako ne točkovnika, če je znana ocenjevalna lestvica. Napisano pa mora biti možno število točk pri posamezni nalogi in možno število vseh točk (iz česar je mogoče izračunati, kakšna bo ocena glede na znano ocenjevalno lestvico).
Učitelj mora imeti razdelan kriterij za točkovanje pri večjem številu točk, ni pa potrebno, da je ta napisan na testu.
Kakorkoli že, otrok - učenec in starš morata (iz)vedeti, kako bi morala biti rešena naloga, da bi dosegel vse točke oz. kaj manjka, da teh ni dobil.
Ne vem, kakšen je razlog, da se z učiteljico niste mogli pogovoriti o tem, vesela pa sem, da ste se pozanimali na tem mestu. Predlagam, da vendarle poskusite ugotoviti, kaj bi bilo potrebno za dosego vseh točk. Svetujem še, da preverite (sploh, če gre za 5. ali višji razred), če vaša hči res ni poznala kriterija, ali ga "ne pozna" ker računa na to, da bo njeno neodgovornost uredila preveč skrbna mami, ki "bo šla v šolo pa bo učiteljici povedala"...
Upam, da vam bo odgovor v kakšno pomoč in vam želim, da z učiteljico najdeta skupen jezik, se o ocenjevanju pogovorita ter konstuktivno rešita vajin konflikt.
Prav lep pozdrav _________________ Saša |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
|
|