Učiteljska.net Prijava
Prijava
Včlanite se
Včlanite se
Spletna zbornica
Spletna zbornica
Devetka.net
Devetka.net
 
Kazalo
Spletna zbornica
» Iskanje
» Prijava za pregled zasebnih sporočil
» Tvoja podoba
» Seznam članov
» Skupine uporabnikov
» Pomoč
Učna gradiva
» Iščite
» Pregled povpraševanja
Koristno
» Devetka.net
» Izbrana spletna orodja
» Izbrani programi
» Zanimivosti
Informacije
» O Učiteljski.net
» Skrbniki
» Avtorji
» Statistika
» Nagradni natečaji
» Pišite Pišite
» Novice RSS RSS

Sodelujemo
Arnes

Arnes

Učiteljska.net gostuje pri Arnesu.
SIO

SIO

Slovensko izobraževalno omrežje
Učiteljska.net » Seznam forumov » Starši in učitelji

Objavi novo temo   Odgovori na to temo
Prepisovanje
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
admin
Administrator


Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55
Sporočila: 1335
Kraj: Lj

SporočiloObjavljeno: sreda, 07.05.2014, 9:35    Naslov sporočila: Prepisovanje Odgovori s citatom

Pisemce, ki je prispelo po pošti:

Spoštovani,

sem babica, ki je zaradi prezaposlenosti staršev delno prevzela skrb za našega četrtošolca. Fant je bister, ima izreden spomin, matematika in slovenščina mu gresta odlično, težave pa so pri predmetih družba in naravoslovje.

Težave so predvsem v tem, da pri teh predmetih učbenikov praktično ne uporabljajo, ampak snov, ki je v učbeniku sploh ni, cele ure prepisujejo s table. Ob takšnem tempu otrok seveda ne more paziti še na pravopis, kar nikakor ni v redu. Ker menim, da so učbeniki na svetu ravno zato, da je snov predstavljena v logični in tudi vizualno ustrezni obliki, sprašujem, kakšen smisel ima potem prepisovanje snovi v zvezek.

Za primer prilagam nekaj od takih strani v zvezku za družbo, iz kakršnih naj bi se učil.

Zanima me, ali je tolikšno odstopanje od učnega načrta sploh sprejemljivo in ali »avtonomija pedagoškega delavca« omogoča takšen pristop in izbor snovi, ki je v učnem načrtu sploh ni.

Ko sem na vašem portalu iskala učna gradiva, ki jih za predmet družba za 4. razred objavljajo učitelji iz drugih šol, sem bila popolnoma presenečena nad razliko med tem, kar in kako posreduje snov ta učiteljica, in tem, kar in kako učijo drugod. Vsa pohvala med drugimi Mladenu Kopasiču in Klavdiji Štrancar. Mislila sem, da si bova lahko pomagala z njunimi učnimi listi, pa žal to ne bo mogoče, ker tega, kar je narejeno v skladu s snovjo v učbeniku in v skladu z učnim načrtom, »naša« učiteljica sploh ne zahteva …

Edino, kar pri takšnem načinu podajanja snovi (ki mimogrede vsebuje tudi koncepte, ki so za desetletnike odločne pretežki), je učenje na pamet. Žal.

Nikakor nisem apriori proti učenju na pamet, kjer je to koristno in tudi nujno potrebno. Na primer pri učenju jezikov (tu je drila po mojem mnenju celo premalo), pa računanja. Tudi učenje pesmi na pamet je zagotovo koristno. Pri predmetih, kot sta narava in družba, pa je neprimerno pomembnejše razumevanje, logično povezovanje in sklepanje, saj so sama dejstva in podatki dandanes dostopni vsepovsod, znati jih je treba pa poiskati in povezati.

Lepo vas pozdravlja babi Dunja, ki bo pač iz zvezka pretipkala zahtevano snov, da se bo dalo vsaj brati …
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Klavd1ja
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 7. maj 06, ned, 16:02
Sporočila: 136
Kraj: Ajdovščina

SporočiloObjavljeno: sobota, 10.05.2014, 8:44    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

To je pa zelo zanimiva kost za glodanje... Naj torej kar jaz začnem, ker se mi je ob branju porodilo nekaj vprašanj in pomislekov, pa jih bi rada delila tudi s svojimi kolegi-cami.
Najprej o snovi, katere izsek je priložen: v 4. razredu obravnavamo pokrajino svoje ožje in širše domačije, omenimo večja mesta in seveda tudi občinsko središče - zakaj je nastalo prav tam, zakaj je pomembno, kaj se nahaja v njem... V moje primeru je to Ajdovščina in Vipavska dolina, v vašem Ljubljana in njena okolica. Nič narobe, to je v učnem načrtu. Moti pa me kar nekaj stvari: 1. zelo podroben in obširen zapis v zvezek, 2. ogromno napak, ki so nastale pri pre/pisovanju 3. zakaj izgubljati čas za prepisovanje s table, če pa lahko učiteljica naredi učni list in ga učenci prilepijo v zvezek. Moja praksa je, da tako počnem, če pa učenci zapisujejo snov v svoje zvezke, ker DZ, ki spada k učbeniku, nimamo, potem je to nekaj kratkega, povzetki, oporne točke ali miselni vzorec. In tu se mi poraja novo vprašanje: če imamo učbenik, poleg uporabljamo še DZ, ali kolegi-ce učitelji-ce zahtevate, da otroci pišejo še v zvezke? Spomnim se, da nam je nekaj let nazaj, ko so DZ za NIT in DRU komaj prišli na dan, svetovalka rekla, da če imajo otroci DZ, potem naj ne uporabljamo zraven še svojega zvezka, zadnjič pa je na predstavitvi učbenikov neke naše založbe evalvatorka dejala ravno obratno. Mislim, da bi se to dalo lepo rešiti: v DZ bi morali dodati nekaj praznih strani, kamor bi lahko učenci tudi kaj dopisali, narisali, prilepili. Pa tega ni in potem se učitelji-ce odločamo še za dodatne zvezke in torba postaja še težja.
Če že otroci kaj zapišejo zvezke, bi to morala učiteljica pregledati in popraviti napake. Ampak ker je v razredu 20 in več otrok, potem si je naložila ogromnega dela za popravljanje, čemur bi se lahko izognila, če bi učencem ponudila zapis na učnem listu. Pa še več časa bi ostalo za utrjevanje snovi... Tale zapis naj bi služil otroku za učenje, ampak težko verjamem, da mu bo, razen če mu babica ne bo ponudila svojega, popravljenega in pretipkanega.
_________________
Klavdija
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Učiteljska.net » Seznam forumov » Starši in učitelji Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem
V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme
V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
Na vrh
Bottom left graphics Učiteljska.net © 2003, 2004 Nataša
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
Bottom right graphics