 |
Kazalo |
 |
 |
Sodelujemo |
 |
Arnes |
Učiteljska.net gostuje pri Arnesu. |
SIO |
Slovensko izobraževalno omrežje |
|
 |
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
bar Novopridruženi
Pridružen/-a: 29. jan 13, tor, 22:24 Sporočila: 2 Kraj: starše
|
Objavljeno: torek, 29.01.2013, 22:34 Naslov sporočila: ocena zvzeka |
|
|
Pozdravljeni!
po katerem pravilniku o ocenjevanju lahko učitelj oceni zvezek učenca ( splošni izgled in slovnične napake, predmet NI slovenščina ), in ocena nato vpliva na zaključeno oceno ( v primeru da je učenec med oceno ) ?
hvala |
|
Nazaj na vrh |
|
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: sreda, 30.01.2013, 20:22 Naslov sporočila: |
|
|
Taka vprašanja me res razžalostijo. Razlogov je več, vendar bom izpostavila zgolj tista dva, ki me najbolj pobijeta. Prvi je ta, da starši odgovora ne poiščejo pri učitelju, ki je oceno zapisal. Ta bo seveda najbolje lahko pojasnil, kaj je ocenil in zakaj tako. Drugi razlog pa je iskanje "pravice" preko pravilnikov in "tehnično" reševanje težav, namesto človeškega, odnosnega. Glede na to, da je učitelj zaradi narave svojega poklica pravzaprav staršev sodelavec, je verjetno prav, da se pogovorita in izmenjata mnenja ter predstavita svojo plat zgodbe.
Glede na to, da ni jasno, za kateri predmet gre, ne morem reči, kaj je učitelj ocenil, dvomim pa, da so pravopisne napake razlog za oceno , ki mimogrede ob polletju ni zaključna (razen v primeru fleksibilnega predmetnika). Dejstvo je, če je otrok med oceno, se lahko učitelj na podlagi sodelovanja pri pouku, reševanja domačih nalog in odnosa do predmeta odloči, da bo zaključil navzgor ali navzdol brez tega, da pridobi dodatno oceno.
Kakorkoli že, tudi v pravilniku lahko najdemo člene, ki to omogočajo:
3. člen
(preverjanje in ocenjevanje znanja)
S preverjanjem znanja se zbirajo informacije o tem, kako učenec dosega cilje oziroma standarde znanja iz učnih načrtov, in ni namenjeno ocenjevanju znanja.
Doseganje ciljev oziroma standardov znanja se preverja pred, med in ob koncu obravnave novih vsebin iz učnih načrtov.
Ocenjevanje znanja je ugotavljanje in vrednotenje, v kolikšni meri učenec dosega cilje oziroma standarde znanja ter se opravi po obravnavi novih vsebin iz učnih načrtov in po preverjanju znanja.
10. člen
(načini ocenjevanja)
Ocenjujejo se učenčevi ustni odgovori ter pisni, likovni, tehnični, praktični in drugi izdelki, projektno delo, nastopi učencev in druge dejavnosti.
16. člen
(zaključna ocena)
Zaključno oceno posameznega predmeta oblikuje učitelj ob koncu pouka tega predmeta v šolskem letu.
V prvem obdobju učitelj oblikuje pri vseh predmetih zaključno opisno oceno, s katero opiše učenčev napredek pri doseganju ciljev oziroma standardov znanja, opredeljenih v učnih načrtih. V drugem in tretjem obdobju učitelj oblikuje pri vseh predmetih zaključno številčno oceno, s katero oceni, v kolikšni meri učenec dosega standarde znanja, opredeljene v učnih načrtih in pri tem upošteva ocene, ki jih je učenec pri predmetu prejel med šolskim letom.
Standardi znanja iz predmetov zajemajo tudi dejavnosti, ki jih najdemo pri večini predmetov. Urejanje podatkov je npr. eden od njih, sem brez težav lahko uvrstimo tudi zapise v zvezke, kartiranje, orientacijo v zvezku itn ...
Kot sem že omenila, prav bi bilo, da se oglasite pri učitelju, ki je kompetenten za ocenjevanje znanja in ugotovite, zakaj je otroka ocenil tako, kot je. Prepričana sem, da vam bo znal pojasniti svojo odločitev, prav tako sem prepričana, da žuganje s pravilniki ne bo prispevalo k izboljšanju znanja še manj h kakovostnemu odnosu, ki je še kako pomemben za dobro delo učitelja, vas in najpomembnejšega v tej zgodbi, vašega otroka.
Srečno! _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
bar Novopridruženi
Pridružen/-a: 29. jan 13, tor, 22:24 Sporočila: 2 Kraj: starše
|
Objavljeno: sreda, 30.01.2013, 22:49 Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za izčrpen oogovor ga. Miša
Seveda se bomo oglasili pri razredniku, in razjasnili stvari Želela sem dodatno mnenje in ta portal je videti primeren, saj so pravilniki napisani zelo ohlapno.
Imam še eno vprašanje:
Zapisali ste : "Dejstvo je, če je otrok med oceno, se lahko učitelj na podlagi sodelovanja pri pouku, reševanja domačih nalog in odnosa do predmeta odloči, da bo zaključil navzgor ali navzdol brez tega, da pridobi dodatno oceno." Torej, če sta oceni 4 in 5, zvezek pa ni urejen kot naj bi bil ( ne poznam kriterija ) lahko učitelj zaključi navzdol, brez ocene ?
Sem mnejna, da lahko urejen/neurejen zvezek poda dodatno plus ali minus točko pri zaključevanju ocene po predhodnem ustnem preverjanju znanja, ne pa ocene, ki je vpisana v zvezek in s tem tudi v redovalnico.
l.p.
B. |
|
Nazaj na vrh |
|
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: četrtek, 31.01.2013, 16:25 Naslov sporočila: |
|
|
Drži. Učitelj lahko zaključi oceno navzgor ali navzdol brez dodatne ocene. Zmotno je mnenje, da gre pri zaključevanju ocene za računanje povprečne ocene. Pa tudi v tem primeru obstaja smiselna razlaga. NPR.: Pri oceni 4 (doseženi z 89%) in 5 bom brez zadržkov "zaključila" navzgor z oceno odlično, v primeru, da je bil otrok ocenjen s 4 (npr. 80%) in oceno 5 (90%) pa se bom verjetno odločila za oceno prav dobro. Vsi vemo, da so ocene lahko tudi zelo mejne: glede na skupno število točk obstajata 100% petica ali 90% petica, ki je precej bližja štirici, zato se doseganje standardov, petica od petice, dejansko lahko zelo razlikujeta.
Lep pozdrav _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
|
|