Učiteljska.net Prijava
Prijava
Včlanite se
Včlanite se
Spletna zbornica
Spletna zbornica
Devetka.net
Devetka.net
 
Kazalo
Spletna zbornica
» Iskanje
» Prijava za pregled zasebnih sporočil
» Tvoja podoba
» Seznam članov
» Skupine uporabnikov
» Pomoč
Učna gradiva
» Iščite
» Pregled povpraševanja
Koristno
» Devetka.net
» Izbrana spletna orodja
» Izbrani programi
» Zanimivosti
Informacije
» O Učiteljski.net
» Skrbniki
» Avtorji
» Statistika
» Nagradni natečaji
» Pišite Pišite
» Novice RSS RSS

Sodelujemo
Arnes

Arnes

Učiteljska.net gostuje pri Arnesu.
SIO

SIO

Slovensko izobraževalno omrežje
Učiteljska.net » Seznam forumov » Starši in učitelji

Objavi novo temo   Odgovori na to temo
Test matematika 4. razred
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Dimitrij
Novopridruženi


Pridružen/-a: 15. jan 13, tor, 13:21
Sporočila: 3
Kraj: Slovenj Gradec

SporočiloObjavljeno: torek, 15.01.2013, 13:33    Naslov sporočila: Test matematika 4. razred Odgovori s citatom

Zanima me ali je normalno, da v 4. razredu pri dolžinskih enotah pišejo tri teste. Vsak naj bi bil posebej ocenjen, iz vseh treh pa naj bi nastala skupna ocena. Test so pisali danes, pa v četrtek in naslednji teden.
In kako je izgledal današnji test? Osem računov za pretvarjanje dolžinskih enot, list velikosti 8x8 cm. Mislim, da to ni normalno in da test sploh ne bi mogel izgledati tako.
Poleg tega jim je učiteljica šele včeraj povedala datume testov.
Ker je od mojega dela v osnovni šoli minilo že kar nekaj let, me zanima tudi obveza pisanja kriterija na teste. Takrat je bilo obvezno, da je kriterij napisan na test, ko ga učenci pišejo in ne naknadno. Danes dobijo veliko testov z naknadno napisanim kriterijem. Ali je to še v skladu s pravilnikom?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Mojcula
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 30. jul 07, pon, 17:41
Sporočila: 76
Kraj: Ljubljana

SporočiloObjavljeno: torek, 15.01.2013, 17:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zagotovo ne bi bilo toliko težav, če bi bilo teh 8 pretvarjanj rešenih pravilno. Takrat ne bi razmišljali o tem, kaj je in kaj ni v skladu s pravilniki. Zdi se mi, da se je pomen znanja, ki naj bi ga dosegli učenci ali kot se reče »strokovno«: doseganje učnih ciljev, umaknilo nekam zadaj za vse mogoče predpise in pravilnike.
Pa naj odgovorim glede na navedene podatke:
­8 računov bi težko imenovali test, v šolskem pomenu besede, seveda (velikost papirja v tem primeru ne igra bistvene vloge – sicer moramo pa na vseh področjih »šparati« - ali ne?).
­Taka hitra oblika preverjanja bi lahko spadala med ti. »druge oblike pridobivanja ocen«. Zanje ne velja 7 dnevni predhodni napovednik - konec koncev 8 računov niso pisali 1 šolsko uro.
­Predvidevam, da so najprej pretvarjali merske enote za dolžino, potem jih bodo za maso in še za prostornino. Sama sicer ne vidim nič spornega v eni skupni oceni, bi bilo pa predpisom bolj zadoščeno, če bi učiteljica vpisala v redovalnico vsako oceno posebej (pod zgoraj omenjeno rubriko). Ampak ali bi se npr. ocene 1, 3 in 5 v redovalnici videle lepše kot ena sama 3? Stvar okusa in staršev, seveda.
­Kar se tiče kriterija pa se mi zdi pomislek upravičen – jasno bi moral biti določen vnaprej. Preveriti bi bilo le treba, če si učenci kriterija niso predhodno zapisali kam drugam npr. v beležko ali na zadnjo stran zvezka (pri kratkih zadevah tudi sama prakticiram ta način zapisa kriterijev).
Kakorkoli že – 4. razred zahteva vsakodnevno domače delo, ne glede ali so učenci v podaljšanem bivanju ali ne. Nekatere stvari se naučijo lažje, za druge je potrebno več truda. Nekaj pa je nesporno – pretvarjanje merskih enot bo otrok v življenju potreboval ves čas. Prepričana sem, da želi učiteljica s takim načinom vzbuditi v učencih odgovornost za sprotno in resno delo. Mogoče bi bilo bolj smiselno motivirati otroka za domače utrjevanje snovi, ga ob težavah vzpodbujati in ne nazadnje se v miru pogovoriti z učiteljico, če so otrokove težave drugje (trema, težji priklic ipd.). Res si želim, da bi pustili pravilnike vsaj nekaj časa pri miru!
Pa srečno!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Dimitrij
Novopridruženi


Pridružen/-a: 15. jan 13, tor, 13:21
Sporočila: 3
Kraj: Slovenj Gradec

SporočiloObjavljeno: torek, 15.01.2013, 17:55    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ne vem zakaj takoj namigovanje, da če bi bili vsi računi pravilni, me pa ne bi nič motilo. Kako pa veste, da se ne pritožujem kljub temu, da so bili vsi računi pravilni? Mogoče mi je enostavno dovolj napak, ki jih pred leti niti pod razno nisem smel storiti kot učitelj.
Ocenjevanje je javno in zaradi tega mora bit na testu, ne v beležki ali ne vem kje, napisan kriterij ocenjevanja. Včasih je bilo tako, verjamem, da je še danes, da če ni bilo kriterija na testu, si lahko samo čakal na kakšno pritožbo in adijo veljavnost testa.

Omenjate druge oblike pridobivanja ocen, ampak takšno hitro preverjanje ne more spadat pod druge oblike pridobivanja ocen, ker potem bi lahko uporabljali samo takšno obliko.

Poleg tega me pri preverjanju v treh delih moti tudi to, da naslednja dva dela ne bosta o drugih merskih enotah, ampak samo o dolžinskih merskih enotah, ker drugih še niso spoznavali.

Se pa strinjam z vami v delu, ko ste zapisali "doseganje učnih ciljev, umaknilo nekam zadaj za vse mogoče predpise in pravilnike." Ampak ali nimamo teh predpisov in pravilnikov ravno zaradi tega, da je red in neka enakost za vse učence? Pri tem ne trdim, da se je potrebno pravilnikov držat kot pijanc plota, treba pa se je držat glavnih načel, ki so v njih zapisana.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Dimitrij
Novopridruženi


Pridružen/-a: 15. jan 13, tor, 13:21
Sporočila: 3
Kraj: Slovenj Gradec

SporočiloObjavljeno: torek, 15.01.2013, 18:03    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Dodal bi še samo, da je vaš zadnji odstavek zopet neko posploševanje. Da se zopet pritožuje starš otroka, ki misli, da se bo vsega naučil v šoli, da doma nič ne ponavlja, utrjuje, da išče samo neke bližnjice in hoče pomanjkanje znanja skrit v pravilnikih.

Pa kaj hudiča se tako bojite tega pravilnika?
Zakaj se pa na drugi strani tako radi sklicujete na sprejete standarde in zaženete vik in krik, ko se jih želi spremeniti?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Lily
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 19. sep 09, sob, 16:35
Sporočila: 13

SporočiloObjavljeno: torek, 22.01.2013, 17:49    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pravilnik se je v času, ko ste vi prenehali učiti, verjetno nekoliko spremenil, a ne verjamem, da v večjem obsegu. Pravilnik o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli lahko najdete na spletni strani http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?urlid=200873&stevilka=3215
V 11. in 12. členu je zapisano tisto, za kar sklepam, da vas je pravzaprav zanimalo. Je pa potrebno ločiti med preverjanji in ocenjevanji, kar pa vam je tako ali tako poznano, saj ste bili učitelj.
Če se pogovarjava konkretno o matematiki: moji učenci v 4. razredu pišejo tri teste v celem šolskem letu in so trikrat ustno ocenjeni. Za vsa pisna preverjanja imajo učenci en zvezek, tako da je vse zbrano na enem mestu in se ne vlačijo razni listi po mapah. V ta zvezek pišemo kratka preverjanja za vse predmete in ga ne glede na število preverjanj ob petkih odnesejo domov, da so tudi starši seznanjeni z rezultati. Včasih v tednu pisno preverimo le en predmet, včasih pa tudi dva.
Vam pa vsekakor priporočam, da morebitne težave rešite pri učiteljici osebno.
Upam, da vam je bil moj odgovor v pomoč. Če vas zanima še kaj, pa mi lahko pošljete meil na PS.

Lep pozdrav.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Učiteljska.net » Seznam forumov » Starši in učitelji Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem
V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme
V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
Na vrh
Bottom left graphics Učiteljska.net © 2003, 2004 Nataša
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
Bottom right graphics