|
Kazalo |
|
|
Sodelujemo |
|
Arnes |
Učiteljska.net gostuje pri Arnesu. |
SIO |
Slovensko izobraževalno omrežje |
|
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
admin Administrator
Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55 Sporočila: 1335 Kraj: Lj
|
Objavljeno: sreda, 17.08.2011, 8:16 Naslov sporočila: Pravično! |
|
|
Večni učiteljev problem pri naključnem izbiranju učenca za določeno nalogo ali odgovor: nekdo je bil že prevečkrat poklican, nekdo pa sploh ne pride na vrsto… Kdo bo prinesel kredo, kdo odnesel sporočilo? Kdo je na vrsti za branje, kdo mora odnesti smeti? Kdo se vedno potuhne tako, da ga vedno spregledaš?
Ko nekaj vprašaš, dvignejo roke trije ali štirje, ti pa se moraš odločiti, koga bi poklical. V slučaju, da preverjaš znanje ali razumevanje posameznega učenca, ni problemov, kadar pa gre za komunikacijo na splošno (utrjevanje, iskanje zamisli …), se lahko znajdeš v zadregi. Pokažeš na vedno enega in istega? Tistega, ki vedno vse ve ali pa tistega, ki nikoli ne zna odgovoriti? S pogledom krožiš po obrazih, polnih upanja ali groze? Koga, koga….
Jaz sem problemček, ki lahko nastane PROBLEM, rešila takole. Na mizi imam dve škatlici različnih barv. Že v začetku šolskega leta je vsak učenec na listek napisal svoje ime (tudi jaz), ga enkrat prepognil (da se ne bi videlo imena) in ga odložil v eno od škatlic na mizi (modro). Kadar moram izbrati učenca, vsakič "žrebam" in odložim listek z imenom "izbranca" v drugo škatlico (rdečo). Ko so bili na vrsti vsi, listke vrnem v prvo (modro) škatlico.
Opravilo mi je bilo v začetku malce nadležno, saj sem se vsakič morala spomniti na žrebanje, vendar je bil ta način učencem zelo všeč in so me opozarjali, kadar se na to pozabila. Kadar ne gre za strogi pouk, lahko žrebanje prepustimo učencu, ki ga "izžrebamo".
Več prednosti sem opazila pri tem:
Nihče se ne pritožuje, da ne pride na vrsto.
Nihče ne obtožuje drugega, da ima "protekcijo".
Nihče se ne pritožuje, če mora opraviti zadevo, ki mu ni preveč po duši.
Ni izgovorov, da "lovimo neznanje" .
Biti mora že huda smola, da doleti kaj zoprnega enega in istega. | |
_________________ Lep pozdrav, Nataša
Nazadnje urejal/a admin sobota, 02.06.2012, 10:30; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
Smejka Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 27. jul 06, čet, 11:12 Sporočila: 14 Kraj: Štajerska
|
Objavljeno: četrtek, 18.08.2011, 8:58 Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljena!
Tale način se mi zdi zelo fajn, ampak se mi poraja eno vprašanje...
Ali si dobila občutek, da tisti učenci, ki so že bili "izžrebani", po tem ne sodelujejo, češ, saj ne bom več na vrsti, dokler niso vsi?
Res me zanimajo tvoje izkušnje...
Hvala! _________________ Dan brez smeha je izgubljen!
Smejka |
|
Nazaj na vrh |
|
admin Administrator
Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55 Sporočila: 1335 Kraj: Lj
|
Objavljeno: četrtek, 18.08.2011, 9:42 Naslov sporočila: |
|
|
Tako zelo hitro se zvrstijo, da skoraj ni te možnosti. Res je, da so bili moji oddelki majhni in so zelo hitro prišli naokrog. Ampak glede na to, da to uporabljaš za vsako malenkost, se zvrstijo zelo hitro. Kadar gre za brainstorming, pa tole itak ne more priti v poštev. Takrat je na vrsti spontanost.
Sem se pa zamislila nad tvojim vprašanjem. Učitelji smo res tako zelo obremenjeni s tem, da skušamo prav vsakega otroka zanimirati ob vsakem problemu. In potem pride do takih dvomov. Menim, da je koristi pri "pravičnem razporejanju" več od škodljivih posledic, ki pa gotovo za kakega učenca so! Torej, najbrž je odvisno o tega, kakšno populacijo imaš.
Do takih dvomov prihajam tudi takrat, ko sestavljam kakšno nalogo in se mučim s problemom, če bo učenec res reševal tako kot si zamišljam jaz ali pa bo goljufal. Ampak potem pomislim, da je to pač njegova izbira. Jaz mu nudim možnost, on izbira. Pri pouku je sicer drugače, pa vendar: naredimo prav vse, da bi učencem zbudili zanimanje, včasih pa to ali kaj drugega pač ne deluje. _________________ Lep pozdrav, Nataša |
|
Nazaj na vrh |
|
pslobo Novopridruženi
Pridružen/-a: 21. okt 07, ned, 21:28 Sporočila: 4
|
Objavljeno: četrtek, 07.11.2013, 9:19 Naslov sporočila: Spraševanje |
|
|
Tudi sama imam podoben sistem. Učencem in meni se zdi pravičen. Pripravila sem tudi vprašanja, ki jih učenci žrebajo. Sama si zapišem številko vprašanja in lahko tudi staršem na govorilnih urah posredujem kaj je bil njihov otrok vprašan. |
|
Nazaj na vrh |
|
Mojcula Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 30. jul 07, pon, 17:41 Sporočila: 76 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: četrtek, 14.11.2013, 20:30 Naslov sporočila: |
|
|
Če pa želiš izbor imen še dodatno popestriti, uporabiš "Random Name Picker", ki ga dobiš na povezavi: http://www.classtools.net/ (poiščeš v seznamu na desni strani).To je simpatični "sadni stroj", v katerega vpišeš imena učencev, ga virtualno zavrtiš in stroj izbere ime (je kar zabavno ). |
|
Nazaj na vrh |
|
admin Administrator
Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55 Sporočila: 1335 Kraj: Lj
|
Objavljeno: četrtek, 14.11.2013, 20:53 Naslov sporočila: |
|
|
No, čas teče dalje. Nič več škatlic in lističev, računalnik poskrbi tudi za to. Spet se mi toži po šoli ... _________________ Lep pozdrav, Nataša |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
|
|