Učiteljska.net Prijava
Prijava
Včlanite se
Včlanite se
Spletna zbornica
Spletna zbornica
Devetka.net
Devetka.net
 
Kazalo
Spletna zbornica
» Iskanje
» Prijava za pregled zasebnih sporočil
» Tvoja podoba
» Seznam članov
» Skupine uporabnikov
» Pomoč
Učna gradiva
» Iščite
» Pregled povpraševanja
Koristno
» Devetka.net
» Izbrana spletna orodja
» Izbrani programi
» Zanimivosti
Informacije
» O Učiteljski.net
» Skrbniki
» Avtorji
» Statistika
» Nagradni natečaji
» Pišite Pišite
» Novice RSS RSS

Sodelujemo
Arnes

Arnes

Učiteljska.net gostuje pri Arnesu.
SIO

SIO

Slovensko izobraževalno omrežje
Učiteljska.net » Seznam forumov » Pomoč - potrebujem

Objavi novo temo   Odgovori na to temo
Šolanje na domu
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Razredničarka Miša
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01
Sporočila: 193
Kraj: Slovenska devetletka

SporočiloObjavljeno: sreda, 15.12.2010, 10:41    Naslov sporočila: Šolanje na domu Odgovori s citatom

Pozdravljeni vsi!

Prepričana sem, da mi lahko pomagate s svojimi izkušnjami, ker v UPORABNI pisni obliki je tega hudoooooo malo. Zanima me, kako pri vas izvajate šolanje na domu, V PRAKSI - lepo prosim, zakonodajo poznamo Zelo srečen Zakon o OŠ pravi:
Izobraževanje na domu in v zasebnem zavodu
Ta oblika izobraževanja se v svetu že dalj časa uveljavlja na vseh starostnih stopnjah, od predšolskega do visokošolskega izobraževanja, predvsem za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami. V Sloveniji se predvideva postopno uveljavljanje te oblike po uvedbi devetletne osnovne šole. Novo sprejeti zakon o usmerjanju otok dopušča izobraževanje na domu ali v zasebnem zavodu, če so za to utemeljeni razlogi in so na domu ali v zasebnem zavodu zagotovljene ustrezne razmere.

Če se bo učenec izobraževal doma, si bo moral pridobiti enak izobrazbeni standard, kot ga zagotavlja obvezni program javne šole. Pri učencih, ki se bodo šolali doma, se bo v prvih treh razredih preverjalo znanje iz maternega jezika in matematike, od četrtega do šestega razreda iz maternega jezika, matematike in prvega tujega jezika. Od sedmega do devetega razreda se bo preverjalo znanje iz slovenskega jezika (na jezikovno mešanih področjih še iz madžarskega ali italijanskega), tujega jezika, zgodovine, etike in družbe, športne vzgoje, vsaj enega družboslovnega in enega predmeta s področja umetnosti.

Kaj menite o šolanju na domu? Zanima me vaše, osebno, mnenje: plusi, minusi, primerljivost z učenci, ki obiskujejo pouk v šoli, pogoji...
Kakšne izkušnje imate z njim, če ga izvajate na šoli?

Da bo pošteno, naj povem svoje mnenje. Osebno menim, da bi se šolanje na domu smelo izvajati ob res IZJEMNIH PRIMERIH (kar zakon tudi nakazuje), ko otrok zaradi objektivnih razlogov NE MORE obiskovati redne šole. Ne zdi se mi pošteno, da otrok, ki se šola doma pa bi lahko obiskoval redno OŠ, zato ker je pač bolj fino biti doma, dokazuje svoje znanje le iz dela predmetov, medtem ko otroci, ki obiskujejo reden pouk morajo dokazovati svoje znanje iz vseh učnih premetov.
Kar se mene tiče, šola je prostor, ki omogoča socializacijo, ta pa je vsaj toliko pomembna kot vse izobraževalne vsebine skupaj.

V pričakovanju zanimive debate vas prav lepo pozdravljam in nestrpno čakam odgovore Exclamation
_________________
Razredničarka Miša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
admin
Administrator


Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55
Sporočila: 1335
Kraj: Lj

SporočiloObjavljeno: sreda, 15.12.2010, 11:28    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Tudi jaz se strinjam, da je glede socializacije to slabo. Kdaj pa so izjemni primeri? Ko je otrok drugačen ... pa smo komaj prišli tako daleč, da glede tega nimamo več ovir in lahko hodijo v običajno šolo VSI otroci. Vse skupaj me malce spominja na cepljenje: ni več obvezno. In tisti, ki otroka ne da cepiti iz takega ali drugačnega razloga (ki pa jih sicer čisto razumem) po tihem računa na to, da zaradi večine cepljenih otrok sploh ne bo veliko možnosti, da bi njegov otrok zbolel.
Vsaka taka stvar (ki po navadi izhaja iz tega, da se lahko svobodno odločamo o sebi in tudi o svojih otrocih) je vedno dvorezna. In ko se odločamo sami, se odločamo tudi za odgovornost. Končni efekt: v vsakem primeru smo s svojimi odločitvami sami!
_________________
Lep pozdrav, Nataša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Razredničarka Miša
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01
Sporočila: 193
Kraj: Slovenska devetletka

SporočiloObjavljeno: sreda, 15.12.2010, 11:53    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zame so izjemni primeri:
1. otroci, ki so dolgotrajno bolni pa niso hospitalizirani in zaradi bolezni ne morejo obiskovati pouka,
2. otroci, ki npr. skupaj s starši odidejo na izjemno potovanje in so starši sposobni posredovati znanja, ki naj bi jih otrok osvojil v času odsotnosti,
3. otroci, ki zaradi izrednih razmer ne morejo v šolo (naravne nesreče v smislu odrezanosti od sveta Wink ).
4. otroci, ki živijo s starši v okolju (npr. v tujini), kjer ni spodobno organiziranega šolstva... pa še to za krajši čas.
Bojim se, da je to že zelo vse...

Lep pozdrav
_________________
Razredničarka Miša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Nekdo45
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 13. feb 11, ned, 19:45
Sporočila: 5
Kraj: Ljubljana

SporočiloObjavljeno: nedelja, 13.02.2011, 19:52    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jaz pa zelo podpiram izobraževanje na domu pod enim samim pogojem - če bi otroci raje bili doma (in kamor bi se odpravili sami) kot pa v šoli . V primeru, da si otroci želijo v šolo se mi zdi prav, da se jih pusti tja.

Ne razumem najbolje razlogov razredničarke Miše . Kar predlagate zgleda bolj nekako argument v stilu "ni fer da oni ne trpijo tako kot ostali zato bi morali trpeti tudi oni". To je tako kot če bi rekli "ker moje podjetje ne deluje najbolje bi morali ustaviti vsa podjetja, ki jim gre bolje kot mojemu". Zakaj se ne trudimo izboljšati reči tam kjer ne delujejo, ne pa forsirati tiste ki so našli načine, ki jim bolj ustrezajo, da jih morajo zavrniti in sprejeti slabše za katere so ugotovili, da jim ne ustrezajo?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Mojcula
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 30. jul 07, pon, 17:41
Sporočila: 76
Kraj: Ljubljana

SporočiloObjavljeno: ponedeljek, 14.02.2011, 7:12    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Mnenje, ki ga je napisal Nekdo45, me je vzpodbudilo, da povem tudi sama svoje mnenje. Starši smo najprej tisti, ki usmerjamo svoje otroke in jih pripravljamo na različne življenjske situacije. Torej je argument: »…če bi otroci raje bili doma (in kamor bi se odpravili sami) kot pa v šoli…« brez prave strokovne utemeljitve. Menim namreč, da je izpolnjevanje vsega tistega kar si otrok želi, prej škodljivo kot koristno. In konec koncev ali otrok res ve, da si to res želi? Prav tako mislim, da je prednost obiskovanja pouka predvsem v socializaciji otroka, v »učenju« kako se spopasti tudi z manj prijetnimi situacijami. In prav tu imamo starši to tako zelo pomembno vlogo: vzpodbujati ga in mu stati ob strani v stiski, naučiti ga kako naj prenese tudi neuspeh in se z njim veseliti, ko je uspešen. Res mislim, da je še najlažje imeti otroka doma in ga učiti snov, ki jo mora predelati v šolskem letu. Kaj pa učenje za življenje? Doma je to zgolj teorija – zunaj, v šoli je to realnost.
Pa brez zamere.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Nekdo45
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 13. feb 11, ned, 19:45
Sporočila: 5
Kraj: Ljubljana

SporočiloObjavljeno: ponedeljek, 14.02.2011, 15:14    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No Mojcula bom odgovoril nekoliko podrobneje.

>> Menim namreč, da je izpolnjevanje vsega tistega kar si otrok želi, prej škodljivo kot koristno.

To je morda res, toda ali to pomeni, da bi morali zavrniti nekatere reči, ki si jih otrok želi kjub temu, da so možne in realno dosegljive? Kako se odločimo katere bomo izpolnili in katere ne? Zdi se mi, da je to slab pristop. Truditi bi se morali povečevati srečo in zadovoljstvo vseh vpletenih in se odreči rečem kadar so pač nepraktične in preveč obremenjujoče za druge vpletene. Zdi se mi slaba ideja, da se apriori odločamo, da če izpolnemo otrokom veliko želj to ne vodi v nič dobrega.

Tako je tudi v tem našem primeru - če si otrok ne želi biti v šoli in se tudi nam zdi, da s tem nebi prav dosti izgubil in imajo tudi vse ostale pogoje - zakaj pa ne?

Življenje je polno prijetnih in neprijetnih situacij - to vemo vsi. Ljudje pa se slabo počutijo kadar so neprijetne situacije popolnoma nepotrebne. Številne neprijetne reči v šolskem kontekstu so v resnici popolnoma nepotrebne.

Realnost ni v šoli - realnost je v zunanjem svetu. Upoštevti morate, da izobraževanje na domu (vsaj tako izgleda meni) le redko izgleda tako, da so otroci ves čas doma. Večina raziskuje številne druge zanimve kraje muzeje, galerije, gledališča ...ipd. Vsaka od teh ustanov je za svoj specifičen namen boljša kot šola.

Da zakjučim - težko je vedeti kaj je prava stvar v življenju in nihče tega ne ve ne zase še manj pa za druge. Lahko pa omogočimo ljudem, da preizkusijo več možnosti in vidijo katere so bolj ustezne in katere ne - tako pride do vsakega napredka. In to je glavni razlog zakaj polno podpiram izobraževanje na domu.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Razredničarka Miša
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01
Sporočila: 193
Kraj: Slovenska devetletka

SporočiloObjavljeno: ponedeljek, 14.02.2011, 17:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Nekdo45 je napisal/a:
Tako je tudi v tem našem primeru - če si otrok ne želi biti v šoli in se tudi nam zdi, da s tem nebi prav dosti izgubil in imajo tudi vse ostale pogoje - zakaj pa ne?....Življenje je polno prijetnih in neprijetnih situacij - to vemo vsi. Ljudje pa se slabo počutijo kadar so neprijetne situacije popolnoma nepotrebne. Številne neprijetne reči v šolskem kontekstu so v resnici popolnoma nepotrebne... Realnost ni v šoli - realnost je v zunanjem svetu... Lahko pa omogočimo ljudem, da preizkusijo več možnosti in vidijo katere so bolj ustezne in katere ne - tako pride do vsakega napredka. In to je glavni razlog zakaj polno podpiram izobraževanje na domu.


Zanimivo razmišljanje. Zelo srečen ok. Pojdimo lepo po vrsti!
Ne gre za to, da "naj trpijo tudi oni"... ampak za to, da ti otroci ne bodo usposobljeni, opremljeni za nadaljnje izobraževanje in življenje tako kot tisti, ki obiskujejo reden pouk. Kako se bodo šolali naprej in kako zaposlili ter opravljali delo, če ne bodo doživljali pozitivnega in negativnega stresa, konfliktov in prijateljstev, uspehov in neuspehov med svojimi vrstniki kot ostali? Se bodo res znašli v realnem svetu?

"se nam zdi, da ne bi prav dosti izgubili," pravite. Marsikaj se "zdi" nepotrebno pa morda ni. Kdo si upa trditi, da je nekaj nepotrebno in to za vse?! Jaz ne. Vprašanje je tudi, kaj pomeni vaša izjava "in imajo tudi vse ostale pogoje". Kaj so vsi pogoji? Kar se mene tiče pri izobraževanju na domu manjka zelo pomemben pogoj - družba vrstnikov z vsemi plusi in minusi. V tem kontekstu se mi zdi sporno to, da se pravzaprav izključuje zelo pomemben pogoj za kvalitetno (ali če hočete konstruktivno) življenje in delo v družbi - SOCIALIZACIJA.
Nenazadnje živimo v družbi in ne le zgolj sami in zase. V življenju pogosto naletimo na neprijetne situacije in z njimi se moramo znati spoprijemati. Prepričana sem, da so neprijetne situacije na katere naletijo otroci v vrtcu in šoli pomembne in potrebne za to, da se sami (brez pomoči odraslih)naučijo soočati z njimi in reševati konflikte, ki nastajajo v življenjskih situacijah.
Roko dam v ogenj, da bi vsi otroci raje ostajali doma, kot obiskovali šolo. Tja bi šli samo, če bi bilo tam kaj zanimivega oz. ko bi jim bilo dolgčas. Verjamem, da bi tudi večini odraslih bolj ustrezalo iti v službo, samo kadar bi bili pri volji za delo in bi se v službi dobro počutili...dvomim pa, da bi imeli delodajalci posluh za to.
Menim tudi, da je zelo prav in koristno, da ljudje poizkušajo različne možnosti in tako najdejo zase bolj ustrezne možnosti, vendar šele v času svoje odraslosti.

Prav lep pozdrav
_________________
Razredničarka Miša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Nekdo45
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 13. feb 11, ned, 19:45
Sporočila: 5
Kraj: Ljubljana

SporočiloObjavljeno: ponedeljek, 14.02.2011, 19:24    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ok me veseli da gre odgovor v smeri pozitivne debate. Zelo srečen

Torej moj ogovor na prvi odstavek:

>>Kako se bodo šolali naprej in kako zaposlili ter opravljali delo, če ne bodo doživljali pozitivnega in negativnega stresa, konfliktov in prijateljstev, uspehov in neuspehov med svojimi vrstniki kot ostali? Se bodo res znašli v realnem svetu?

Na to vprašanje je zelo težko odgovoriti teoretično. Izkušnje ljudi po svetu pa kažejo, da so odgovori na ta vprašanja po večini pozitivni. Številni ljudje, ki se izobražujejo na domu so bli sprejeti v številne univerze po svetu(to je lahko preverljiv podatek), veliko jih je zaposlenih in ni znana kaka statistika, ki bi kazala na to, da taki ljudje pustijo svoje službe, ker nebi znali prenašati stresa.

>>"se nam zdi, da ne bi prav dosti izgubili," pravite. Marsikaj se "zdi" nepotrebno pa morda ni. Kdo si upa trditi, da je nekaj nepotrebno in to za vse?! Jaz ne. Vprašanje je tudi, kaj pomeni vaša izjava "in imajo tudi vse ostale pogoje". Kaj so vsi pogoji? Kar se mene tiče pri izobraževanju na domu manjka zelo pomemben pogoj - družba vrstnikov z vsemi plusi in minusi. V tem kontekstu se mi zdi sporno to, da se pravzaprav izključuje zelo pomemben pogoj za kvalitetno (ali če hočete konstruktivno) življenje in delo v družbi - SOCIALIZACIJA.


Ja se strinjam res ni možno trditi, da je nekaj nepotrebno za vse, se opravičujem če je moja prejšna objava to po tiho implicirala.
Toda po isti logiki je prav tako težko trditi, da je nekaj POTREBNO za vse, npr. reči, ki jih navajate v tem odtsavku - lahko so, lahko pa tudi ne. Trditi eno ali drugo je pač izjemna izjava (ki po nekem slavnem citatu) zahteva izjemne dokaze - teh pa ni.

>>Roko dam v ogenj, da bi vsi otroci raje ostajali doma, kot obiskovali šolo. Tja bi šli samo, če bi bilo tam kaj zanimivega oz. ko bi jim bilo dolgčas. Verjamem, da bi tudi večini odraslih bolj ustrezalo iti v službo, samo kadar bi bili pri volji za delo in bi se v službi dobro počutili...dvomim pa, da bi imeli delodajalci posluh za to.

Jaz mislim, da temu ni čisto tako. Gotovo obstajajo (morda redki) otroci, ki jim je šola čisto všeč. Med obema primerjavama obstaja bistvena razlika - služba je neke vrste trgovina (svoje usluge za plačo), šola pa je javna ustanova katere namen je izobraževanje (torej pomoč) ljudem. Siliti otroke v šolo zato, ker bodo nekega dne morali delati se mi ne zdi dobra ideja. Če dopustimo take argumente moramo dopustiti tudi podobne argumente, ki vodijo do poljubno nesmiselnih rezultatov (in pogosto dopuščajo grobo vmešavanje v našo svobodo).

>>Menim tudi, da je zelo prav in koristno, da ljudje poizkušajo različne možnosti in tako najdejo zase bolj ustrezne možnosti, vendar šele v času svoje odraslosti.

Kot je verjetno jasno iz prejšnje objave se strinjam s celim stavkom razen z zadnjim delom. Ne vidim razloga zakaj, bi se omejili na čas "odraslosti". In za napredek v izobraževanju je potrebno poskušati druge poti - to pomeni drugače zasnovane in alternativne šole , kot tudi reči kot je izobraževanje na domu. Ne vem verjetno se sliši banalno, toda nekateri raje jejo meso drugi pa so vegetarijanci in zdi se, da je najboljša rešitev to, da se vsakemu pusti svoje ne pa, da se forsira eno ali drugo alternativo.

Pa lep pozdrav :) . Zelo srečen
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Razredničarka Miša
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01
Sporočila: 193
Kraj: Slovenska devetletka

SporočiloObjavljeno: ponedeljek, 14.02.2011, 21:00    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Laughing pa nadaljujmo...

Kako naj otrok ve, da mu v šoli je ali ni všeč, če mu starši sploh niso omogočili te izkušnje: obiskovati šolo, ker so se ONI = STARŠI pač tako odločili? Tak otrok torej niti ni imeli priložnosti preveriti, kako je v njej. Morda bi bilo otroku všeč, dasiravno njegovim staršem ni? Ali smejo to domnevati in se odločiti namesto njega? Ali se otrok sploh lahko odloči med nečim kar ne pozna in tistim kar pozna? Kolikor mi je znano, se sprememb in neznanega (pre)pogosto bojimo samo zato, je varneje ostati na znanem terenu. Ne vsi, večina pa. In če se bojim neznanega potem ne bom napredovala...

Vsekakor se strinjam, naj se vsak odloči po svoji vesti in s tem prevzame tudi posledice svojih odločitev. Pa se otrok lahko odloči in prevzame tako odgovornost? Question
_________________
Razredničarka Miša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Nekdo45
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 13. feb 11, ned, 19:45
Sporočila: 5
Kraj: Ljubljana

SporočiloObjavljeno: torek, 01.03.2011, 2:08    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No slučajno sem spet videl odgovor pa bom odgovoril na dana vprašanja.

>>Kako naj otrok ve, da mu v šoli je ali ni všeč, če mu starši sploh niso omogočili te izkušnje: obiskovati šolo, ker so se ONI = STARŠI pač tako odločili?

Na to vprašanje raje odgovorim drugače :). Poglejmo si nekaj podobnih vprašanj:

Kako naj nedko ve, da služenje vojske v Iraku ne bo nadvse zanimiva in poučna izkušnja, čeprav še nikoli ni bil tam?

Kako vemo, da nam neka hrana ni všeč (recimo polži črvi ... ali če hočete trava in lubje) čeprav je nismo nikoli poskusili?

Upam, da je jasno kaj želim pokazati s tem. Ljudje se odločamo na osnovi informacij, ki so nam dane. Pri tem upoštevamo mnenja drugih ljudi, knjige, tv ipd. Na osnovi tega se v bistvu odločamo- lubja in trave torej ne jemo zato ker bi VEDELI, da ne bo dobrega okusa ampak zato, ker so nam drugi ljudje tako rekli (in tudi zato ker je ta ideja konsistentna z vsem kar do sedaj vemo).
Tako tudi otrok, ki ni bil v šoli ne more zares vedeti, a to še ni razlog, da bi otroka tja silili iti.
Po isti logiki bi potem morali vse ljudi siliti na služenje vojske v Irak ali pa jesti lubje (ali katero drugo od neskončno mnogo reči, ki jih "vemo" pa jih nismo nikoli poskusili).

Ta razlaga je nekoliko bolj "filozofska" upam, da je še vseno jasno kaj sem hotel povedati :).

>>Morda bi bilo otroku všeč, dasiravno njegovim staršem ni?

Možno. Možno je tudi, da je lubje nekomu zelo všeč dasiravno nam ni.

>>Ali smejo to domnevati in se odločiti namesto njega?

Moj odgovor na to vprašanje je odvisen od konteksta. Če otrok pač ne izrazi želje, da bi šel v šolo potem smejo to domnevati. Če pa otrok to željo izrazi (in to ni težko - vidi risanko na tvju ki se dogaja v šoli ali pa na igrišču spozna vrstnike, ki hodijo v šolo) potem bi na mestu staršev otroka vpisal v šolo.

>>Ali se otrok sploh lahko odloči med nečim kar ne pozna in tistim kar pozna?

Kakor sem napisal v zadnjih dveh odstavkih vsi to počnemo ves čas.

>>Kolikor mi je znano, se sprememb in neznanega (pre)pogosto bojimo samo zato, je varneje ostati na znanem terenu. Ne vsi, večina pa. In če se bojim neznanega potem ne bom napredovala...

Se v celoti strinjam :) . Ravno to je pomoje velik argument v podporo šolanju na domu. (konec koncev je redno izobraževanje veliko bolj "znano" in mainstream kot izobraž. na domu - ki je v tem primeru neznano in neka sprememba :) ).


>>Pa se otrok lahko odloči in prevzame tako odgovornost?

Zakaj pa ne? Otroci so tudi ljudje.

Upam ,da sem odgovoril :)
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gita
Novopridruženi


Pridružen/-a: 3. mar 11, čet, 13:49
Sporočila: 2
Kraj: Grosuplje

SporočiloObjavljeno: četrtek, 03.03.2011, 14:24    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No, pa smo spet pri socializaciji Confused

"Prepričana sem, da so neprijetne situacije na katere naletijo otroci v vrtcu in šoli pomembne in potrebne za to, da se sami (brez pomoči odraslih)naučijo soočati z njimi in reševati konflikte, ki nastajajo v življenjskih situacijah."

Na podlagi česa se bodo pa otroci naučili reševanja konfliktov? Vsak, ki malček pozna psihologijo človeka prav dobro ve, da otroci živijo in delujejo v glavnem iz svojih vzgibov, impulzov, čustev in želja, razum se v njegovo delovanje vključuje postopoma in po korakih in to se nadaljuje vse v odraslo dobo, čeprav odrasli to zelo težko priznamo. Poglejte koliko konfliktov je povsod. Med sosedi, znotraj družin, na političnem področju (čeprav gre po mojem tu za igro), poslovnem svetu,vojne, kregarije povsod, za moč, prevlado, dobiček, ugled, znanje... povsod, kjer se ljudje srečamo- prepir. In kje smo se socializirali? Ja v šoli, a ne! Razz Kako dobro smo se naučili raševanja konfliktov!
Za uspešno reševanje konfliktov je potreben razum, ki se razvija postopoma in pri vsakem posamezniku na drugačen način. Torej, le otrok, ki preko vzgoje in izobraževanja razvija razumske sposobnosti (ki jih je celaaaa vrsta), bo v odrasli dobi sposoben uspešnega reševanja konfliktov, četudi nikoli ne bo okusil ne vem kakšnih frustracij zaradi ti. socializacije v šoli.

Še vprašanje za tiste, ki ste prepričani, da je obiskovanje šole nujno potrebno za socializacijo. Kako konkretno socializacija poteka, mislim, med otroki...kako se otroci preko medsebojnega stika naučijo socializacije...konkretno.... kaj se takrat v njih dogaja, na ravni občutkov, kaj v tistem trenutku spoznajo glede konfliktov ...(čeravno se vse to utegne odvijati v podzavesti)...kakšni procesi se v otroku odvijajo?

Zagotovo otroci v vrtcih in osnovni šoli (vsaj večina izmed njih, izjeme pa absolutno obstajajo in paradoksalo, pogosto najdeš otroke, ki so bolj razumni od odraslih, ampak posploševanju se tu pač ne moremo izogniti)) niso ne vem kako razumna bitja. Za to dam pa jaz roko v ogenj. Nasmeh Zato mislim, da je poseganje odraslih NUJNO POTREBNO v otroške konflikte, saj ravno odrasli posedujemo (ali bi vsaj morali) modrost, s katero pomagamo in SMO ZGLED otrokom v situacijah, v katerih so sami nezmožni reagirati na razumen in harmoničen način, preko katerega se resnično rešujejo konflikti.

Torej, ponovno je potrebno definirati pojem socializacije, kaj to sploh je, kakšen je proces socializacije....
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Nekdo45
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 13. feb 11, ned, 19:45
Sporočila: 5
Kraj: Ljubljana

SporočiloObjavljeno: četrtek, 03.03.2011, 20:49    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No še moj odgovor giti. Zelo srečen

Z vami se bolj ali manj strinjam. Le v enem "detalju" se ne.

>>Zagotovo otroci v vrtcih in osnovni šoli (vsaj večina izmed njih, izjeme pa absolutno obstajajo in paradoksalo, pogosto najdeš otroke, ki so bolj razumni od odraslih, ampak posploševanju se tu pač ne moremo izogniti)) niso ne vem kako razumna bitja.

Nebi rekel nerazumna - bolj neinformirana. Razlog za t.i. nerazumno vedenje ni nedelovanje možganov, nore kemikalije in ne vem kaj še ampak enostavno pomankanje znanja. Razlika ni velika - je bolj v odnosu.

>> Za to dam pa jaz roko v ogenj. Zato mislim, da je poseganje odraslih NUJNO POTREBNO v otroške konflikte, saj ravno odrasli posedujemo (ali bi vsaj morali) modrost, s katero pomagamo in SMO ZGLED otrokom v situacijah, v katerih so sami nezmožni reagirati na razumen in harmoničen način, preko katerega se resnično rešujejo konflikti.

Ni mi jasno kaj pomeni "posegati v konflikt", se pa pač s tem delom večinoma strinjam- starši so gotovo tu, da svetujejo in pomagajo s svojim znanjem in izkušnjami (tudi če gre za "znanje reševanja konfliktov").
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gita
Novopridruženi


Pridružen/-a: 3. mar 11, čet, 13:49
Sporočila: 2
Kraj: Grosuplje

SporočiloObjavljeno: petek, 04.03.2011, 10:44    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pozdravljen Nekdo45,

Tudi jaz se z vašimi prejšnjimi pisanji večinoma strinjam, imava pa zelo drugačen pogled na otroka.

Otroke je absolutno potrebno jemati resno, jih spoštovati kot človeška bitja, vendar.... ni pa modro dobesedno poslušati in slediti njihovim besedam (razen v izjemnih primerih, ki jih je dandanašnji vedno več). Otroka je potrebno začutiti (uporabljam to besedo zaradi pomanjkanja boljše), naravo njegovega značaja, njegove talente in sposobnosti, njegovo usmerjenost, kako čustvuje, v katero smer se vrtijo njegove misli, skratka, kaj se znotraj njega dogaja. In to se da, če ima človek dovolj poznavanja človekove psihe in zavesti, če je dovolj občutljiv in zna stopiti ven iz svojih lastnih občutenj in prepričanj in če zna objektivno opazovati, brez predsodkov in idej, kaj je prav in kaj ne. Takšen odnos bi starši, vzgojitelji in učitelji in sploh vsi, ki se ukvarjajo z ljudmi, morali imeti do otrok (in drugih ljudi).

V otroški dobi možgani pač ne delujejo tako, kot v odrasli, imajo pa potencial za to. Npr. petletni otrok, pa je lahko zelo občutljiv in empatičen, pač ne razume (tu spet posplošujem in pridajam, da izjeme zagotovo obstajajo) zakaj je vojna v Iraku in zakaj morajo ti ljudje tako trpeti. Zaradi občutljivosti vidi, da vojna ni v redu (veliko otrok pa z užitkom na tvju gleda nasilne risanke in morda celo filme), ne more pa razumeti zapletenih procesov, ki so pripeljali do vojne. Ali pa: 9letnika lahko informiraš (kot pravite) o integralih, ampak ali jih bo res razumel? Kolikokrat se zgodi, da starš v nedogled razlaga, kako bodo zobki gnili in bo bolelo, če bo pojedel preveč sladkarij, pa otrok še vedno toži in sprašuje za sladkarije? Starš ga je že informiral, ampak koliko je s tem dosegel? Otroka je nedvomno potrebno informirati, ampak z informacijami, ki jih je pripravljen sprejeti in`procesirati´. Tu pa spet pride na vrsto starševa oz. vzgojiteljeva, učiteljeva modrost, vpogled v otroka in občutljivost, da bo lahko zaznal, kaj je za otroka primerno. Kajti otroci se razvijajo na različne načine in v različnem tempu. To je po mojem umetnost vzgoje in izobraževanja.

Kaj pomeni posegati v konflikte? Namesto da, če se dva otroka kregata med sabo, starš reče: zmenita se med sabo, reagiraš v skladu s poznavanjem narave obeh otrok in dinamike, ki sta jo v odnosu razvila. Primer: starejša in mlajša sestrica se kregata za barvice, ki pripadajo starejši sestrici. Starševo predhodno vedenje je naslednje: ve, da mlajša sestrica brska po stvareh starejše in to starejšo moti, kar je razumljivo. Namesto da starš reče: zmenita se sami, pač barvice vzame in jih da starejši nazaj, mlajši pa pove, da ima pač svoje, da pa če bo starejšo sestrico lepo prosila za barvice, jih bo morda dobila. V kolikor ne posežemo v prepir, se zgodita lahko dva scenarija: 1. če mlajša zmaga, v prihodnosti nadaljuje s svojim `nespoštljivim´vedenjem do sestrice (brskanje po njenih stvareh), v starejši pa se nabirajo frustracije in občutek nemoči; 2. če starejša zmaga, se uči, da se je potrebno boriti za svoj legitimen prostor (namesto sodelovanja), v mlajši pa se nabira občutek, da močnejši zmaga in s tem občutek nemoči (namesto enakovrednosti). (to so samo možni scenariji, kombinacij pa je nešteto)
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gitka
Novopridruženi


Pridružen/-a: 11. feb 07, ned, 19:49
Sporočila: 3

SporočiloObjavljeno: ponedeljek, 22.04.2013, 19:53    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pozdravljene.
Jaz se letos prvič srečujem s tako obliko šolanja in me zanima, če je katera že pripravljala teste ob zaključku leta za takšne učence. Imam namreč 2 otroka, ki se v 1. razredu šolata na domu in nas prav kmalu čaka test ob koncu leta.
Bi lepo prosila za kako informacijo, pomoč,...
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jablana
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 31. mar 06, pet, 21:57
Sporočila: 232
Kraj: Maribor

SporočiloObjavljeno: četrtek, 10.10.2013, 7:48    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Gitka!
Bi prosim opisala, kako poteka izobraževanje tvojih otrok na domu?
Lp Mirjana
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Učiteljska.net » Seznam forumov » Pomoč - potrebujem Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem
V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme
V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
Na vrh
Bottom left graphics Učiteljska.net © 2003, 2004 Nataša
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
Bottom right graphics