 |
Kazalo |
 |
 |
Sodelujemo |
 |
Arnes |
Učiteljska.net gostuje pri Arnesu. |
SIO |
Slovensko izobraževalno omrežje |
|
 |
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: sreda, 05.03.2008, 22:29 Naslov sporočila: 27. Kako pravzaprav izgleda pedagoški trikotnik?! |
|
|
| Odlomek iz prejšnje teme naj bo uvod v naslednjo. Torej, moja trditev je bila taka:
»Takoj, ko se v vzgojo in izobraževanje otroka vključijo poleg staršev zunanji ljudje, se oblikuje pedagoški trikotnik pa če nam je to všeč ali ne. To pomeni, da dobi vsak kot trikotnika svojo vlogo, ki jo mora prevzeti, če želimo kvalitetno znanje in pričakovane rezultate.«
Trikotnik, kot lik, ima svoje značilnosti: tri točke in tri daljice, ki jih povezujejo. Trikotniki pa se med seboj lahko zelo razlikujejo. Po velikosti kotov!
Matematično dejstvo je, da se ob spremembi velikosti enega kota, spremenijo vsi in to se dogaja tudi pri učenju!
Sprašujem se torej, kako pravzaprav izgleda tak, optimalen ali če hočete normalen, povprečen… pedagoški trikotnik?!
Zdi se mi, da ni čisto jasno, kakšen naj bi bil.
Poskusimo si predstavljati.
Točke trikotnika so učitelj, učenec in starši, daljice so odnosi in komunikacija med njimi, koti pa njihove naloge in odgovornost v procesu učenja.
|
Kje naj začnem? Zdi se, da je možnosti neomejeno…
Če zadevo ekstremno poenostavimo in trdimo, da bi bil moral biti delež odgovornosti vseh udeležencev enak, potem bi dobili enakostranični trikotnik s koti po 60°, pa tega ne trdim, vendar bi lahko dobili vsaj nekaj značilnih trikotnikov, ki bi pokazali primanjkljaje. To pa je tudi vse!
Nikakor ne moremo določiti, kakšen je tisti, ki je »pravi«.
Za ilustracijo, nekaj primerov!
V primeru, da je učenec zelo nesamostojen in ne prevzema svojega dela odgovornosti, starši in učitelj pa, ima trikotnik en zelo oster kot in dva velika, saj morajo zdaj starši in učitelj »popraviti« primanjkljaj, ki nastane, če želijo zagotoviti uspešnost. Pa ga ne moremo! Nauči se lahko le učenec.
Potem se lahko zgodi, da starši menijo, da je odgovornost za znanje zgolj učiteljeva in morda še učenčeva, njihova pa ne. Oblika se pravzaprav ne spremeni, spremeni se položaj. Torej v oster kot postavimo starše. Učitelji in učenci bi morali nadoknaditi primanjkljaj, če želijo želene rezultate. Pa ga ne morejo! Učitelji ne moremo zagotoviti take varnosti in spodbud, kot dom. Staršev in njihove vloge v družini učitelj ne more nadomestiti, še manj pa učenec.
Lahko se tudi zgodi, da učitelj ni pripravljen prevzeti svojega dela odgovornosti, takrat se postavi v oster kot učitelj. Tudi učiteljeve vloge v trikotniku ne more nadomestiti ne starš in ne učenec.
Nihče ne more opraviti nalog oz. prevzeti odgovornosti drugega. Največji problem je pravzaprav v tem, da so možne zgolj minimalne korekcije primanjkljajev in dejstvo, da mora, kljub vsemu, znanja in spretnosti osvojiti učenec. Ta hodi v šolo, da ga učitelj poučuje in ima starše, ki zanj skrbijo. In zato govorimo o trikotniku!
Če bi bilo prevzemanje odgovornosti mogoče, potem ne bi govorili o trikotniku ampak o daljici ali celo točki.
Pa ko bi vsaj bilo tako preprosto!!! Upoštevati moramo še starost učencev, kjer dopuščamo, da učenec postopno prevzema svoj del odgovornosti. Naslednja spremenljivka so učenčeve individualne značilnosti ali posebnosti… pa se teorija o enakostraničnem trikotniku v trenutku sesuje kot hiša iz kart. In število možnih oblik se ekstremno poveča
Sprašujem se torej, kakšne oblike naj bi bil temeljni pedagoški trikotnik za osnovno šolo?
Kaj menite? Enakostranični, enakokrak, visok, nizek… Sporočite, kakšen trikotnik si predstavljate, ko govorimo o pedagoškem trikotniku v osnovnem izobraževanju. Komaj čakam na debato!
Lep pozdrav  _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
saso Vešč uporabnik

Pridružen/-a: 21. jul 06, pet, 20:55 Sporočila: 44
|
Objavljeno: sobota, 08.03.2008, 14:30 Naslov sporočila: |
|
|
Miša, danes bi mogla dodati še informacijsko - kumunikacijsko tehnologijo. Tako da nastaja 4kotnik. Temu se ne bo moč izognit.... _________________ Kaj ti je deklica, da si tak žalostna?
Kaj mi je, nič mi ni, srce me boli... |
|
Nazaj na vrh |
|
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik

Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: sobota, 08.03.2008, 14:43 Naslov sporočila: |
|
|
res smo že blizu tem časom. Pa vendarle se mi zdi, da v naših časih računalniki še niso sposobni prevzeti svojega kota odgovornosti . Vsaj dokler ne bodo delovali sami, po svoji volji in čustvovali .
Sama sprejemam računalnik zgolj kot orodje, pripomoček, ki pomaga pri učenju. Menim, da kljub temu, da je danes že praktično nepogrešljiv, ne more prevzeti vloge udeleženca.
Lep pozdrav _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
|
|