 |
Kazalo |
 |
 |
Sodelujemo |
 |
Arnes |
Učiteljska.net gostuje pri Arnesu. |
SIO |
Slovensko izobraževalno omrežje |
|
 |
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
starš Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 1. nov 07, čet, 23:45 Sporočila: 5
|
Objavljeno: petek, 02.11.2007, 21:12 Naslov sporočila: Predtesti pri matematiki |
|
|
Spoštovani!
Morda mi lahko kdo priskoči na pomoč oz. mi pojasni zadevo.
Lansko leto smo v četrtem razredu develteltke bili navajeni na to, da je učiteljica otrokom pri matematiki vedno sama pripravila predteste pri tem predmetu, ki so bili nekako osnova za test in so lahko otroci in pa seveda mi starši približno vedeli kaj bodo otroci pisali pri testu. Na osnovi tega prdestesta smo se nato lahko tudi pripravili na test. To se mi je zdela vredu praksa in nekakšen red, ki naj bi deloval.
Letos smo pa dobili drugo učiteljico in presenečeni ugotovili, da pa letos temu ne bo tako.
Učiteljica je za predtest otrokom razdelila zelo nekvalitetne fotokopije nalog iz neke druge matematične knjige. Naloge se tudi razlikujejo od teh, ki so jih otroci reševali v delovnem zvezku. Skratka, ta predtest je bil en navaden zmazek in zdaj je strah nas kot tudi otroke kakšen bo pa sploh izgledal test.
Pa me zanima, ali je učiteljica dolžna sama pripraviti predteste po delovnem zvezku in knjigi, ki ju uporabljajo pri matematiki(saj vemo, da je zdaj na žalost na tržišču preveliko knjig, ki so nekatere prav vprašljive-po moji oceni)? Ali je dovoljeno kot predtest kar nekaj skopirati iz druge knjige?
Torej, so predtesti sploh obvezni za učiteljico?
Hvala za vašo pomoč!
Zaskrbljena mamica.... |
|
Nazaj na vrh |
|
admin Administrator

Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55 Sporočila: 1335 Kraj: Lj
|
Objavljeno: sobota, 03.11.2007, 11:18 Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljena,
Mislim, da si kar vsak učitelj sam postavi načine dela. Mislim, da pravil ni, so priporočila in prepričanje vsakega posameznega učitelja, kaj je boljše.
Seveda je način, da rešite svojo stisko v tem, da se z učiteljico pomenite, morda vam bo ona "odprla" oči še za kakšno drugo možnost, kot je bila tista prva.
Osebno sem mnenja, da različni načini dela lahko samo koristijo. Ljudje se moramo kar naprej prilagajati različnim situacijam, poiskati vedno nove rešitve za obvladovanje teh situacij.
Tole so sicer besede "kar na počez", vsaka situacija je pa seveda posebna. In ravno zato je dobro se pogovoriti, in to na način: imam stisko, prosim, svetujte ... In debata se bo odprla in rešitve se bodo našle
Seveda pa je v osnovi namen predtesta spoznavati učence s tem, kaj bo v testu. Jaz osebno sem proti predtestom. Ker je to vse preveč povezano z negativnim učinkom ocenjevanja.
Kopiranje ni dovoljeno.
Vsekakor želim veliko uspeha pri učenju! _________________ Lep pozdrav, Nataša |
|
Nazaj na vrh |
|
kitekat zaslužen uporabnik
Pridružen/-a: 31. jul 06, pon, 18:40 Sporočila: 102 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: sobota, 03.11.2007, 13:02 Naslov sporočila: |
|
|
Spoštovani starš.
Namen preverjanja znanja oziroma predtesta, kot ga sami imenujete, ni v tem, da se učenec seznani z vrstami nalog, ki ga čakajo na testu, ampak v tem, da učitelj preveri, ali vsi učenci dosegajo določene cilje, ki jih bo ocenjeval (to je njegova dolžnost). Hkrati so rezultati preverjanja znanja tudi učencu dobra informacija o njegovem znanju. Če učenci teste zelo slabo rešijo, učitelj vidi, da neke snovi še niso dovolj osvojili, utrdili... Lahko pa, da tudi sam ni najbolje podal te snovi. Zato morajo snov utrditi do te mere, da preverjanje znanja pokaže, da jo razumejo, znajo. Šele nato sploh lahko sledi ocenjevanje znanja. V primeru, da ima težave le nekaj učencev, jih učitelj običajno zbere npr. pri dopolnilnem pouku, kjer snov utrdijo.
Res je, da v nižjih razredih (posebej v prvem triletju) učitelji običajno pri preverjanju znanja sestavimo podobne naloge, kot bodo pri ocenjevanju, vendar zgolj zaradi tega, ker je dejansko manj snovi in manj možnosti za raznolike naloge, ki bi preverjale isti cilj. V višjih razredih pa je možnosti za preverjanje enega cilja več. Npr. neko uporabno znanje se lahko preverja z različnimi besedilnimi nalogami in ravno zato se mi zdi smiselno, da besedilna naloga pri preverjanju ni enaka kot tista pri ocenjevanju (le z drugimi podatki), saj v tem primeru ne bi več ugotavljali, ali učenec zna uporabiti neke operacije v konkretnem primeru, ampak bi le sledil vzorcu, ki si ga je zapomnil že iz preverjanja.
Moje mnenje je, da danes učencem vse prepogosto "serviramo na pladnju" vse mogoče (postopke, poteke reševanja...), kar pa je v nasprotju s tistim, kar bodo potrebovali v žiljenju: da se znajdejo, da so ustvarjalni, da znajo sami najti neko pot do rešitve in da se sploh trudijo za to. Če je torej učiteljica doseganje učnih ciljev preverjala z drugačnimi nalogami, kot so bile tiste v ocenjevanju znanja, ji to štejem kvečjemu za dobro (če je šlo seveda za iste cilje). V kakšni obliki je te naloge posredovala, pa je že druga zgodba. Gotovo se z današnjo tehnologijo da "spraviti" skupaj kaj drugega kot slabo fotokopijo iz nekega starega učbenika (lahko bi jih vsaj "pretipkala"). Vprašanje je seveda, kaj vas kot starša moti: vsebina in to, da vaš otrok ne ve točno, kakšne naloge ga čakajo pri ocenjevanju (in se jih ne more "naučiti"), ali to, da je domov prinesel za današnje čase nesprejemljivo fotokopijo. Kot je že napisala admin, se strinjam, da v vsakem primeru lahko učiteljico povprašate o načinu preverjanja znanja in ji opišete svoje strahove in nezadovoljstvo (seveda na primeren način). Mogoče boste pa izvedeli, da ima npr. težave z uporabo računalnika ali kaj podobnega. Razmislite torej o smislu preverjanja znanja, o stvareh, ki vas motijo, nato pa z besedo na dan! _________________ See ya |
|
Nazaj na vrh |
|
pauline Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 3. jan 07, sre, 18:17 Sporočila: 74 Kraj: Ljubljana - okolica
|
Objavljeno: sobota, 03.11.2007, 21:48 Naslov sporočila: |
|
|
Kar se namena predtesta tiče, bi dodala samo to, da predtest, ki je izveden samo dva dni pred testom (ali drugače: le 1 do 2 uri pred testom) morda le ne dopušča dovolj časa za utrditev snovi do zadovoljive mere.
Vsaj taka je navada pri učiteljih mojih otrok.
Preložitve testa pa tudi še ni bilo zaradi nezadostnega znanja večine učencev. Zradi slednjega je bilo le 1x opravljeno ponavljanje.
Pozdrav, P |
|
Nazaj na vrh |
|
kitekat zaslužen uporabnik
Pridružen/-a: 31. jul 06, pon, 18:40 Sporočila: 102 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: sobota, 03.11.2007, 21:56 Naslov sporočila: |
|
|
Pauline, žal je tako, da učni načrt niti ne dopušča dovolj utrjevanja. Tako je pri vseh predmetih. Mogoče urica ali dve, pa je treba že nadaljevati s snovjo, sicer do konca leta ne prideš skozi. Zato je logično, da se preverjanje znanja pripravi le uro ali dve pred ocenjevanjem. Jaz osebno sem že prestavila ocenjevanje, ker se mi je zdelo, da snov še ni utrjena. Ponavadi preverjam na začetku tedna, nato že nadaljujemo z novo snovjo in ocenjujem na koncu tedna. Če so pri kom težave, imam tako še nekaj časa, da mu pomagam osvojiti cilj. Problem je pa tudi v napovedovanju ocenjevanja. To mora biti nujno napovedano najmanj 7 dni prej.Sicer pa, če se le da, nekako preverjam že sproti. Zapišem si, če opazim, da ima kdo težave... To se še najbolj obnese. Mislim, da ni nikjer zapisano, da mora biti preverjanje nujno pisno, če je ocenjevanje pisno. _________________ See ya |
|
Nazaj na vrh |
|
starš Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 1. nov 07, čet, 23:45 Sporočila: 5
|
Objavljeno: ponedeljek, 19.11.2007, 14:13 Naslov sporočila: |
|
|
Najlepša hvala za vaše odgovore. So mi pomagali, da nisem zagnala kakšne nepotrebne panike....
Smo se pač sami doma potrudili in pripravili še par vaj in tudi tale spletna stran nam je pomagala, saj je najti polno uporabnih testov za utrjevanje znanja otrok.
Hvala za ves vaš trud in pomoč našim otrokom in nam staršem.
Zdaj imam pa še eno vprašanje!
Test iz matematike je tudi za nami. Ampak, moja hčerkica in še par drugih sošolcev je domov prišlo razočaranih, saj niso dobili v naprej pripravljenega testa ampak so si morali naloge (po nareku učiteljice) zapisovati sami. In še to ne s svinčnikom, ampak z nalivnikom.
Nekateri so imeli probleme, ker je učiteljica pre-hitro narekovala in si nalog niso mogli zapisati, pa jih je potem tudi bilo strah prositi učiteljico, da bi ponovila.
V moderni dobi računalnikov in devetletki se mi namreč to zdi nezaslišano, pa še matematika, ki jo mora otrok reševati z nalivnikom skoraj smešna .
Po moje bi bilo prav, da bi učiteljica pripravila teste na računalnik ali sama na roke (seveda čitljivo), jih opremila s točkovanjem, s cilji, ki jih mora otrok doseči za posamezne ocene (procentualno), s prostorom, ki je namenjen podpisu staršev....tako kot so to štiri leta pred njo delale učiteljice, ki so se izgleda z moderno tehnologijo že seznanile....in jim to ni predstavljalo problema.
Kaj menite oz. kako je po pravilniku? Mar se učitelju ni potrebno pripraviti na test tako kot se šika? Se mi njeno ravnanje zdi skrajno nefer do otrok....
Ne mi prosim rečti, da je to njena odločitev, ker to enostavno ne morem verjeti, da bi lahko bilo res v današnjem času in je nezaslišano.
Malo sem razočarana, zopet....kot v kameni dobi. Ne predstavljam si, da bi jaz dopise ali ponudbe v službi pisala na roke...v moderni dobi, kjer je tehnike na pretek je to prav smešno. |
|
Nazaj na vrh |
|
pauline Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 3. jan 07, sre, 18:17 Sporočila: 74 Kraj: Ljubljana - okolica
|
Objavljeno: ponedeljek, 19.11.2007, 15:24 Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni,
samo reševanje testov z nalivnim peresom se mi ne zdi (tudi pri matematiki, če ne gre ravno za geometrijo) sporno. Tega bi moralo biti še več. A v okviru vaj, utrjevanja, ponavljanja... Se mi zdi, da naši otroci čedalje bolj nečitljivo pišejo. In to je škoda.
Kot primer lahko navedem, da imajo v 3 razredu 3 različne delovne zvezke za matematiko, ki jih bolj ali manj v celoti rešijo, zvezki pa ostajajo komaj do polovice popisani. Zakaj ne bi napisali nalog po nareku v zvezek in jih nato rešili? Saj že ko pišeš nalogo, se nekoliko že začneš ukvarjati z mislijo, kako jo boš rešil.
Ravno danes mi je razgledana, starejša znanstvenica razlagala, da ne zna več prebrati in razumeti na roko napisanega pisma. Kar pomeni, da sami ne znamo več lepo pisati "na roke", hkrati pa se nam tudi zmanjšuje sposobnost branja rokopisov.
Torej, sama sem zagovornica uravnotežene količine rokopisnega reševanja, a ne pri testih.
Pri slednjih so otroci bolj "nervozni" . In dodatna obremenitev v smislu ali so si navodila zapisali pravino, ali bodo imeli dovolj časa za reševanje... res ni potrebna.
Res pa je tudi, da ima marsikateri otrok težko roko in mu je pisanje z nalivnikom muka... Tu pa bi lahko sprejela učitelj in učenec nekakšen kompromis.
A to je le pogled starša. Pauline |
|
Nazaj na vrh |
|
kitekat zaslužen uporabnik
Pridružen/-a: 31. jul 06, pon, 18:40 Sporočila: 102 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: ponedeljek, 19.11.2007, 15:36 Naslov sporočila: |
|
|
Pauline, se popolnoma strinjam s tabo. Sem in tja je dobro, da kakšno nalogo tudi pri matematiki napišejo sami, saj nam vse bolj grozijo časi, ko bodo otroci skoraj nepismeni zapuščali OŠ, saj jim praktično ne bo več treba nikjer nič več pisati. Ni dobro, da jim vedno vse "serviramo" na pladnju, prav je, da si znajo tudi kaj sami zapisati, primerno oblikovati... Konec koncev se na ta način tudi učijo (izpiski določene snovi).
Strinjam pa se tudi s tem, da naj bodo testi (vsaj pri matematiki) že napisani, da ostane več časa za reševanje in da imajo vsi enake pogoje (nekdo je npr. zaradi težav s pisanjem lahko prikrajšan za kvalitetno podano/zapisano nalogo). Mislim pa, da sem že zasledila, da učenci testov ne smejo reševati z navadnim svinčnikom. Razlog je verjetno v tem, da se tak test lahko na lažji način spremeni po tem, ko je bil že ocenjen (npr. nekdo poradira rezultat, zapiše novega in reče, da se je učiteljica zmotila). Pri zapisu z nalivnikom je takšno popravljanje bolje vidno. _________________ See ya |
|
Nazaj na vrh |
|
admin Administrator

Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55 Sporočila: 1335 Kraj: Lj
|
Objavljeno: ponedeljek, 19.11.2007, 16:14 Naslov sporočila: |
|
|
Pisanje... Tako kot branje je tudi tukaj vendo hujša luknja. Gledam kak ameriški film, ko (izobraženi) ljudje sploh ne pišejo več s pisanimi črkami ampak samo še tiskajo. Strinjam se s pisanjem po nareku, vendar ne pri testu!
Eno je preverjanje znanja matematike, drugo je preverjanje ali utrjevanje pisanja. Po moje bi to moralo biti strogo ločeno, če ocenjujemo.
Upam, da ima kolegica globok razlog za takšno pisanje testa in da je bilo le tokrat ... _________________ Lep pozdrav, Nataša |
|
Nazaj na vrh |
|
starš Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 1. nov 07, čet, 23:45 Sporočila: 5
|
Objavljeno: ponedeljek, 19.11.2007, 20:46 Naslov sporočila: |
|
|
admin je napisal/a: |
Upam, da ima kolegica globok razlog za takšno pisanje testa in da je bilo le tokrat ... |
Tudi jaz upam, da otroci ne bodo več doživljali takšnega šoka. Da ti otrok reče (pa je prej imel matematiko rad in vseskozi 5), da matematiko zdaj sovraži zaradi učiteljice je to hudo.
Tudi sama se še predobro zavedam pomembnosti pisanja in tega, da današnja mladina premore premalo pismenosti...nekateri so prav porazni in ravno zaradi tega je pri nas doma knjiga pravi prijatelj, hčerka rada bere in tudi piše zelo rada. O tem ne vidim problema....nobenega....pisanje in branje samo koristita....in ti dve vrednoti sta dandanes prevečkrat pozabljeni.
Pri matematiki pa vseeno mislim, da bi se učiteljica morala pripraviti na uro matematike, pri kateri bodo otroci pisali test.
Torej, pripraviti naloge, ki zajemajo snov, ki jo bo preverjala. Naloge bi morale biti zapisane v računalniški obliki in razmnožene glede na število učencev v razredu.
To mi je povsem jasno in tako naj bi tudi bilo.
Pa se sprašujem, kje se je zalomilo, da je tako zgrešila?
Se lahko starši česa oprimemo, kakšen pravilnik morda?
Mogoče se učiteljica ne znajde in ji lahko tudi starši pomagamo pri tem. čeprav na njen dolgoletni staž v učiteljskem poklicu bi tega ne smel dovoljevati. Vsi moramo vendar s časom naprej....  |
|
Nazaj na vrh |
|
admin Administrator

Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55 Sporočila: 1335 Kraj: Lj
|
Objavljeno: torek, 20.11.2007, 8:42 Naslov sporočila: |
|
|
Zelo razumem ogorčenje. Jaz bi skušala reševati zadevo najprej z osebnim stikom. Skušajte pristopiti nenapadalno, čeprav ste jezni. Kajti če ne bosta našli stika na začetku, ga ne bosta nikoli več ali pa zelo težko. POvejte, kaj vas moti in vprašajte za vzrok. Morda se bodo stvari uredile kar takoj. _________________ Lep pozdrav, Nataša |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
|
|