Razredničarka Miša zaslužen uporabnik
Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: četrtek, 31.01.2008, 22:53 Naslov sporočila: 22. Da učenci ne bi gledali v zrak |
|
|
Gledanje v zrak me torej resnično moti. Nekako se mi ne zdi vzgojno. Šola ni le izobraževalna institucija ampak mora tudi vzgajati. Učitelj je izredno pomembna oseba v življenju otrok! Učenci so z nami štiri, pet in tudi več ur na dan, s starši pa pravzaprav precej manj.
V mislih nimam le učenja socialnih veščin in bontona. Izredno pomembno se mi zdi, da učence učimo pomembnosti koristne izrabe časa in organizacije dela. Delovne navade in dobra organizacija časa, so vse bolj potrebne veščine za kakovostno nadaljnje življenje. Zato si ne morem in nočem privoščiti, da učenci v šoli uživajo brezdelje! Zdi se mi, da smo v današnjih časih prav učitelji tisti, ki moramo učencem pokazati, kako je mogoče v prosti čas vključiti učenje tako, da je to zabavno.
Učenci bodo delali le, če jim naloga všeč. Naloge morajo biti tako oblikovane, da so privlačne, ne zahtevajo veliko njihove energije, hkrati pa jih hudo zanima in žene, da se jih lotijo. Zaradi sebe!
To seveda pomeni, da moram poznati sposobnosti in interese svojih učencev. Torej jih moram spremljati tudi drugače, ne da zgolj ocenjujem, če obvladujejo učne vsebine, postopke in potem tehtam le še, kakšno oceno naj jim zapišem. Standarde je predpisal nekdo, ki mojih učencev ne pozna! Za nekatere so smešno nizko postavljeni, za druge skorajda nedosegljivi.
Pri oblikovanju dodatnih nalog se opiram na ugotovitve, ki jih pridobim iz razgovorov z njimi in opazovanja njihovega dela, spoznavanja njihovih talentov in interesov.
Učenci radi delajo stvari, kjer so lahko uspešni in dokažejo sebi in drugim, da znajo in zmorejo. To veliko lažje dosežemo, če učenci nimajo občutka, da se učijo!
Torej, lepo zakamufliram, da ne smrdi preveč po šoli. Da bi to omogočila, se potrudim, da pripravim veliko različnih nalog, za različne učne tipe, saj ima prav vsak učenec svoje interese in sposobnosti. Včasih mi celo uspe vse skupaj povezati še z učnimi vsebinami in takrat je zadeva sploh odlična.
Prepričana sem, da je celo enostavno barvanje pobarvanke zadeva, kjer učenec pridobi spretnost koristno za življenje: natančnost, vztrajnost, predstavljivost, barvna harmonija, striženje, lepljenje... Letošnje pobarvanke so npr. na temo dinozavrov, delovnih strojev, prometa in stavb.
V košaricah učence čakajo tudi bolj ali manj zahtevni labirinti in križanke, ki jih izdelam s pomočjo programčka Puzzle Maker. Križanke so običajno sestavljene tako, da vsebujejo pojme iz učnih tem.
Za matematike so pripravljene naloge iz zabavne matematike in logike.
Jezikoslovci imajo možnost sodelovati na natečajih,objaviti svoje zapise v spletni učilnici in sodelovati v razrednem projektu Rad berem knjige.
V razredni knjižnici, da so vedno pri roki, imamo kup enciklopedij, leksikonov in slovarjev po katerih iščejo podatke za rešitev nalog, ki so si jih sami izbrali.
Vedno aktualne so naloge povezane z dinozavri, življenjem ljudi nekoč in naravoslovjem in tehniko (zakaj in kako deluje).
Najbolj seveda uživajo tudi pri učenju s pomočjo računalnika, zato jih zvabim v spletno učilnico, kjer jim podtaknem zanimive interaktivne naloge, ki so vedno povezane z učnimi vsebinami.
Tisti najbolj zagnani pa si izberejo zahtevnejše naloge: izdelavo plakatov, intervjujev in raziskovalnih nalog, kar seveda izdelujejo doma in na daljši rok, ki si ga postavijo sami. Svoje naloge, če to seveda želijo, predstavijo sošolcem, sicer pa se o njih pogovorijo le z menoj.
Bistveno je, da ustvarim pogoje t.j. lahko ponudim, kaj bi lahko delali, izberejo pa sami! In jasno, to opazim in pohvalim. Vsi vemo, pohvala dela čudeže! Kako pa vi zaposlite svoje učence? Sporočite!
Se beremo _________________ Razredničarka Miša |
|