|
Kazalo |
|
|
Sodelujemo |
|
Arnes |
Učiteljska.net gostuje pri Arnesu. |
SIO |
Slovensko izobraževalno omrežje |
|
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
jlapor Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 17. sep 06, ned, 19:01 Sporočila: 8 Kraj: laško
|
Objavljeno: sreda, 17.01.2007, 21:58 Naslov sporočila: obvestila o dosežkih |
|
|
Približujemo se koncu 1. polletja. Zanima me, ali je potrebno v obvestilo o uspehu za 4.r/9 zapisati tudi obrazložitve ocen. Prostora v lopolisu je zelo malo, ocen pa se je kar nekaj nabralo.
V pravilniku piše, da učitelj zapiše ocene, ki so zapisane v redovalnici, ne pa tudi njihove obrazložitve.
Zanima me, kako boste pa vi naredili _________________ Jasna |
|
Nazaj na vrh |
|
Mladen Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 7. okt 06, sob, 7:51 Sporočila: 82 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: sreda, 17.01.2007, 22:14 Naslov sporočila: |
|
|
Zapisano je, da je to evidenco potrebno voditi.
Ni pa posebej zapisano, da je potrebno obrazložitve ob koncu polletja posredovati staršem - torej ni treba.
Pri nas bomo staršem posredovali samo številčne ocene, bodo pa na GU imeli možnost vpogleda tudi v cilje (prilogo redovalnici), če si bodo to želeli.
Pa dvomim, da bo to sploh koga zanimalo. Vsi vemo, da starše zanimajo številke (ocene), ne pa strokovne obrazložitve, ki jih še marsikateri učitelj ne razume dobro. Te so po mojem mnenju v glavnem namenjene same sebi. |
|
Nazaj na vrh |
|
Saša Čadež zaslužen uporabnik
Pridružen/-a: 22. feb 05, tor, 18:46 Sporočila: 120 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: sreda, 17.01.2007, 22:47 Naslov sporočila: |
|
|
Ja, to so muke in težave vseh nas, ki smo v 4. r devetletke. Pravilnik je napisan zelo dvoumno, po eni strani zahteva od nas, da v 1. ocenjevalnem obdobju v redovalnico vpišemo številčno oceno, ki jo učencem ustno obrazložimo takoj po ocenjevanju, najkasneje v 7 dneh pa jo v redovalnici tudi pisno obrazložimo.
Potem pa naj se odločimo, kakšno obvestilo o uspehu bomo izdali ob konferenci...
Na naši šoli smo se zato odločili, ker imamo ocene že vpisane in opisane v Lopolisu, kar pomeni, da jih bomo od tam tudi izpisovali, da bomo posledično dali tudi opisno oceno. Baje naj bi v 4. r ustvarjali prehod obdobje med opisnimi in številčnimi ocenam...
Takole izgleda pravilnik 15. člen in njegovo dopolnilo:
15. člen
(seznanitev z oceno in vpis v redovalnico v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju)
V drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju mora učitelj pri ocenjevanju ustnih odgovorov in dejavnosti učenčevo znanje oceniti takoj in ga seznaniti s številčno oceno, ki jo ustno obrazloži, ter številčno oceno vpiše v redovalnico.
Pri ocenjevanju pisnih in drugih izdelkov mora učitelj učenčevo znanje oceniti in učenca seznaniti s številčno oceno, ki jo ustno obrazloži, ter jo vpisati v redovalnico oddelka najkasneje v sedmih delovnih dneh po tem, ko učenci izdelke oddajo.
Ne glede na določilo prvega in drugega odstavka tega člena učitelj v prvem ocenjevalnem obdobju 4. razreda vpiše v redovalnico oddelka obrazložitev vsake številčne ocene najkasneje v sedmih delovnih dneh po tem, ko je bil učenec ocenjen. V drugem ocenjevalnem obdobju 4. razreda učitelj vpiše v redovalnico številčno oceno, ki jo ustno obrazloži, ob koncu drugega ocenjevalnega obdobja v 4. razredu pa učitelj vpiše v redovalnico obrazložitev vseh številčnih ocen, pridobljenih v tem obdobju.
Dopolnilo pravilniku pa je tako:
4. člen
Zadnji stavek tretjega odstavka 15. člena se spremeni tako, da se glasi: »V drugem ocenjevalnem obdobju 4. razreda učitelj vpiše v redovalnico številčno oceno, ki jo ustno obrazloži.«
Potem pa učitelj, znajdi se
Verjetno nisem nič pomagala, ali pač?! Bojim se, da nas večina razmišlja tako kot Mladen. Do danes me še nihče ni prepričal, da starši in učenci razumejo opisne ocene. Prevečkrat mi starši rečejo:"Zdaj je čisto drugače?" In ko vprašam:"Kaj je drugače" izvem "Ja, zdaj so pa ocene...!" "A prej jih pa ni bilo?!" Dokler starši ne bodo razumeli, da so opisne ocene OCENE, potem se učitelji trudimo z njimi le, saj vemo zakaj...
Lep pozdrav _________________ Saša |
|
Nazaj na vrh |
|
pauline Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 3. jan 07, sre, 18:17 Sporočila: 74 Kraj: Ljubljana - okolica
|
Objavljeno: četrtek, 18.01.2007, 0:29 Naslov sporočila: |
|
|
Morda pa se najde starš, ki vaju bo prepričal. Ne obupat.
Je že res, da so ocene bolj otipljive, da se starši v njih bolj znajdemo (saj smo v teh okvirih gor rastli). A ko primerjam med obema, mi je opisno ocenjevanje bolj všeč. Saj tam izves to, da otrok snov zna, jo je razumel, obvladal. In tako je šola bolj sproščena, manj stresna.
Sama imam možnost primerjave poteka govorilnih ur za svoja otroka pri učiteljicah, ki ju poučujeta, ena ocenjuje opisno in druga številčno.
In neprimerno več izvem o otroku od prve učiteljice: kako mi zna pripovedovati, kje ga moj malček lomi, kaj bo potrebno dalj časa utrjevat in kje jo je presenetil s svojim znanjem, razmišljenjem, analiziranjem... Te govorilne so pravi užitek.
A pri drugem otroku, ki ga je "zadela" usoda številnega ocenjevanja. Puščobno, birokratsko; zgolj naštevanje ocen pri posameznem predmetu (ki jih tako ali tako že vem, saj spremljem dogajanje preko otroka).
A bolj malo o načinu razmišljanja, sklepanja, analiziranja. O šibkostih in prednostih.
In slednje zavestno ali podzavestno starše vzpodbuja k pridobivanju čimboljše (številčne) ocene. Tako je slednja porinjena v ospredje namesto iskanja, priobivanje znanja. Žal. A je (št. ocena) tolikokrat odvisna še od drugih dejavnikov (razpoloženje, počutje, razumevanje vprašanja) in ne samo znanja/neznanja.
Lpp |
|
Nazaj na vrh |
|
daja Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 16. jan 07, tor, 23:05 Sporočila: 15
|
Objavljeno: petek, 19.01.2007, 7:31 Naslov sporočila: |
|
|
Dobro jutro!
No, že navsezgodaj se pridružujem mnenju pauline, opisna ocena je vsekakor širša in daje boljši vpogled v otrokovo vedenje in znanje. Je pa res, da je potrebno staršem tudi tako oceno še malo razložiti, saj večina staršev težko razume zakomplicirano formulacijo ciljev. Mislim, da je imela uvedba opisnih ocen nek namen, pa saj smo vsi to vsaj 4 leta poslušali na faksu, kjer naj bi nam izmilili prepričanje, da je samo številčna ocena tista zveličavna. No, jaz pri našem ocenjevanju pogrešam se ocenjevanje učenčevega lastnega napredka in učenčevega truda. Zdi se mi, da pri našem opisnem ocenjevanju nekaj manjka. No, nekje na forumu sem celo prebrala, da mislijo nekje uvsti števično ocenjevanje že kar v 3. razredu, ne vem, kako je to sploh zakonsko možno in čigav interes je to? No, se pa strinjam, da je sprememba v ocenjevanju med razredi stvar, ki bo vedno trn v peti. Morda bi morali "pogruntati" neko varianto ocenjevanja, ki bi bilo enako v vseh 9. razredih.
[/b] _________________ Lep dan vam želim!
Daja |
|
Nazaj na vrh |
|
jablana zaslužen uporabnik
Pridružen/-a: 31. mar 06, pet, 21:57 Sporočila: 232 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: petek, 19.01.2007, 20:29 Naslov sporočila: |
|
|
Meni je zelo všeč Mladenov opisnik ciljev. Nekaj podobnega sva s kolegico napisali učencem - staršem ob ocenjevalnem obdobju. Cilji so skrčeni, ker jih pri pisnih izdelkih starši tako dobijo, ko jim vrnemo pisno ocenjeno nalogo.
Je pa kar nekaj pisanja - fotokopiranja in prepisovanja.
Za Lopolis imava skrajšano verzijo in jo bova uporabili kar od lani. Za pisno obrazložitev ustne ocene: zapiševa vprašanja in oceno v zvezek. Učencu razloživa, starš pa si lahko ogleda kriterije za oceno, če misli, da ni pravilna ocena.
"Mladenov opisnik" je dobra informacija o učenčevem znanju, predvsem meni. Razmišljam, da bi nekaj podobnega naredila za učence, da bi si sami sproti beležili svoj napredek.
Daja, strinjam se, da je najpomembnejše pri sporočilu otrokov napredek. To bi res morali bolj poudariti, je motivacija za delo. Bom letos razmišljala v tej smeri.
LP Mirjana |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
|
|