Učiteljska.net Prijava
Prijava
Včlanite se
Včlanite se
Spletna zbornica
Spletna zbornica
Devetka.net
Devetka.net
 
Kazalo
Spletna zbornica
» Iskanje
» Prijava za pregled zasebnih sporočil
» Tvoja podoba
» Seznam članov
» Skupine uporabnikov
» Pomoč
Učna gradiva
» Iščite
» Pregled povpraševanja
Koristno
» Devetka.net
» Izbrana spletna orodja
» Izbrani programi
» Zanimivosti
Informacije
» O Učiteljski.net
» Skrbniki
» Avtorji
» Statistika
» Nagradni natečaji
» Pišite Pišite
» Novice RSS RSS

Sodelujemo
Arnes

Arnes

Učiteljska.net gostuje pri Arnesu.
SIO

SIO

Slovensko izobraževalno omrežje
Učiteljska.net » Seznam forumov » Učitelji začetniki

Objavi novo temo   Ta tema je zaklenjena: ne moreš urejati sporočil ali odgovarjati na objave.
Test za slovenščino, če ma kdo Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Mladen
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 7. okt 06, sob, 7:51
Sporočila: 82
Kraj: Ljubljana

SporočiloObjavljeno: sobota, 11.11.2006, 19:34    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zivako sploh ne težiš. V bistvu sem vesel, da kdo napiše, če se mu kaj ne zdi dobro.

Če se vrnemo na začetek, na Jackovo prošnjo, imaš popolnoma prav. Kolega bi namreč rad nalogo za deveti razred. Vsekakor bi bila za ta razred bolj primerna naloga, o kakršni govoriš ti - vse izhaja iz enega besedila (žal ni (bilo) nobenega odziva.

Moja naloga pa je za PETI razred. Treba je upoštevati, da so to učenci, ki so se šele srečali s pojmi kot so samostalnik, pridevnik, sopomenka ...

Zdi se mi prezahtevno, da bi pojme, ki so jih učenci šele spoznali, zahteval že kar iz besedila, kar je že višji nivo. Preskok bi bil prehud. Dokler zadeva nekako ne postane rutinska, jo zahtevam na nižjem, konkretnem nivoju.

Če primerjam z matematiko: ko npr. pisno deljenje šele spoznamo, je večji del kontrolne sestavljen iz golih računov, manjši del iz besedilnih nalog, kjer je potrebno iz besedila razbrati, kakšen račun je potrebno nastaviti.

Ko pa je zadeva (torej pisno deljenje) že rutina, pa je golih računov seveda manj, več pa besedilnih nalog.

Zdi se mi ok, da na razredni stopnji postavimo temelje (konkretno) na katere na predmetni stopnji zidate pritličje (že bolj abstraktno).

Torej načelo postopnosti.

V bistvu imamo tole polemiko, ker izhajamo iz drugačnih izhodišč.

Saj veš: senca valja je lahko krog lahko pa pravokotnik. Odvisno s katere strani gledaš.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Maja Koležnik
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 17. sep 06, ned, 19:18
Sporočila: 72
Kraj: Prevalje

SporočiloObjavljeno: sobota, 11.11.2006, 22:32    Naslov sporočila: m Odgovori s citatom

Lep vecer ... se enkrat. Dobro je ze to, da vemo, kaj moramo delati in kaj od nas pricakujejo nasi delodajalci ... vse tja do vrha.

Bova se debatirala o cem, ker se mi zdi to dobro, da se mi/nam odprejo oci.

lp
m
_________________
Največja napaka našega življenja je, če ne naredimo nobene napake.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Maja Koležnik
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 17. sep 06, ned, 19:18
Sporočila: 72
Kraj: Prevalje

SporočiloObjavljeno: nedelja, 12.11.2006, 18:39    Naslov sporočila: Hvala Odgovori s citatom

Alenka, hvala. Tudi moje mnenje je taksno ... besedilo o lisici bi Mladen uporabil kot izhodiscno besedilo, na katero bi navezoval druge naloge.

Upam, da se ne bomo prevec osredotocali na Mladena ... res nic slabega ne mislim ... prav pa je resnicno, da se mnenja kresejo, da se kaj novega naucimo. Tudi jaz premisljujem, kaj je lazje ...

lp
m
_________________
Največja napaka našega življenja je, če ne naredimo nobene napake.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
admin
Administrator


Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55
Sporočila: 1335
Kraj: Lj

SporočiloObjavljeno: ponedeljek, 13.11.2006, 11:10    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Prav nihče ne teži!!!!!
Taka debata je na vso moč koristna. Čimveč odgovorov je, tembolj lahko držimo skupaj.
Zato vabljeni še drugi na to in druge debate.
_________________
Lep pozdrav, Nataša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
stefi
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 19. okt 06, čet, 18:30
Sporočila: 19
Kraj: Kranj

SporočiloObjavljeno: torek, 14.11.2006, 20:40    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Morda bi se v pogovoru vendarle držali terminologije - prispevek, ki ga je poslal Mladen je preskus znanja, če bi se lotili navodil za t. i. spis, bi temu rekli pisna naloga. S testi je namreč križ in ti tako nekako konotirajo na kakšne psihološke analize z abc kdo-ima-več odgovorov

Kljub temu da imate g. Mladen preskus znanja za 5. razred, to ne pomeni, da otroci niso zmožni analizirati besedila. Ravno nasprotno! Oni veliko lažje delajo iz besedila. Dali ste jim besedilo na koncu, ko so verjetno že precej utrujeni, in to kar dolgo - če bi ga dali na začetku in vse naloge priredili nanj, bi bilo verjetno bolj sprejemljivo.

Oprostite, če je (bo) vse tole zvenelo vzvišeno (ali kot teženje, kot je bilo že napisano), a prav je, da delamo podobno in navodila zavoda za šolstvo in vseh mentorskih mrež ter tudi predavanj, ki nastajajo prek multiplikatorjev, gredo v to smer. Osnova je besedilo, pa naj bo to preskus znanja, ustno spraševanje ali pisna naloga, zato morajo naloge izhajati iz njega.

Morda v razmislek: Kako lažje preveriti, če se je učenec naučil in razumel snov, kot ga postaviti v novo situacijo? Se vam res ne zdi, da je naloga, v kateri učenec doseže 18 točk iz znanja o samostalniku od 86 možnih točk nekoliko pretirana?
Vsekakor pa se Vam zahvaljujem, da ste bili pripravljeni preskus deliti z nami.

lp
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Mladen
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 7. okt 06, sob, 7:51
Sporočila: 82
Kraj: Ljubljana

SporočiloObjavljeno: sreda, 15.11.2006, 9:07    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

"Oprostite, če je (bo) vse tole zvenelo vzvišeno (ali kot teženje, kot je bilo že napisano), a prav je, da delamo podobno in navodila zavoda za šolstvo in vseh mentorskih mrež ter tudi predavanj, ki nastajajo prek multiplikatorjev, gredo v to smer. Osnova je besedilo, pa naj bo to preskus znanja, ustno spraševanje ali pisna naloga, zato morajo naloge izhajati iz njega."

Sam menim, da je do vseh navodil, ki jih dobimo od raznih svetovalcev kljub vsemu imeti zdrav kritičen odnos. Še posebej, če so reforme precej drastične.

V preteklosti so se v slovenskem šolstvu (nova matematika, celodnevna šola, usmerjeno izobraževanje, konec koncev kar nekaj zadev v devetletki) pojavljele številne reforme, blazno hvaljene, ki pa so se izkazale za katastrofalne.

Zato me teorija "ker so tako rekli" NE PREPRIČA. Bolj me prepriča, da učenci znajo.

Torej učitelji, bodite tudi sami malo samozavestni in za kakšno stvar recite tudi UPS, TOLE MI PA NI NAJBOLJ VŠEČ in bom naredil/a po svoje.

Pa še tole: bilo bi prav, da tisti, ki kritizirate tuje stvari (s tem ni nič narobe -nasprotno) sami PONUDITE BOLJŠE STVARI.

Najlažje se je pritoževati.

S tem po mojem delate tudi medvedjo uslugo tej strani. Sam sem zasledil precej vprašljivih zadev tukaj gor pa se nisem v nobeno vtaknil. Vsak pač da tisto kar ima in meni da je ok.

Tisti, ki stvari prispevamo jih zato, da bodo komu prav prišle ali pa tudi ne. Če ti je všeč vzemi, če ne pusti ali pa ponudi boljšo opcijo.

Sam seveda do nadaljnega ne prispevam nič.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
admin
Administrator


Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55
Sporočila: 1335
Kraj: Lj

SporočiloObjavljeno: sreda, 15.11.2006, 11:16    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Citiram:
Torej učitelji, bodite tudi sami malo samozavestni in za kakšno stvar recite tudi UPS, TOLE MI PA NI NAJBOLJ VŠEČ in bom naredil/a po svoje.

Pa še tole: bilo bi prav, da tisti, ki kritizirate tuje stvari (s tem ni nič narobe -nasprotno) sami PONUDITE BOLJŠE STVARI.

Najlažje se je pritoževati.

S tem po mojem delate tudi medvedjo uslugo tej strani. Sam sem zasledil precej vprašljivih zadev tukaj gor pa se nisem v nobeno vtaknil. Vsak pač da tisto kar ima in meni da je ok.

Tisti, ki stvari prispevamo jih zato, da bodo komu prav prišle ali pa tudi ne. Če ti je všeč vzemi, če ne pusti ali pa ponudi boljšo opcijo.

Sam seveda do nadaljnega ne prispevam nič.


Joj, Mladen, nikar!!!
Z vsem, kar si napisal, se globoko strinjam in žal mi je, da nisem prej posegla vmes, oziroma da sem v dobri veri to debato še spodbudila in dosegla negativen rezultat. Shocked
Namen strani je res: dodaj, kar imaš dobrega, kar se ti obnese pri tvojem delu, ne kritiziraj in napiši le dobre povratne informacije.
Vsak, ki brska po strani, najde kaj koristnega ali pa nič. Če morda učni list ni najbolj "po pravilih", morda pa je ideja ali zamisel odlična.
Ob tem, da bodo lahko uporabniki v kratkem našli nekaj odličnih Mladenovih (in soavtorjev) zadev, oddanih na natečaju.


Sicer sem mnenja, da namen kolegic ni bil kritiziranje. Vendar se napisano sporočilo ne da razumeti tako kot osebna komunikacija. In rezultat je viden. Prizadeli smo kolega, ki ima svojo spletno stran, namenjeno pomoči, je dodal že kar nekaj koristnih gradiv na Učiteljsko.net, skratka, se obnaša zelo odprto in zaupljivo. Ravnajmo tudi vsi ostali tako.

Mladen, v imenu skrbnikov Učiteljske.net se ti opravičujem in te prosim, da ne odnehaš! Embarassed
_________________
Lep pozdrav, Nataša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Alenka@
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 3. okt 05, pon, 16:31
Sporočila: 188

SporočiloObjavljeno: sreda, 15.11.2006, 18:50    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Mladen je napisal/a:
...

Sam menim, da je do vseh navodil, ki jih dobimo od raznih svetovalcev kljub vsemu imeti zdrav kritičen odnos. Še posebej, če so reforme precej drastične.

....

Zato me teorija "ker so tako rekli" NE PREPRIČA. Bolj me prepriča, da učenci znajo.

Torej učitelji, bodite tudi sami malo samozavestni in za kakšno stvar recite tudi UPS, TOLE MI PA NI NAJBOLJ VŠEČ in bom naredil/a po svoje.

...


Tole bi bilo potrebno posebej podčrtati, vzel si mi z jezika, kar kar naprej raztresam okoli sebe. Potrebno pa je svoje ravnanje znati (in upati) tudi zagovarjati.
Upam, da si iz mojega pisanja razumel, da mnenja o prispevanem niso samo negativna in da nekateri razmišljamo tudi drugače, zato se ne umikaj.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
stefi
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 19. okt 06, čet, 18:30
Sporočila: 19
Kraj: Kranj

SporočiloObjavljeno: sreda, 15.11.2006, 20:40    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

G. Mladen,

vzemite tole pisanje kot iskreno opravičilo. Moj namen ni bil kritika Vašega preskusa znanja. Želela sem Vam samo povedati svoj pogled, ki pa seveda ni merodajen, izhaja pa iz tega, da naj učenci poleg znanja dokažejo tudi razumevanje, sintezo in vrednotenje.

Veliko škoda bi seveda bila, če ne bi prispevali ničesar več. V take preskuse je namreč vloženo ogromno dela in veliko poguma je treba, da ga deliš z drugimi. Vi ste ga seveda že dokazali.

Kakor koli, morda prav zato pobuda administratorjem, da odprejo temo, kjer bi lahko skupaj sestavili kako nalogo na dano besedilo in imeli vsi kaj od tega. Morda bi se pa lahko drug od drugega naučili.

lp
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Maja Koležnik
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 17. sep 06, ned, 19:18
Sporočila: 72
Kraj: Prevalje

SporočiloObjavljeno: sreda, 15.11.2006, 23:09    Naslov sporočila: Opravičilo Odgovori s citatom

Tudi sama se čutim delno kriva za to debato, zato opravičilo tudi z moje strani. Vsekakor pa menim, da je debata potrebna, koristna, ... skratka, dobro je, ce se mnenje pove.

Nekaj sva ze debatirala preko maila, zato upam, da ni zamere, kar se mojega pisanja tice.

Se enkrat, opravičilo.

lp
m
_________________
Največja napaka našega življenja je, če ne naredimo nobene napake.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Maja Koležnik
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 17. sep 06, ned, 19:18
Sporočila: 72
Kraj: Prevalje

SporočiloObjavljeno: sreda, 15.11.2006, 23:14    Naslov sporočila: Dobro Odgovori s citatom

Pa še nekaj sem želela dodati.

Zdi se mi dobra ideja, da bi nekdo prispeval besedilo, mi pa posamezne naloge, ki bi jih nato povezali v skupno besedilo oz. razčlembo ... pa naj si bo umetnostnega ali neumetnostnega besedila.
Gremo v to!
lp
m
_________________
Največja napaka našega življenja je, če ne naredimo nobene napake.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
stefi
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 19. okt 06, čet, 18:30
Sporočila: 19
Kraj: Kranj

SporočiloObjavljeno: četrtek, 16.11.2006, 15:49    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Poskušala sem dodati nekaj nalog, ki preverjajo razmevanje besedila.
Izhajala sem iz funkcionalnih ciljev za 6. razred, uporabno seveda za vse. Res pa je, da bi bilo za tretje triletje besedilo prelahko.

Uporabljeni standardi:
Učenec prepozna namen in temo besedila.
Pisno odgovori na učiteljeva vprašanja o vsebini besedila.
Besede iz besedila uvrsti med samostalnike in jim določi osnovne oblikoslovne kategorije.

Dodala sem tudi možne točke. Tretjo nalogo bi morala kak primer še malo premisliti.

Navodila k prvi nalogi, ki je bila že sestavljena, sem spremenila. Za živali sprašujemo s kaj in ne z kdo, zato sem preoblikovala.

zdaj pa še kdo drug ...

lp
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kesjerdna
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 10. jun 06, sob, 21:02
Sporočila: 36

SporočiloObjavljeno: sobota, 18.11.2006, 23:23    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ja, učitelj bo pa ja vedel, kakšen test bo sestavil, mar ne?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Maja Koležnik
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 17. sep 06, ned, 19:18
Sporočila: 72
Kraj: Prevalje

SporočiloObjavljeno: nedelja, 19.11.2006, 20:25    Naslov sporočila: m Odgovori s citatom

Ne gre za to, da ucitelj tega ne bi vedel ... vec glav pa vec ve, a ne?

lp
m
_________________
Največja napaka našega življenja je, če ne naredimo nobene napake.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Ancek
Novopridruženi


Pridružen/-a: 16. feb 07, pet, 2:08
Sporočila: 2
Kraj: Ljubljana

SporočiloObjavljeno: četrtek, 08.03.2007, 11:49    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Mladen je napisal/a:

Pomembno pa mi je to, da učenec pokaže, kaj se je pri pouku in doma naučil.


Jaz bi tole poved glede na svoje mnenje preoblikovala takole:
Pomembno mi je, da učenec pokaže, da je pri pouku in doma, ko se je učil, RAZUMEL.

... ker kaj se pogosto dogaja? T. i. učenje na pamet, ki zadovolji potrebam 'kontrolne naloge', ne pa potrebam učenca samega. Naučil sem se torej ni enako znam. Mislim, da je to najpomembnejše, kar mora imeti v glavi vsak učitelj, ko sestavlja kontrolo nalogo, kajti le tako bomo pripravili učence do tega, da bodo mislili s svojo glavo in s tem znanje dejansko uporabili.

Mladen, tvojo poved sem vzela le za izhodišče, da povem svoje mnenje.

Nadalje, pa se močno strinjam z Mladenom, ko pravi, da je včasih bolje narediti kaj po svoje kot brezglavo slediti priporočilom. Nenazadnje smo mi tisti, ki smo v razredu in tisti, ki poznamo svoje učence - s tem pa smo tudi tisti, ki najbolj vemo, kaj ti učenci potrebujejo. Menim, da je treba izhajati iz učenca in ne iz lista papirja, pa četudi kdaj kaj izpustimo ali prikrojimo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Ta tema je zaklenjena: ne moreš urejati sporočil ali odgovarjati na objave.    Učiteljska.net » Seznam forumov » Učitelji začetniki Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem
V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme
V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
Na vrh
Bottom left graphics Učiteljska.net © 2003, 2004 Nataša
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
Bottom right graphics