Učiteljska.net Prijava
Prijava
Včlanite se
Včlanite se
Spletna zbornica
Spletna zbornica
Devetka.net
Devetka.net
 
Kazalo
Spletna zbornica
» Iskanje
» Prijava za pregled zasebnih sporočil
» Tvoja podoba
» Seznam članov
» Skupine uporabnikov
» Pomoč
Učna gradiva
» Iščite
» Pregled povpraševanja
Koristno
» Devetka.net
» Izbrana spletna orodja
» Izbrani programi
» Zanimivosti
Informacije
» O Učiteljski.net
» Skrbniki
» Avtorji
» Statistika
» Nagradni natečaji
» Pišite Pišite
» Novice RSS RSS

Sodelujemo
Arnes

Arnes

Učiteljska.net gostuje pri Arnesu.
SIO

SIO

Slovensko izobraževalno omrežje
Učiteljska.net » Seznam forumov » Starši in učitelji

Objavi novo temo   Odgovori na to temo
poštevanka
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
marjanca
Novopridruženi


Pridružen/-a: 9. apr 06, ned, 19:36
Sporočila: 3

SporočiloObjavljeno: četrtek, 14.06.2007, 18:46    Naslov sporočila: poštevanka Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Imam težavo, ki me resnično jezi, ker se mi ne zdi pošteno. Torej: otroci so v petem razredu devetletne o.š. pisali 100 računov poštevanke - mešano. Rezultate so morali pisati po nareku računov učiteljice (ki je narekovala hitro). Ker ne vem koliko časa so pisali me zanima ali kdo pozna kriterij. Tako časovni (v kolikem času morajo otroci napisati 100 rešitev po nareku učitelja) kakor tudi ocenjevalni (procentualno). In, ali je sploh pri matematiki dovoljeno takšno preverjanje znanja - po nareku?

Ali imajo otroci, ki obiskujejo specialnega predagoga zaradi težav s koncentracijo kakšne drugačne kriterije? Če da, kakšne?

Jezi me to, da je hči, ki je doma znala celo poštevanko za 88 pravilnih rezultatov (od 100) dobila nezadostno oceno. Ne nameravam zagovarjati otroka, ker vem, da poštevanko mora poznati, menim pa, da je tak kriterij zares previsok. Če se motim me prosim popravite.

Lepo prosim za čimhitrejši odgovor.

Hvala vsem, ki mi boste posredovali informacije.

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
admin
Administrator


Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55
Sporočila: 1335
Kraj: Lj

SporočiloObjavljeno: petek, 15.06.2007, 8:15    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Meni se zdi 100 računov velika neumnost iz grozno veliko razlogov:
nerealno znanje, nerealna situacija, dolgčas!!!, kakšen je cilj tega preverjanja, da o osnovnih pedagoških zahtevah niti ne govorim. Žalostno je le to, da ima ta nezadostna ocena grenak priokus tako za otroka, kot za starša. Jaz osebno bi že iz firbca šla vprašat učiteljico (seveda ob priliki, na govorilni uri, pa mirno in ne že vnaprej obsojajoče), kakšen je bil cilj tega spraševanja. Če boš res vprašala, nam poročaj, me prav zanima, kakšen bo odgovor. Šele potem lahko pravzaprav debatiramo bolj "usmerjeno".
Kaj pravite drugi?
_________________
Lep pozdrav, Nataša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
marjanca
Novopridruženi


Pridružen/-a: 9. apr 06, ned, 19:36
Sporočila: 3

SporočiloObjavljeno: petek, 15.06.2007, 10:02    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Hvala za odgovor. V ponedeljek 1. šolsko uro so govorilne ure (upam, da so še) in takrat bom res stopila do učiteljice in jo povprašala.

Če je pa tu gor tudi kakšen-a učitelj-ica 5. razreda devetletke bi bila pa res vesela, če bi mi podala odgovor okoli kriterijev - teh, ki jih uporablja sam-a pri tovrstnem preverjanju.

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kitekat
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 31. jul 06, pon, 18:40
Sporočila: 102
Kraj: Kranj

SporočiloObjavljeno: petek, 15.06.2007, 17:49    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Marjanca, po moje govorilnih ur ni več. Večina šol ima prakso, da jih junija ukine. Predlagam, da učiteljico vsaj pokličeš in se najaviš. Da ne boš čakala zaman :)

Kar pa se tiče takega preverjanja znanja poštevanke, se tudi meni zdi dolgočasno in prestrogo (kar se tiče kriterija). Ko sem bila v 3. razredu in smo obravnavali poštevanko, sem sicer redno preverjala znanje le te z narekom 10ih računov, ki pa običajno niso bili mešani. Vedno sem počakala, da so vsi učenci zapisali rezultat in tudi večkrat sem ponovila račun. Po desetih takih preizkusih sem učence, ki so imeli največ eno napako, nagradila s kakšno malenkostjo (vodni balon, bonbon...). Tako radi so imeli te preizkuse, da so me vedno spomnili, če sem pozabila nanje na začetku ure.

Poštevanka je res dril in prav je, da učenci hitro povedo rezultat, vsekakor pa je treba učencem, ki imajo kakršne koli učne težave in zaradi njih niso zmožni takšnega utrjevanja oziroma preverjanja/ocenjevanja poštevanke, vajo prilagoditi (pisno, več časa...).
_________________
See ya
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
maticon
Novopridruženi


Pridružen/-a: 11. feb 07, ned, 21:21
Sporočila: 4

SporočiloObjavljeno: torek, 21.08.2007, 21:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

jaz ti predlagam da pokličeš na ministerstvo za šolstvo in poveš svoj problem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zigatim
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 10. sep 06, ned, 20:38
Sporočila: 23
Kraj: celje

SporočiloObjavljeno: sreda, 22.08.2007, 14:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jezi me, kadar zagledam takšne odgovore...pokličite na Ministrstvo... Težave je treba najprej reševati z razrednikom. Sploh pa me čudi, da se ne oglasi nobena učiteljica 5.razreda. Učenci se poštevanko učijo v 3. razredu, torej že v 4. pričakujemo, da jo bodo brezhibno znali. Veliko snovi je prav tako vezano na znanje poštevanke ( npr.pisno deljenje) in če učenci ne osvojijo poštevanke v celoti (100%) je tudi rezultat pri ostalih temah slabši. Ne vem sicer kako je izgledalo tole spraševanje, vem pa, da otrokom večkrat na začetku ure narekujem "tiho vajo" (narekujem 10 računov poštevanke, oni pa zapisujejo samo rezultate). Potem zvezke zamenjajo in drug drugemu pregledajo rešitve, ki jih zapišem na tablo. 1 napačen račun je ena ocena nižje, torej če ima učenec 9 pravilno rešenih računov je to ocena 4, če je 8 računov pravilnih, je to ocena 3 itn. Te ocene ne zapisujem v redovalnico, jih pa otroci pokažejo staršem, da le-ti vidijo kaj še morajo ponoviti. Upam, da se bo z mano stirnjala še katera učiteljica. Lep pozdrav.
_________________
neshama
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
admin
Administrator


Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55
Sporočila: 1335
Kraj: Lj

SporočiloObjavljeno: sreda, 22.08.2007, 16:10    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Strinjam se s steboj, Zigatim. Takšni nasveti nam niso prav nič potrebni.
Zato te prosim in vabim, maticon, da sodeluješ s konstruktivnimi odgovori oz pogovori, drugače pa se raje zadrži.
Hvala za razumevanje
_________________
Lep pozdrav, Nataša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
hp
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 15. feb 08, pet, 12:43
Sporočila: 30
Kraj: Ljubljana

SporočiloObjavljeno: ponedeljek, 18.02.2008, 13:12    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

lepo pozdravljena!
Tudi jaz mislim, da današnji učitelji preveč strogo ocenjujejo naše otroke. Moj sin je v tretjem razredu pisal poštevanko in sicer so dobili 18 računov; možnih točk je bilo 12. kako so do števila točk prišli mi ni jasno, še manj pa mi je jasno, da je sinu za za eno napako odbila pol točke. Mislim, da naši učitelji preveč strogo ocenjujejo te naše otroke, ter se ne zavedajo, da jim s tem delajo krivico, kajti moj otrok sedaj pravi da je slab pri matematiki in jaz mu ne morem dopovedati da to ni res.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
admin
Administrator


Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55
Sporočila: 1335
Kraj: Lj

SporočiloObjavljeno: ponedeljek, 18.02.2008, 14:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Verjamem, da si v stiski. Ker pa si pravzaprav na začetku nekega problema, ki se utegne povečati, ti predlagam, da ga skušaš urediti, preden se razraste. Pojdi v šolo. Naj ti ta pot ne bo odveč. Učiteljici svojega otroka predstavi svoj problem, kako si ti doživela to ocenjevanje, prosi za pojasnilo, povej, kako je to sprejel njen učenec, tvoj otrok. Z mirnim pogovorom, spoznavanjem problemov ene in druge strani, brez obtoževanja ali prikazovanja problema po svoji meri. Učiteljica najbrž niti ne ve, kako sta doživela to ocenjevanje. Ti najbrž ne veš, kakšen namen je s tem ocenjevanjem imela ona. Zato je pogovor najboljša rešitev. In prepričana sem, da boste lahko izgladili nesporazume in bo tvoj otrok spet lahko prepričan, da matematiko zna! In to je najvažnejše!
_________________
Lep pozdrav, Nataša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
jablana
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 31. mar 06, pet, 21:57
Sporočila: 232
Kraj: Maribor

SporočiloObjavljeno: ponedeljek, 18.02.2008, 18:58    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Eh, ne kompliciraj, otrok mora znat poštevanko in pika.
Znanje poštevanke je enako, kot bi rad pisal spise pa ne znaš napisat črk.

Sto načinov je, kako "zrdilaš" poštevanko: jaz sem naredila kartončke: na eni strani so računi, na drugi strani pa odgovori. Otrok vzame kartonček, pove odgovor in pogleda, če je prav. Če je prav, da kartonček na eno stran, nepravilne pa na drugo stran. Nato rešuje samo tiste, ki jih ni znal.... dokler ne pride do konca.
Poleg tega ima množenje obrnljive faktorje (3x4 =4x3) in je pol manj računov treba znat (he he he).
Sicer pa dvomim, da otrok ni znal poštevanke, samo spet jo je treba zdrilat. Pa najbrž ima še kakšne "luknje" v znanju matematike.
Če bi jaz šla na pogovor, bi vprašala, kako mu naj pomagam, da bo znal.
LP Mirjana
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Saša Čadež
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 22. feb 05, tor, 18:46
Sporočila: 120
Kraj: Škofja Loka

SporočiloObjavljeno: ponedeljek, 18.02.2008, 19:23    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kar ne morem mimo te debate..., kljub temu, da matematike ne učim več.
Sama menim, da mora biti znanje poštevanke že pred pisnim množenjem, da ne govorim o deljenju, avtomatizirano do te mere, da se otrok ne niti malo ne ukvarja več z večkratniki poštevanke ampak, da lahko razmišlja o postopku množenja oz. deljenja. To pomeni, da v 4. in 5. razredu učenec ne more več računati, da je 4 × 5 je 5, 10, 15, 20 in šteti večkratnikov na prste, ampak mora pač poznati rezultat. Kako bo sicer drugače znal izračunati 22 : 5 = 4, ost. 2 v kolikor toliko normalnem času?!
Zato sem tudi sama, potem ko dobronamerne prošnje, da naj se vendarle ponovno dobro naučijo poštevanko, niso niti malo zalegle, začela z groznim kriterijem in omejitvijo časa. Rezultati so bili neverjetni! Učenci so se poštevanko naučili, še več, tekmovali s s svojimi starši in običajno zamagovali...
Res pa je, da so bile te ocene zgolj na teh preverjanjih - nikoli v redovalnici (kar sem v dogovoru s starši zamolčala) in tudi starši so vedeli, da bomo pisali po hudo strogem kriteriju, zato ni bilo tako hudih reakcij, kot jo berem tu.
Pojasnila sem jim, zakaj bom to storila na tak način. Učencem se zdi, da znajo, če po razmisleku povedo pravi večkratnik, vendar ne vedo, da morajo pri pisnem deljenju znati bolje, če želijo uspešno reševati račune.

Starši so razumeli, da je to za njihove otroke dobro, zato smo en drugemu pomagali. Kako? Preprosto, oni so imeli "potrdilo", da so lahko od otrok zahtevali, da se poštevanko bolj pridno učijo in po drugi strani so znali ustrezno potolažiti otroke, da niso bili preveč nesrečni in jih slaba ocena ni potolkla, ampaj jih spodbudila k učenju. Za večino učencev bila to prva slaba ocena sploh.

Ker so to starši razumeli, kot možnost za izboljšanje znanja, so jo tako sprejeli tudi otroci! Za poslastico pa sem učencem, ko so uspeli uspešno rešiti preverjanje v manj kot 6 minutah prilepila odlično oceno v redovalnico.

Tista leta, ko sem delala tako, so učenci poštevanko znali Wink

Lep pozdrav
_________________
Saša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Kaja
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 18. apr 05, pon, 17:18
Sporočila: 225
Kraj: Slovenj Gradec

SporočiloObjavljeno: ponedeljek, 18.02.2008, 21:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Učenci v mojem razredu (3.r) trenirajo poštevanke s pomočjo Excelovih tabel, ki se najdejo na učiteljski.net in to s štoparico v roki. Eden štopa, eden računa, tretji zapisuje časovne rezultate v posebej zato tekmovanje pripravljene razpredelnice.
Če rešijo poštevanko nekega števila (mešani računi) v manj kot minuti, si lahko dajo pri poštevanki rdečo zvezdico, drugače pa le zapišejo čas in poskušajo svoj osebni rekord podreti. Razvilo se je pravo tekmovanje, ki ga bomo kmalu nadaljevali.
Zakaj pod minuto? Zaradi vertikalnega povezovanja z drugo triado, učiteljice višjih razredov so nam povedale, kako si predstavljajo znanje poštevanke, me pa drilamo.
In od kod ideja računanja na čas? Ker sem zasledila, da poteka v Sloveniji celo državno tekmovanje v hitrostnem računanju.
Preverite tudi vi svojega otroka na tej tabeli (mešani računi, ne tisti po vrsti) in boste ugotovili, kako otrok zna.
Imam namreč v razredu fanta, ki zelo dobro zna poštevanko, a se je nekaj računov naučil popolnoma napačno in se vsakič znova čudi, kako da je to narobe, če pa on ve, da ima prav.
Lp od KJ
_________________
Lp od Kaje
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Alenka@
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 3. okt 05, pon, 16:31
Sporočila: 188

SporočiloObjavljeno: torek, 19.02.2008, 7:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ni dileme, učenec mora obvladati poštevanko "v nulo" Nasmeh. Tale razprava me je vzpodbudila k novemu prispevku za urjenje poštevanke. Upam, da ga bo admin kmalu objavila.
Pripomoček je zelo preprost in zagotovo tudi zelo star (moja učiteljica je uporabljala podoben sistem, ko sem bila v 2. razredu Cool ), vzpodbuja pa tekmovalnost - učenec tekmuje s samim seboj in končno tudi s sošolci. Toda dosledno je potrebno pregledovati pravilnost rezultatov in seveda spremljati hitrost nastavljanja. Priporočam beleženje hitrosti in pravilnosti (staršem in učitelju). Brez uporabe pripomočka doma napredka ni Wink .
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
admin
Administrator


Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55
Sporočila: 1335
Kraj: Lj

SporočiloObjavljeno: torek, 19.02.2008, 11:25    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Bi morda prišla prav naloga na spletu, podobna tile, ki smo jo ravnokar "linkali"?
V obliki kartic za ponavljanje. Dril do nezavesti! Zelo srečen ?
_________________
Lep pozdrav, Nataša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
admin
Administrator


Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55
Sporočila: 1335
Kraj: Lj

SporočiloObjavljeno: torek, 19.02.2008, 12:53    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No, naloga je na spletu. Prijazne kolege in kolegice naprošam, da malo preverijo. Se mi je od poštevanke že kar fecljalo! In prav lahko, da sem se kje uštela. Je bilo treba vse napisati "peš" Sad
_________________
Lep pozdrav, Nataša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Učiteljska.net » Seznam forumov » Starši in učitelji Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem
V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme
V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
Na vrh
Bottom left graphics Učiteljska.net © 2003, 2004 Nataša
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
Bottom right graphics