Učiteljska.net Prijava
Prijava
Včlanite se
Včlanite se
Spletna zbornica
Spletna zbornica
Devetka.net
Devetka.net
 
Kazalo
Spletna zbornica
» Iskanje
» Prijava za pregled zasebnih sporočil
» Tvoja podoba
» Seznam članov
» Skupine uporabnikov
» Pomoč
Učna gradiva
» Iščite
» Pregled povpraševanja
Koristno
» Devetka.net
» Izbrana spletna orodja
» Izbrani programi
» Zanimivosti
Informacije
» O Učiteljski.net
» Skrbniki
» Avtorji
» Statistika
» Nagradni natečaji
» Pišite Pišite
» Novice RSS RSS

Sodelujemo
Arnes

Arnes

Učiteljska.net gostuje pri Arnesu.
SIO

SIO

Slovensko izobraževalno omrežje
Učiteljska.net » Seznam forumov » Starši in učitelji

Objavi novo temo   Odgovori na to temo
narek in branje v 4.r.
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
LARA
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 2. feb 07, pet, 21:52
Sporočila: 11
Kraj: LJUBLJANA

SporočiloObjavljeno: četrtek, 07.02.2008, 18:47    Naslov sporočila: narek in branje v 4.r. Odgovori s citatom

Sem začetnica v 4.razredu.
Rada bi povprašala, če kdo ve ali se res v 4.r. ne sme pisati narekov za oceno in da se tudi branja ne sme ocenjevati za oceno.
Hvala za odgovore in lp
Sara
_________________
LARA
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Saša Čadež
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 22. feb 05, tor, 18:46
Sporočila: 120
Kraj: Škofja Loka

SporočiloObjavljeno: četrtek, 07.02.2008, 19:37    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Confused no, nikjer ne piše, da se ne sme. Problem nastane, da nimaš standardov na podlagi katerih bi lahko oblikovala oceno.

Standardi znanja pri slovenščini so "drseči", kar pomeni, da jih morajo učenci doseči do zaključka triletja (v tvojem primeru do konca 6. razreda). Posledično to pomeni, da npr. ne smeš zahtevati, da pravilno zapiše vse začetnice ali uporabi ustrezno končno ločilo na koncu povedi, ker mora to znati do konca 2. triletja. Isto je pri branju, nikjer ne piše, kako mora brati, standard ob koncu 2. triletja je: "Učenec tiho prebere neznano umetnostno besedilo in ga razume." Nikjer ne piše, da mora brati gladko Crying or Very sad !

Rešitev bi bila, da greš pogledat v standarde ob zaključku 1. triletja, vendar tudi tu nimaš nobene trdne podlage za ocenjevanje. Tam boš našla standard "Učenec piše po nareku." Vsak učenec, ki bo nekaj zapisal, je pisal po nareku! Naslednji standard pa ni povezan z narekom: "Učenec v besedilu najde in popravi temeljne slovnične in pravopisne napake, veliko začetnico na začetku povedi, v osebnih in bližnjih zemljepisnih imenih." Niti ni jasno, kaj so temeljne napake in zadeva ni povezana z narekom. Pri branju pa je standard enak kot v 2. triletju.

To je razlog, zakaj se večina učiteljev v 4. razredu ocenjevanju branja in nareka izogne. Vsak se lahko zapiči v oceno in ti jo moraš utemeljiti, učni načrt pa te ne podpre... Evil or Very Mad Žal, zato se celo odličnjaki, ki dobro poznajo pravopisna pravila podpisujejo z malo začetnico in to se jim ne zdi prav nič groznega Crying or Very sad

Lep pozdrav
_________________
Saša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Mojcula
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 30. jul 07, pon, 17:41
Sporočila: 76
Kraj: Ljubljana

SporočiloObjavljeno: četrtek, 07.02.2008, 20:34    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No, to, da je (ponekod, če prav razumem) ocenjevanje branja in narekov v 4. razredu lahko "sporno" dejanje, je pa zame res čisto nekaj novega. V standardih je poleg mnogih, res mnogih bolj ali manj smiselnih ciljev, napisano (za 4. raz.) tudi: "...Po poprejšnji pripravi berejo glasno in z glasom (so oblikujejo) literarno stvarnost..." In zakaj, lepo prosim, se tega branja ne bi ocenjevalo? Question Imamo petstopenjsko ocenjevalno lestvico, ki jo v okviru aktiva ubesedimo (upam, da smo vsaj v okviru aktiva sposobni vskladiti mnenja, kakšno branje je odlično, kakšno prav dobro itd.). Jasno pa je, da se pri ocenjevanju težko izognemu določenemu subjektivnemu vplivu, zato je toliko bolj pomembno, da imamo naše - interne standarde zapisane in, da so tako učenci kot tudi starši seznanjeni z njimi.
Enako velja pravzaprav za vse predmete in vsa ocenjevanja. Zakon nam daje smernice, ki so za nas sicer obvezujoče, hkrati pa nudi dovolj širine, da lahko učitelji tudi na tem področju uveljavimo svojo avtonomijo (če jo hočemo, seveda).
Pa uspešno ocenjevanje Wink (da ne bo kdo mislil, da uživam v njem Sad )
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Učiteljska.net » Seznam forumov » Starši in učitelji Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem
V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme
V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
Na vrh
Bottom left graphics Učiteljska.net © 2003, 2004 Nataša
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
Bottom right graphics