|
Kazalo |
|
|
Sodelujemo |
|
Arnes |
Učiteljska.net gostuje pri Arnesu. |
SIO |
Slovensko izobraževalno omrežje |
|
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik
Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: sreda, 09.01.2008, 21:22 Naslov sporočila: 17. Tedensko preverjanje znanja (PZPT) |
|
|
Moji učenci od tistega »črnega ponedeljka« dalje redno rešujejo preverjanja znanja preteklega tedna (PZPT).
Ko je na urniku predmet, katerega tisti dan preverjamo, se takoj ob zvonjenju, brez mojih navodil, presedejo tako, da se ne motijo t.j. ne morejo prepisovati in se na pisanje pripravijo.
Kako pripravim preverjanja?
Kratka preverjanja znanja sestavljajo naloge in vprašanja iz najpomembnejših vsebin posameznega predmeta preteklega tedna.
Zajemajo torej le najpomembnejše iz vsebin, ki smo jih spoznavali pri pouku teden dni prej. Učenci morajo snov poznati in razumeti, če želijo ustrezno rešiti naloge. Naloge so zastavljene tako, da jih učenec, ki zna, reši prej kot v 5 minutah. Za reševanje imajo največ 10 minut časa. Večina jih odda prej!
Za boljšo predstavo - primer PZPT za enega od minulih tednov…
Preverjanje mi oddajo in jaz ga do naslednje učne ure predmeta popravim. Preverjanje nato »ocenim« s pomočjo treh stopenj: dosega, delno dosega in ne dosega.
Za popravljanje vključno z barvanjem obrazkov in beleženje v svoje zapiske potrebujem cca. 30 minut.
Legenda »ocen«:
modre barve: »Modri ve in hitro dopolni svoje znanje!« Včasih se hecamo in rečemo: » Preganja te učna policija!«
oranžne barve: »To še ni to, še malo…«
rumene barve: »To je to! Znam.«
Kljub temu, da so ocene pobarvani obrazki, učencem ni vseeno, kakšnega dobijo, zato so se začeli učiti sproti! Pretiravala bi, če bi trdila, da vsi, večina pa vendarle.
Barve uporabljam predvsem za boljšo preglednost v mojem zbirniku. Vanj vpišem število doseženih točk in jih pobarvam z označevalcem teksta,
prav tako storim tudi na preverjanjih pri učencih: rumena, oranžna in modra. Na tak način že z bežnim pogledom na zbirnik hitro ugotovim pri katerem učencu gre za večje težave in pri kom zgolj za manjšo vrzel v znanju pa tudi, katere vsebine so problematične. Tako potem lahko načrtujem, kje moram nameniti večjo pozornosti pri utrjevanju in ponavljanju znanja.
Vendar to ni največja prednost PZPT. Pomembnejše je nekaj drugega! O tem pa več v mojem naslednjem zapisu.
Prav lep pozdrav! _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
pikapokica Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 3. jul 07, tor, 4:53 Sporočila: 70
|
Objavljeno: sobota, 12.01.2008, 12:03 Naslov sporočila: |
|
|
Videla sem, da to PZPT potem, ko je popravljeno, podpišejo starši. Do katerega razreda pa starši podpisujejo šolske zadeve? Spomnim se, da smo jih mi kar dolgo domov nosili v podpis, vendar na naši šoli tega nihče, razen razredne stopnje, ne dela več. Ko sem jaz hodila v šolo, smo pri določenih predmetih zadeve nosili domov podpisat menda še v 7. razredu. |
|
Nazaj na vrh |
|
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik
Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: sobota, 12.01.2008, 12:40 Naslov sporočila: |
|
|
, pojma nimam. Verjetno je odvisno od učitelja ali profesorja pa tudi od šole do šole.
Na naši šoli je praksa, da starši podpisujemo vsa preverjanja in ocenjevanja znanja, pa tudi različna obvestila: za roditeljske sestanke, obvestila o dejavnosti otrok ipd. Moja Tavelika npr. je v 8. razredu pa še vedno podpisujemo vsa preverjanja in ocenjevanja in kolikor vem se to pričakuje tudi v 9. razredu .
Res pa je, da nekateri učenci, neglede na starost in razred, redno "pozabijo", da morajo starši podpisati. Izgovorov je precej. Izgovarjajo se, da staršev ni bilo doma pa da niso hoteli podpisati pa niso imeli nobenega svinčnika in podobno. Starše na roditeljskih sestankih in govorilnih urah opozarjamo, da pričakujemo podpis in večinoma se tega držijo. No, nekateri težko razumejo, da je to potrebno in da "kazen": "Take ocene pa ne podpišem!" ni primerna. Ampak to je že druga zgodba !
Torej praviloma pričakujemo podpise od začetka do konca osnovne šole
Lep dan _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
pikapokica Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 3. jul 07, tor, 4:53 Sporočila: 70
|
Objavljeno: ponedeljek, 14.01.2008, 15:17 Naslov sporočila: |
|
|
Danes sem ugotovila, da bi mogoče mi pisali po vsaki temi - ko s temo zaključimo, pišemo, potem pa gremo na novo. To sicer potem ne bo več tedensko preverjanje, samo bo pa najbrž vseeno boljše kot nič, ker se zdaj do testa ne učijo čisto nič, potem pa sta tista dva dneva premalo.
Kaj misliš, bi delovalo? Najbolje, da preverim sama, ne |
|
Nazaj na vrh |
|
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik
Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: ponedeljek, 14.01.2008, 16:05 Naslov sporočila: |
|
|
zelo se strinjam s tabo. Morda, ne vem! Najbolje, da preizkusiš... Potem pa nam le sporoči, če se obnese.
Čeprav me malo skrbi, da boš pristala pri klasičnih preverjanjih, ob zaključenem sklopu. Učenci se spet ne bodo učili sproti ampak ob koncu teme ali sklopa
Morda se bo celo nabralo preveč snovi, da bi jo lahko kar takole na hitro preverjala. Naj ne bodo preverjanja zaradi preverjanj ampak naj "prisilijo" učence, da se sproti učijo!
No, nemščina ni ravno moj predmet... Vendar v tem trenutku razmišljam takole.
Kaj če bi npr. vsak teden pisali besede, ne vem npr. 15 in tisto slovnično zadevo, ki se v temi pojavi? Pomen besed morajo itak vedno poznati, besede pomembnejše ali težje ali pa enostavno tiste, ki si jih ne zapomnijo, lahko vključiš večkrat! Kaj meniš?
Bistveno je, da se učenci učijo sproti, znajo in če to rešijo v 3 minutah toliko bolje.
Lep pozdrav _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
pikapokica Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 3. jul 07, tor, 4:53 Sporočila: 70
|
Objavljeno: ponedeljek, 14.01.2008, 16:27 Naslov sporočila: |
|
|
Ja, pa res Hvala za idejo, je res boljša Dobro, da sem "odkrila" učiteljska.net |
|
Nazaj na vrh |
|
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik
Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: ponedeljek, 14.01.2008, 17:04 Naslov sporočila: |
|
|
, a ni fino, ko lahko takole skupaj razmišljamo?!
Meni se tudi zdi, da je Učiteljska.net pravi balzam za učiteljsko dušo...
Se beremo! _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
pikapokica Vešč uporabnik
Pridružen/-a: 3. jul 07, tor, 4:53 Sporočila: 70
|
Objavljeno: nedelja, 10.02.2008, 10:42 Naslov sporočila: |
|
|
Takole, jutri pišemo tretji PZPT.
Testiram učence, ki se učijo tuji jezik prvo leto, kar pomeni, da (z redkimi izjemami) znanje "pridobivajo" od mene - za ta razred sem se odločila ravno zato, ker se jezika še niso učili, ker sem jaz tista, ki jih uči čistih osnov in tako lažje vem, kaj naj bi znali in kaj ne, kot če bi se že učili pri drugem učitelju kakšno leto pred mano.
Rezultati? Hja, pri večini nekaj srednjega, čisto malo jih je "najboljših", kar nekaj pa jih je med precej šibkimi. Odločila sem se tudi, da preverjanje nesejo domov v podpis. Podpise sicer dobim nazaj, a nič kaj ne kaže, da se starši "sekirajo" glede rezultatov Bomo videli v prihodnje |
|
Nazaj na vrh |
|
Razredničarka Miša zaslužen uporabnik
Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01 Sporočila: 193 Kraj: Slovenska devetletka
|
Objavljeno: nedelja, 10.02.2008, 11:27 Naslov sporočila: |
|
|
tudi pri meni so podobni rezultati. Gre pač za preverjanje... PZPT je tako zgolj informacija otroku, da vsebino zna ali razume oz. da mora svoje znanje še dopolniti, staršem pa, česa njihov otrok še ne zna. Ne gre za to, da bi se moral zaradi tega kdo obremenjevat . Upam si trditi, da so se pri meni zbudili le tisti učenci, ki imajo doma nadzor in spodbude, pri ostalih pa ni pretirano občutnih sprememb. So pa rezultati PZPT dobro izhodišče za nadaljnje vodenje pouka in organizacijo dopolnilnega pouka.
Lahko pa potrdim, da pri končnem ocenjevanju znanja pri predmetih, kjer izvajam PZPT ni bilo negativne ocene, iz česar sklepam, da so se kljub vsemu, ko je bilo treba znanje dokazati, s pomočjo teh preverjanj naučili dovolj za pozitivno oceno.
Lep pozdrav _________________ Razredničarka Miša |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
|
|