Učiteljska.net Prijava
Prijava
Včlanite se
Včlanite se
Spletna zbornica
Spletna zbornica
Devetka.net
Devetka.net
 
Kazalo
Spletna zbornica
» Iskanje
» Prijava za pregled zasebnih sporočil
» Tvoja podoba
» Seznam članov
» Skupine uporabnikov
» Pomoč
Učna gradiva
» Iščite
» Pregled povpraševanja
Koristno
» Devetka.net
» Izbrana spletna orodja
» Izbrani programi
» Zanimivosti
Informacije
» O Učiteljski.net
» Skrbniki
» Avtorji
» Statistika
» Nagradni natečaji
» Pišite Pišite
» Novice RSS RSS

Sodelujemo
Arnes

Arnes

Učiteljska.net gostuje pri Arnesu.
SIO

SIO

Slovensko izobraževalno omrežje
Učiteljska.net » Seznam forumov » Šolski vsakdan

Objavi novo temo   Odgovori na to temo
Matematika na predmetni stopnji Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Palčka
Novopridruženi


Pridružen/-a: 10. avg 07, pet, 17:29
Sporočila: 2

SporočiloObjavljeno: sobota, 08.09.2007, 12:33    Naslov sporočila: Matematika na predmetni stopnji Odgovori s citatom

Živjo

Mene pa zanima, če je tukaj kakšen učitelj oz. kakšna učiteljica, ki poučuje matematiko na predmetni stopnji. Imam namreč kar nekaj vprašanj, s katerimi se ob začetku šolskega leta spet ubadam.
Trenutno pa najboj intenzivno iščem čimboljši način pridobivanja "nepisnih" ocen. Ustno spraševanje se mi zdi zelo zamudno, nepošteno in včasih se mi tudi zdi, da sploh ocena ne pokaže dejanskega znanja. Po mojem mnenju pri ustnem spraševanju nimajo vsi enakih pogojev, saj so nekateri vprašani, ko je snovi še bolj malo, drugi so vprašani, ko snov že velikokrat obnovimo in še precej takih pomislekov imam glede ustnega spraševanja pri matematiki. Iščem predloge.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matka
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 26. maj 07, sob, 11:21
Sporočila: 6

SporočiloObjavljeno: sobota, 08.09.2007, 15:29    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jaz sem učila na nižji stopnji, pa morda moje mnenje ne bo kaj prida.
Pri matematiki se mi zdi ustno spraševanje točno tako riskantno, kot ga opisuješ. Jaz sem se temu izognila tako, da smo vsak teden pisali (skregano z zakoni in sploh Embarassed ). Z ustnim spraševanjem itak prideš vedno do pisnega dela na tabli, razen ko sprašuješ osnovne zadeve. Torej smo vsak teden delali preizkus, koliko so odnesli; če kaj ni bilo jasno, je prišlo takoj na dan. Rezalutati niso bili ocenjeni z ocenami ampak s plusi in minusi (spet skregano z vsem Embarassed ) ampak učenci so prav dobro vedeli, kaj jim manjka in zakaj. Jaz pa tudi. Imela sem kar dober pregled nad znanjem (to sem počela tudi pri drugih predmetih (skregano z zakoni --- joj, zdaj se pa že ponavljam Embarassed ) in učenci tudi. In vse tisto, kar moti tudi mene (kar si napisala, pa še kaj bi se našlo: učenčev slab dan npr) ni prišlo tako v ospredje. In tudi, če imaš tako malo morje ocen (beri: informacij o znanju), je dosti lažje ocenjevati z dokončno oceno. In seveda, to mora biti nekje evidentirano ( Embarassed Embarassed - zdaj že veste, kaj sem hotela napisati Zelo srečen )
Skratka, mislim, da bi moral biti učitelj kar precej malo mimo uradnih zahtev. Seveda, stvar debate.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Palčka
Novopridruženi


Pridružen/-a: 10. avg 07, pet, 17:29
Sporočila: 2

SporočiloObjavljeno: sobota, 08.09.2007, 17:26    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

hvala
zdi se mi, da sploh ne bi imela takih problemov, če bi lahko spraševali za +, - in krogec recimo... in bi iz več teh znakov sestavil končno oceno, tako pa res ne vem, kaj naj naredim, sploh ker rabim 3 ustne ocene v šolskem letu.
v razredu je recimo 22 otrok, vsakega je treba trikrat vprašat, če želiš s spraševanjem res preverit znanje neke snovi (in sploh, če želiš imeti pošten kriterij) rabiš vsaj nekih 13 točk, kar pomeni kar precej vprašanj... in seveda ne moreš pričakovat, da bo otrok stresel rešitve z rokava, tako da spraševanje ni krajše od 20 min... pa če to zračunaš, se ti ne more izit časovna računica...
Ma ni mi jasno... Na višji stopnji si res ne morem dovolit spraševat za znakce, če pa vsi vedo, da se tega ne sme počet.. neko drugo rešitev moram pogruntat...
Še kdo kakšen predlog?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
pauline
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 3. jan 07, sre, 18:17
Sporočila: 74
Kraj: Ljubljana - okolica

SporočiloObjavljeno: sobota, 08.09.2007, 18:50    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kar se tistih tiče, ki so bili vprašani, ko je bilo snovi še malo, predlagam eno majhno beležko, kjer si zapišeš za vsakega, kaj je bil vprašan. In tisti, ki je bil vprašan bolj na začetku, ob naslednjem spraševanju vprašaš snov, ki je še ni bil.Samo s tem pravilom morajo biti učenci seznanjeni, da ne bo nepotrebnih presenečenj in slabe volje. Confused
Poleg tega si zabeležiš, kaj je učenec slabše znal, na koncu leta, ko je pa morda med oceno, lahko takega vprašaš tisto snov, ki jo je slabše obvladal.
Se spomnim dogotka iz moje srednje šole, ko sem se javila pri zgodovini. Vso snov sem znala, vprašana pa sem bila izključno snov, ki smo jo obravnavali prejšnjo uro. Z namenom ponavljanja. Nič drugega in ocena je bila temu primerna Sad , ker je bilo premalo časa, da bi vse podatke obvladala.
Zato previdno z zadnjo, "včerajšnjo" snovjo.

V vednost: moji nasveti niso nasveti profesionalke, zato je morda kaj v neskladju s šolskimi pravili. Nasmeh
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jablana
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 31. mar 06, pet, 21:57
Sporočila: 232
Kraj: Maribor

SporočiloObjavljeno: ponedeljek, 10.09.2007, 15:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Mislim, da sploh ne rabiš dajat znakov. Dovolj je, če učenci preverijo svoje znanje, da vidijo, kaj jim še manjka. To potem utrdijo-predelajo še enkrat pri dopolnilnem pouku.
Lahko si sami zapisujejo svoj napredek pa tudi ti si zapisuješ. (dosegel, ni dosegel, delno dosegel učni cilj) Tako imaš tudi pregled, kaj komu pomagat pri utrjevanju in preverjanju znanja.
Tako kot ima Mladen narejene teste za preverjanje znanja, jaz pripravim kratke, samo eno učno temo in brez ocene.
Če ni poudarka na oceni, učenci lažje sprejmejo svoje luknje v znanju in so se bolj pripravljeni naučiti.
Saj vendar se morajo v šoli naučiti, doma samo utrjujejo.
LP Mirjana
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MatejPraprotnik
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 2. jan 08, sre, 15:17
Sporočila: 10

SporočiloObjavljeno: sreda, 02.01.2008, 16:29    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ker vidim, da se tule zbirate matematiki, me zanima kaj si mislite o tem prispevku na tej povezavi: http://www.youtube.com/watch?v=Tr1qee-bTZI
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Kaja
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 18. apr 05, pon, 17:18
Sporočila: 225
Kraj: Slovenj Gradec

SporočiloObjavljeno: sreda, 02.01.2008, 18:56    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Tako učijo v Ameriki. Ravno to mi je kazala mama - Američanka - in se je lovila, ker hčerki ne zna pomagati po naše. Tako učijo že od nekdaj in ni nekaj novega za njih. Tudi računajo vse pisno, ne pa pri nas, ko skrivamo pisno računanje do četrtega razreda.
Lp od KJ
A se bomo kaj naučili? Samo po naše je dobro in nič drugega.
_________________
Lp od Kaje
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Kaja
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 18. apr 05, pon, 17:18
Sporočila: 225
Kraj: Slovenj Gradec

SporočiloObjavljeno: sreda, 02.01.2008, 19:06    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jablana, zelo lepo si odgovorila - človeško. Ker ko sem kot mama brala zgornje zapise, sem se zgrozila. Samo ocenjevanje in ocenjevanje. Psihični pritiski na otroke. A zaradi enega minusa, ko otrok ne dojame tako hitro ko nekaj razrednih prvakov, je pa konec vsega. Otrok se zaradi zunanje motivacije (ocene) ne bo več učil, če ne zmore, samo zamorili ga bomo in ga potisnili še v hujšo stisko.
Učimo jih in jih naučimo, tako kot je napisala Jablana.
Lp od KJ
_________________
Lp od Kaje
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MatejPraprotnik
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 2. jan 08, sre, 15:17
Sporočila: 10

SporočiloObjavljeno: četrtek, 03.01.2008, 18:03    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pozdravljena Kaja.

Nisem prepričan, ali si prispevek pogledal do konca. Gospa, ki je pripravila prispevek, je bila vključena v skupino za izboljšanje pouka matematike v omenjeni zvezni državi in je do takšnega pouka, kot ga imajo zdaj, zelo kritična. Še posebej je bila kritična do dveh učbenikov, ki navadno množenje dveh dvomestnih števil v svojih vajah problematizirat na nivoju matematike do te stopnje, da dijak ne ve več ali je smisel postopek ali rezultat. Kot ugotavlja sama, je rezultat njihovega načina poučevanja ta, da dijaki niso sposobni "peš" izračunati niti preprostega množenja. Pretiravanje v skupinskem delu jih je v določenih primerih pripeljalo do nesamostojnosti, saj dijaki svojemu rezultatu ne verjamejo, dokler vsaj še trije sošolci ne dobijo enakega rezlutata.

V učbeniku je namenjenih več kot 30 strani navodilom za uporabo kalkulatorja, saj so priporočila učnega načrta takšna, da zmanjšujejo povdarek na računanju "peš" v smislu - vložek časa in energije je prevelik. Seveda, če se lotiš množenja na način, ki že meji na poskušanju. Vsaj tako sem zadevo razumel sam seveda, če moje razumevanje angleščine ne šepa preveč.

Nisem proti spremembam vendar mislim, da jih je treba jemati s pravo mero (samo)kritičnosti in zdravega razuma. Bojim se, da je slednjega v našem šolstvu vedno manj.

Srečno v novem letu.

Matej
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
admin
Administrator


Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55
Sporočila: 1335
Kraj: Lj

SporočiloObjavljeno: četrtek, 03.01.2008, 18:12    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sem si ogledala film in tudi jaz razumela, da je tisti prvi način množenja tak, kot ga uporabljajo ponavadi. In da je gospa kritizirala dva učbenika. (Res so zakomplicirali stvar Zelo srečen )
Ob tem pa bi se rada pozanimala (nisem matematik), kako množijo in delijo po Evropi? Pred davnimi leti sem nekje v Dalmaciji tudi zasledila, da računajo na tak način, kot sem videla v tem filmu (prvi način). Meni, kot antimatematiku seveda se zdi naš način najboljši in ameriški hudo kompliciran. Mi lahko kdo malce odpre oči, kateri način je dejansko boljši? Bolj po meri našim možganom?

Kar se pa tiče računanja pri nas, sem se pa kot učiteljica v 4. razredu večno jezila na tretji razred, kjer so striktno delili samo ustno in sem jaz imela petkrat več težav z uvajanjem pisnega deljenja. Se je to že kaj uredilo?
_________________
Lep pozdrav, Nataša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Kaja
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 18. apr 05, pon, 17:18
Sporočila: 225
Kraj: Slovenj Gradec

SporočiloObjavljeno: petek, 04.01.2008, 6:46    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zdaj račune pišemo. Sem pa izvedela letos od učiteljic 4. razreda, da so jim učenci rekli, da se učimo poštevanko v tretjem razredu samo po vrsti, kar sploh ne drži.
Učiteljice, ki učimo nekaj let iste učence (tudi na predmetni stopnji), vemo, da jih tista prejšnje leto ni nič naučila in jim tega že ni razložila (čeprav sam veš, da si točno to prejšnje leto na tisoč in en način razlagal).

Glede množenja: Ravno se prebijam skozi Brain Gim (telovadba za možgane, priročnik). Če je tako pomembno, da izvajamo križno gibanje in sama misel na X vzpodbudi cele miselne procese, je mogoče tudi učenje množenja skozi križno gibanje bolj prilagojeno možganom. Samo misel, ki me je prešinila danes zjutraj pri kavi. Sem odprta za vse ideje.
Lp od KJ
_________________
Lp od Kaje
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MatejPraprotnik
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 2. jan 08, sre, 15:17
Sporočila: 10

SporočiloObjavljeno: petek, 04.01.2008, 12:00    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Prispevek je treba pogledati do konca. V sklepni besedi gospa nalije čistega vina in jasno pove kam jih je v Ameriki takšen način poučevanja pripeljal. Vprašanje je samo ali bomo z nekritičnim kopiranjem ponavljali napake drugih, ali pa jim bomo sledili in se pred kopiranjem iz njihovih napak kaj naučili.

Najboljša šola je učenje na lastnih napakah- žal tudi najdražja. V izobraževanju to avtomatsko pomeni vsaj nekaj "zavoženih" generacij.

Zakaj so na YouTube predavanja iz osnov fizike na MIT tako obiskana? Zato ker jih popularni profesor zna poenostaviti, preplesti s humorjem in tako narediti razumljiva svojim poslušalcem.

Mislim, da je dober učitelj tisti, ki zmore in si upa snov poenostaviti in prikazati čim bolj življenjsko. Seveda pa je za to treba imeti pogum, samozavest in široko razgledanost.

Lep pozdrav

Matej
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Kaja
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 18. apr 05, pon, 17:18
Sporočila: 225
Kraj: Slovenj Gradec

SporočiloObjavljeno: petek, 04.01.2008, 15:09    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Matej, hvala, ker si odgovoril. Torej ta način ni najboljši. Američani res tako računajo. Včasih ne veš, kako bi ravnal, ko učiš tujca in nimaš pravega odgovora pri roki.
Že kar nekajkrat sem bila zaradi tega v zadregi, ker enostavno ne vem več, ali učimo prav ali ne. Analize slovenskega šolskega sistema, ki jih starši slišijo na TV (v medijih) niso fantastične in če pride kdo k nam iz tujine - Amerike, kjer znajo iz tega narediti malo fantastiko tudi v medijih in v zavesti ljudi, se ustraši, kaj tu sploh delamo z njihovimi otroki (otroke želijo celo poučevati na domu).
Lp od KJ
_________________
Lp od Kaje
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MatejPraprotnik
Vešč uporabnik


Pridružen/-a: 2. jan 08, sre, 15:17
Sporočila: 10

SporočiloObjavljeno: sobota, 05.01.2008, 14:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Spoštovana Kaja in admin.

Veseli me, da sem o tej temi našel vsaj dve sogovornici. Tema je samo delček vsakdana, ki prihaja k nam. Matematika ni edini predmet, kjer smo učitelji pogosto prepuščeni v milost in nemilost raznim šolskim reformatorjem, ki že dolgo niso bili v razredu. Naše zbornice so polne debat o takšnih in drugačnih neumnostih, ki so nam vsiljene. Včasih celo kdo od nas napiše članek v Šolske razglede. Žal je to le jadikovanje samim sebi (vključno s Šolskimi razgledi, ki so sicer povsem spodoben časopis a se bere v glavnem le v šolskih krogih) Širša javnost o eksperimerntih ne ve kaj prida. Le s časoma ugotovi, da naši otroci znajo vse manj in manj. Želim si, da bi imeli učitelji več poguma v tem pogledu in bi si drznili reči tudi "ne" ko nam zdrava pamet govori, da je neka noviteta nesmisel. Bomo tudi mi morali najprej globoko zabresti v neprijetno resnico?

Če koga zanima kaj več o prispevku in gibanju, ki se je razvilo okrog njega, je tule še ena povezava:

http://wheresthemath.com/blog/

Lep pozdrav.

Matej
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
admin
Administrator


Pridružen/-a: 23. jan 03, čet, 15:55
Sporočila: 1335
Kraj: Lj

SporočiloObjavljeno: sobota, 05.01.2008, 15:32    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sem šla pogledat na to stran, po površnem ogledu bi lahko rekla, da nam kaj takega pri nas zelo manjka. Zamikal pa me je ogled testov. Mi lahko poveš, za katere starosti oz za kateri razred so ustrezni posamezni testi? Meni se zdijo namreč zelo zahtevni!.
Bom pa prebrala knjigo, ki jo je pripočila Kaja.
Vsekakor, Matej, te pa vabim k sodelovanju. Morda lahko tu dosežemo kaj več ljudi kot v časopisu. Morda kakšna odprta debata o konkretnem primeru, morda kakšne naloge z ustrezno spremljavo ... Ne vem, (nisem matematik, ne po duši ne po možganih!), ampak mislim, da vsak droben kamenček lahko sproži plaz. Upajmo Zelo srečen
Torej, vabljen!
_________________
Lep pozdrav, Nataša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Učiteljska.net » Seznam forumov » Šolski vsakdan Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem
V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme
V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
Na vrh
Bottom left graphics Učiteljska.net © 2003, 2004 Nataša
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
Bottom right graphics